بانوان نقش تاثیرگذاری در شکل گیری تفکر سیاسی خانواده دارند تاکید شهید جمهور بر مساله تعهد به خانواده و عدالت جنسیتی حضور زنان در انتخابات از پیش نیاز‌های توسعه یافتگی سیاسی است عرصه انتخابات هم حق و هم تکلیف بر زنان است بررسی مشارکت سیاسی زنان | مسائل زنان ایرانی متفاوت با سایر کشورهاست چگونه حضانت فرزند از پدر گرفته می‌شود؟ «روشنگری» مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است دخالت در سیاست و مقدرات اساسی کشور حق و تکلیف زنان است عنبر بسای و عود بسوزان و گل بریز* از کدام بانوان ورزشکار خراسانی در نخستین دوره اعطای نشان «کاوه»، تقدیر شد؟ میهن مثل مادر است آیا روتین‌های پوستی معجزه می‌کنند؟ تحقق الگوی سوم زن مسلمان، مطالبه جدی جامعه زنان از رئیس‌جمهور آینده است جشن مادر دختری «غدیر، عید هم عهدی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد اسرار قهوه برای زیبایی پوست اختصاص ۲ فصل از سند تحول کشور به زنان و خانواده روایتی از حال و هوای ۵۰ زوج بوشهری که ماهشان را در حرم امام رضا (ع) عسل کردند علامه‌ها عاشق‌ترند حقیقت فراموش‌شده‌ای به نام «زنان پشتیبان در جنگ» دو چالش مهم دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ چیست؟ نظرات چند بانوی نویسنده درباره رمان دینی «اردو در قبرستان ژغاره» | ژانر وحشت و معمایی این کتاب باعث جذب مخاطب شده است
سرخط خبرها
قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند

قرص‌های ضدبارداری با بروز اضطراب مرتبط هستند

  • کد خبر: ۲۳۳۱۸۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
تحقیقات نشان می‌دهد که هورمون‌های مصنوعی موجود در قرص‌های ضدبارداری ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارند.

به گزارش شهرآرانیوز محققان دریافته‌اند در موش‌هایی که استروژن‌های مصنوعی مورد استفاده در قرص‌های ضدبارداری استفاده شد، نسبت به موش‌هایی که استروژن طبیعی دریافت کردند، علائم اضطراب بیشتری نشان داده شد.

این مطالعه نشان داد که استروژن‌های مصنوعی در مقایسه با استروژن‌های طبیعی با گلوبولین اتصال‌دهنده به هورمون جنسی بالاتر و سطوح هورمون استروئیدی پایین‌تر مرتبط هستند.

استروژن مصنوعی مورد استفاده در اکثر قرص‌های ضدبارداری هورمونی ترکیبی موجود در بازار یک استروژن مصنوعی بسیار قوی به نام اتینیل استرادیول است.

محققان دریافتند موش‌های که استروژن مصنوعی دریافت کردند، پاسخ متفاوتی به وظیفه حافظه فضایی در آزمایش ماز داشتند، که اعتقاد بر این است که با رفتار‌های اضطراب‌مانند در موش‌ها مرتبط است.

نمونه‌های سرم همچنین نشان داد که هر دو نوع استروژن طبیعی و مصنوعی باعث کاهش تستوسترون در گردش می‌شوند.

نویسندگان خاطرنشان کردند که تحقیقات قبلی نشان داده است که سطوح بالاتر تستوسترون و استروژن باعث کاهش رفتار‌های مرتبط با اضطراب و بهبود حافظه فضایی می‌شود. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که نتایجی که دیده‌اند به دلیل تأثیر استروژن‌های مصنوعی بر مغز است.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.