کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (جمعه ۱ تیر)
سرخط خبرها

آیا دوباره زمان اعتماد به پنکه‌ها فرا رسیده است؟ + روش‌های استفاده درست از پنکه

  • کد خبر: ۲۳۲۹۸۷
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
آیا دوباره زمان اعتماد به پنکه‌ها فرا رسیده است؟ + روش‌های استفاده درست از پنکه
یک فناوری بسیار قدیمی‌تر می‌تواند به شما ایمنی دهد، از بودجه و حتی سیاره شما محافظت کند. خنک نگه داشتن شما در چند ماه آینده می‌تواند حول پره‌های یک پنکه بچرخد.

به گزارش شهرآرانیوز - هوای گرم یک تهدید بزرگ برای سلامتی محسوب می‌شود و تابستان امسال حتی گرمتر از حد معمول به نظر می‌رسد. تهویه مطبوع در این شرایط نجات بخش است، اما یک فناوری بسیار قدیمی‌تر می‌تواند به شما ایمنی دهد، از بودجه و حتی سیاره شما محافظت کند. خنک نگه داشتن شما در چند ماه آینده می‌تواند حول پره‌های یک پنکه بچرخد.

نیکول میراندا، محقق ارشد در زمینه سرمایش پایدار در دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: «پنکه‌ها راه بسیار خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه و انرژی هستند. در حالی که تهویه‌های مطبوع با خنک کردن هوای اطراف شما و کاهش رطوبت آن کار می‌کنند که یک کار بسیار انرژی‌بر است، چون بر خلاف آن‌ها پنکه‌ها به برق بسیار کمتری نیاز دارند و هوا را در سراسر بدن حرکت می‌دهند تا شما را خنک نگه دارند.

برای استفاده حداکثری از این دستگاه‌ها، آزمایش چندین روش استفاده از آن‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد. پاتریشیا فابیان، استاد بهداشت محیط در دانشگاه بوستون، می‌گوید هر خانه با دیگری متفاوت است و به دست آوردن راحتی در داشتن یک هوای مطبوع یک امر ذهنی است و این برای همه به یک اندازه نیست.

در اینجا بهترین روش استفاده از پنکه در خانه آورده شده است.

پنکه‌ها را به همراه تهویه مطبوع امتحان کنید

اگر از تهویه مطبوع استفاده می‌کنید، یک آزمایش ارزشمند این است که آن را برای خنک کردن بیشتر و در عین حال افزایش کارایی پنکه‌های خود تنظیم کنید. این رویکرد می‌تواند برای قبض برق تابستانی شما معجزه کند، به علاوه، ممکن است دقیقاً همان احساسی را داشته باشید که تهویه مطبوع در بیشترین درجه روشن است. اولی جی، پروفسور فیزیولوژی حرارتی در دانشگاه سیدنی، به تحقیقاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد مردم در ترکیب خنک کنندگی پنکه به همراه تهویه مطبوع با درجه کمتر، در مقایسه با فقط تهویه مطبوع که به خودی خود و بدون پنکه در بالاترین درجه قرار دارد، تفاوتی را احساس نمی‌کنند. جی می‌گوید: «شما در یک اتاق ۲۶ درجه که در آن پنکه وجود دارد، به اندازه یک اتاق ۲۲ درجه با تهویه مطبوع و بدون پنکه، احساس خنکی خواهید داشت.»

کم کردن درجه تهویه مطبوع فشار بر شبکه برق را کاهش می‌دهد و باعث خاموشی کمتر خواهد شد. جی می‌گوید این می‌تواند به شکستن یک چرخه معیوب کمک کند، جایی که گرما باعث می‌شود افراد درجه تهویه مطبوع خود را افزایش دهند. این دستگاه‌ها کربن تولید می‌کنند که منجر به آب و هوای گرم‌تر می‌شود و در نتیجه باز هم تقاضای بیشتری برای تهویه مطبوع ایجاد می‌شود. این تشدید قبلاً در دهه‌های اخیر اتفاق افتاده است و سهم تهویه‌های مطبوع در انتشار کربن بیش از دو برابر شده است.

استفانو شیاوون، استاد معماری و مهندسی در دانشگاه برکلی، می‌گوید: «وقتی هوا بسیار گرم است، مردم باید از پنکه‌ها همراه با کولر استفاده کنند تا هم به سلامت آن‌ها کمک می‌کند و هم در قبض آب و برق خود صرفه‌جویی کنند.»

چه مدل پنکه انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از انواع پنکه به میان می‌آید، گزینه‌های کمی وجود ندارد، اما بسیاری از کارشناسان می‌گویند که پنکه سقفی گوی رقابت را از رقیبان می‌رباید. شاید این نوع پنکه‌ها از لحاظ استایل بهترین نباشند، اما از لحاظ خنکی، بین دیگر مدل‌های پنکه بهترین هستند، چون این پنکه‌ها ستونی از هوا را به سمت پایین فشار می‌دهند که «در تمام سطوح بدن» فرد جریان پیدا می‌کند. این پنکه‌ها همچنین به گردش هوای راکد و گرم ذخیره شده در قسمت‌های بالای سقف نیز کمک می‌کنند. میراندا می‌گوید: «این پنکه‌ها بسیار مؤثر هستند، اگرچه برخی از آنها ما را به یاد خانه‌های دهه ۱۹۷۰ می‌اندازند.» گرفتن پنکه سقفی به این معنی نیست که خانه شما شبیه به خانه‌های آن زمان می‌شود، چون اکنون از این پنکه‌ها در بسیاری از خانه‌هایی با ظاهر مدرن نیز استفاده می‌شود.

آیا دوباره زمان اعتماد به پنکه‌ها فرا رسیده است؟ + روش‌های استفاده درست از پنکه

در همین حال، «شیاوون» که در مورد انواع پنکه‌ها مطالعه می‌کند، تفاوت‌های کمی در اثربخشی بین آن‌ها پیدا کرده است. او می‌گوید: اگر از پنکه‌هایی با اندازه معمولی در شرایط معمولی استفاده کنید، بسیاری از آنها کمابیش اثر خنک‌کننده مثل یکدیگر را ارائه می‌کنند. اما او خاطرنشان می‌کند که فن‌های سقفی ممکن است در هنگام قطع برق کار نکنند، در حالی که برخی از دیگر پنکه‌ها قابلیت کار با باتری را نیز دارند. در جستجو برای پنکه به دنبال گزینه‌هایی با موتور‌های DC باشید، چون مقرون به صرفه هستند و نسبت به موتور‌های AC کم مصرف‌تر هستند.

میراندا می‌گوید اگر پنکه‌ها را به سمت نقاط درست بدن، مانند بالاتنه قرار دهید، ممکن است احساس خنک‌تری پیدا کنید و پنکه‌های شخصی کوچک که در اطراف گردن قرار می‌گیرند می‌توانند مکمل فاین پنکه‌های ثابت باشند. شیاوون اضافه می‌کند که برای به دست آوردن حداکثر خنک‌کنندگی، تا جایی که ممکن است بدن خود را در معرض جریان هوا قرار دهید، به خصوص قسمت‌هایی که با لباس پوشانده نشده‌اند.

نکته دیگر سرعت پنکه است. جی می‌گوید: «پنکه وقتی خیلی سریع باشد، می‌تواند چشمان شما را خشک کند و معمولاً با وجود سرعت‌های بالاتر، احساس خنک‌تری نخواهید داشت.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->