نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل نشست قریب الوقوع سوریه و ترکیه در عراق قاهره ورود نیرو‌های مصری به نوار غزه را رد کرد اعتراض ایران در خصوص حواشی انتخابات در انگلیس ۷۲ درصد آمریکایی‌ها بایدن را دارایی توانایی شناختی نمی‌دانند آماده باش پایگاه‌های آمریکا در اروپا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد انصراف بایدن در انتخابات به تصمیم همسرش بستگی دارد ترکیه از ارائه سوخت به هواپیمای رژیم صهیونیستی خودداری کرد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

باقری: روابط ایران و برزیل ریشه‌دار است + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۳۰۴۹
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
باقری: روابط ایران و برزیل ریشه‌دار است + فیلم
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور خارجه برزیل، روابط دو کشو را ریشه‌دار دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، علی باقری کنی روز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در دیدار با مائورو وییرا وزیر امور خارجه برزیل در حاشیه نشست وزرای امور خارجه بریکس در شهر نیژنی نووگورود روسیه گفت: مایلم مراتب قدردانی خود را از ابراز همدردی و ابراز محبت دولت و مردم برزیل در این ضایعه بزرگ برای دولت و ملت ایران ابراز کنم.

وی تاکید کرد: این اتفاق و شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه خسارت بزرگی برای دولت و ملت ایران است، اما واقعیت آن است که همواره از بطن این چالش‌ها برای ملت ما فرصت‌های بزرگی خلق شده و مردم با اعتماد به خدا و تکیه بر انسجام ملی فرصت‌های زیادی برای کشور خلق کرده اند.

سرپرست وزارت امور خارجه با تجلیل از سطح روابط دوستانه دو کشور اظهار داشت: روابط با برزیل را روابطی بسیار ریشه دار می‌دانیم که فراتر از مناسبات اقتصادی و تجاری است.

باقری گفت: دو کشور بزرگ و مهم ایران و برزیل به دنبال هدف و آرمان بزرگ یعنی ساختن جهانی که عدالت زیرساخت و مبنای آن باشد و در آن جهان مردم دنیا از آرامش و رفاه و پیشرفت متناسب برخوردار باشند و جهانی که در آن خبری از تروریسم، تحریم و جنگ نباشد، هستند.

وی افزود: غربی‌ها سازوکار‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل و شورای امنیت را که با هدف بسط ثبات و امنیت در جهان ایجاد شد، به ابزاری برای تامین منافع نامشروع خود تبدیل کردند و لذا امروز با وجود این سازوکار‌ها بیش از هشت ماه است که مردم غزه در بدترین شرایط قرار دارند و یکجانبه گرایان از جنایتکاران و اشغال گران حمایت می‌کنند.

وی افزود: یکجانبه گرایی که فقط به دنبال منافع خود است و اگر منافع نامشروعش اقتضاء کند، از جنگ و تروریسم و تحریم برای تامین آن استفاده می‌کند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین بر عزم و اراده جدی ایران برای تقویت روابط بین دو کشور در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و تصریح نمود: در این مسیر ایرلن و برزیل شریک پایدار برای یکدیگر خواهند بود.

وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار مراتب تسلیت مجدد دولت و مردم کشورش را به مناسبت ضایعه تاسف بار فقدان رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ابراز داشت.

مائورو وییرا همچنین با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور کشورش به توسعه و گسترش روابط خوب تهران و برازیلیا، بر استمرار هماهنگی بیشتر در عرصه‌ها و سازوکار‌های منطقه‌ای و بین المللی از جمله بریکس بعنوان ظرفیت خوبی در راستای تحقق اهداف مشترک تاکید کرد.

وزیر خارجه برزیل همچنین در مورد رویکرد این کشور در دفاع از مردم غزه، به حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری اشاره کرد و آمادگی این کشور برای همکاری در عرصه‌های بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین ابراز داشت.

وی تاکید کرد: کشتار مردم عادی و زنان و کودکان را غیرقابل قبول می‌دانیم و بر برقراری آتش‌بس و آزادی زندانیان و تامین مایحتاج مردم فلسطین تاکید داریم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->