وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟ چرا در فصل پاییز پوستمان خشک می شود؟ انتقاد وزیر سابق بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی دست کوتاه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق | بازنشستگان کشوری ۶ بر ۳ از بازنشستگان کارگری جلو افتادند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۳) | کاهش محسوس دما از بعدازظهر جمعه مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی بدون تغییر تا سال ۱۴۰۵ اجرا می‌شود صدور اجرائیه مهریه الزاماً به معنای طلاق نیست | کاهش ۱۳ درصدی درخواست ثبت اجرای مهریه در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته تأکید دوباره مجلس بر لزوم اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) نمونه‌برداری دامپزشکی از گوشت‌های ارزان یک فروشگاه در مشهد | دست‌های لرزان برای خرید گوشت ارزان سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۳۰ درصد افزایش یافته است راهکارهای جلوگیری از جعل گذرنامه‌های بین‌المللی از زبان رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا زمان صدور احکام پیش‌بینی بارش باران، همراه با رعد و برق و وزش باد برای استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق در روز شنبه (۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳) ۴۸ درصد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد مزاحمی و نامرتبط است سامان‌دهی بیش از سه هزار کودک بدسرپرست یا بی‌سرپرست در خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی خبر خوب برای پرستاران: تخصیص بودجه ۳همتی برای تسویه مطالبات ۱۴۰۲
سرخط خبرها

خواص آلبالو از دیدگاه طب ایرانی و مکمل

  • کد خبر: ۲۳۲۸۴۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
خواص آلبالو از دیدگاه طب ایرانی و مکمل
دانش‌آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه، در طب سنتی ایرانی، طبع آلبالو به صورت کلی سردوخشک و درصورتی‌که بسیار شیرین باشد، سردو‌تر است، اظهار کرد: خواص خنک‌کننده آلبالو برای کاهش تب و تعادل بدن در فصل‌های گرم و تابستان بسیار کمک‌کننده است و در نتیجه به کاهش حرارت بدن کمک می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر الهه دلشاد با بیان اینکه آلبالو از میوه‌های فصل تابستان است که هم به صورت خام به عنوان میوه، هم دمنوش و مربا و دسر استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: بهترین آلبالو برای خوردن، آلبالوی تازه است که رنگ قرمز تیره دارد. آلبالوی نارس، دیرهضم است و کار روده‌ها را مختل می‌کند.

دانش‌آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد راجع به خواص این میوه تابستانه گفت: به طور کلی، آلبالو سرشار از ویتامین‌های B ،A و C است و مقدار زیادی نیز کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی دارد.

دلشاد به خواص درمانی این میوه اشاره کرد و گفت: آلبالو تصفیه‌کننده خون بوده و نیز کلسترول بد خون را پایین می‌آورد و برای بهبود تصلب شرایین (گرفتگی رگ‌ها) مفید است. در باب یکی دیگر از خواص دارویی این میوه باید افزود که در بهبود علائم غلظت خون نیز کمک‌کننده است.

وی در خصوص موارد درمانی این میوه تابستانه تصریح کرد: آلبالو اثر ضدعفونی‌کننده بر روده‌ها دارد. مقوی معده است و ورم آن را کم می‌کند. سوءهاضمه را درمان می‌کند و ورم دستگاه هاضمه را بهبود می‌بخشد و همچنین مصرف آلبالو برای ناراحتی‌های کبدی مفید است.

متخصص طب ایرانی و مکمل تصریح کرد: آلبالو آرام‌بخش است و می‌تواند زمان خواب را در بدن تنظیم کند. همچنین این میوه حاوی مقادیر قابل‌ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرام ضروری است.

 دلشاد بیان کرد: دمنوش دُم آلبالو از قدیم برای درمان ناراحتی‌های کلیه و مجاری ادراری مانند ورم کلیه، سنگ کلیه، ادم و دفع رسوبات ادراری استفاده می‌شده است. این میوه ادرارآور است و برای بهبود التهاب کلیه و دفع سنگ کلیه و نیز در بهبود نقرس اثرات مفیدی دارد.

وی با بیان اینکه مصرف این میوه برای افراد گرم‌مزاج مفید است، اظهار کرد: مصرف این میوه خارش پوستی را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین این میوه تشنگی را رفع می‌کند و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->