تولیت آستان قدس: کسی را انتخاب کنیم که به مواضع امامین انقلاب نزدیک باشد «غدیر» شناسنامه و هویت شیعه است | گفت‌و‌گوی شهرآرانیوز با سه کارشناس مسائل دینی درباره معارف عید غدیر شروع مهمانی کیلومتری غدیر تا ساعاتی دیگر در تهران (۵ تیر ۱۴۰۳) تصاویر زیبا از اهتزار پرچم غدیر در آسمان نجف اشرف فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات تجلی معنویت در ورزش موجب تسری ارزش‌ها در جامعه است درباره میرزا احمد آشتیانی| واله‌ای در وادی دلدادگی علی (ع)، نامزدی از سوی خدا ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرط ورود به بهشت است غدیر یعنی خدا ما را رها نکرده است | بررسی فلسفه و عظمت غدیر در گفتگو با حجت‌الاسلام والمسلمین بهشتی عیدا... الاکبر بزرگ‌ترین عید خدا وصیت نامه شهید آیت الله آل هاشم منتشر شد | می دانم شهید می شوم مشارکت ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در نماز‌های جماعت حرم مطهر رضوی بخوان سرود ولایت که عید اهل ولاست | اعمال و آداب جشن روز عید غدیر مشهدالرضا(ع) آماده برگزاری جشن‌های باشکوه عید غدیرخم | جشن بزرگ عید غدیر در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود جشن ازدواج ۱۱۴ زوج دانشجوی مشهدی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار شد مردم و  خواص در  منطق حکومتی امام علی (ع) کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان تبلور اندیشه‌های شریعتی، فراتر از ایران گفتاری از دکتر علیرضا واسعی در تحلیل وضعیت اجتماعی و سیاسی دوران امام علی‌النقی(ع)
سرخط خبرها

آیین رونمایی مجموعه کتاب «حدیث زندگی » برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۲۹۱۷
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
آیین رونمایی مجموعه کتاب «حدیث زندگی » برگزار شد + فیلم
آیین معرفی مجموعه کتاب‌های «حدیث زندگی » مشتمل بر شرح احادیثی که توسط رهبر معظم انقلاب صورت پذیرفته است، در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین معرفی مجموعه کتاب‌های «حدیث زندگی» مشتمل بر احادیث شرح داده شده توسط رهبر معظم انقلاب در ابتدای دروس خارج خود، صبح امروز، ۲۱ خرداد ۱۴۰۳، در حرم مطهر رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی اصلانی، معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در گفتگو با شهرآرانیوز درباره مجموعه کتاب «حدیث زندگی» گفت: امروز رونمایی از سه کتاب حدیثی با عنوان کلی «حدیث زندگی» داشتیم که شامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دقایق ابتدایی درس خارج فقه ایشان است و توسط موسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پیاده سازی و تدوین شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اصلانی افزود: این بیانات و محتوای اصلی کتاب ناظر به سه کتاب حدیثی معروف «الأمالی» کتابی به زبان عربی، تألیف شیخ صدوق، "مَکارِمُ الْاَخْلاق" کتابی درباره آداب و اخلاق اسلامی به زبان عربی، نوشته حسن بن فضل طبرِسی و «النوادر» تألیف سید فضل الله راوندی است که هر سه از بزرگان و علمای شیعه هستند. 

حجت الاسلام اصلانی بیان کرد: نکته حایز اهمیت مجموعه کتاب «حدیث زندگی» این است که تمامی احادیث مطرح شده توسط رهبر انقلاب، احادیث اخلاقی بوده که ناظر به سبک زندگی است. 

استاد حوزه و دانشگاه بر استفاده سازمان‌ها و افراد متخصص از این کتاب تاکید کرد و ادامه داد: انتخاب و استفاده این احادیث توسط رهبر انقلاب بر مبنای مسائل روز بوده است. ایشان با نگاه مسئله محوری به دغدغه‌های روز جامعه این احادیث را انتخاب کردند لذا لازم است حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش از این کتاب بهره ببرند. 

وی خاطرنشان کرد: مجموعه کتاب «حدیث زندگی» می‌تواند مبانی تولید کتب درسی دانش‌آموزان باشد و نباید صرفا به یک مجموعه سه جلدی اکتفا کرد. این کتاب باید در دست گروه‌های علمی قرار گیرد و مباحثه شود و نباید از این گنجینه نورانی غافل شد.

حجت الاسلام اصلانی تصریح کرد: احادیث انتخابی در مجموعه "حدیث زندگی" اگر به عنوان سبک زندگی در جامعه مطرح و پیاده سازی و فرهنگ سازی شود بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی نیز حل خواهد شد. انتخاب این احادیث توسط رهبر معظن انقلاب ناظر به یکی از مشکلات جاری در سطح جامعه بوده است و ذیل آن حدیث، نسخه درمان آن مسئله را نیز مطرح کرده‌اند.

کارشناس پژوهش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مجموعه کتاب‌های «حدیث زندگی» مجموعه احادیثی است که رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خود بیان و شرح دادند که دفتر پژوهش حفظ آثار، گردآوری و تنظیم آن را به عهده داشته است. 

سعید ذوقی ابراز کرد: این کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حعظ و نشر مقام معظم رهبر انقلاب جاپ و به بازار عرضه شده است و برنامه امروز با حضور تعدادی از دانشجویان و اساتید حوزه‌های علمیه خراسان رضوی و معرفی و شرح کتاب توسط حجت‌الاسلام اصلانی برگزار شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->