زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | عدد رأی هم برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب در روز عید غدیر به‌صورت زنده پخش می‌شود مناظره‌های ریاست‌جمهوری امشب (۴ تیر ۱۴۰۳) سه‌ساعته خواهد بود مجوز برگزاری سخنرانی نامزد‌های انتخابات در مشهد صادر شده است | استقرار ۱۹۲۰ شعبه اخذ رای در مشهد + فیلم وزارت خارجه حملات تروریستی در جمهوری داغستان روسیه را محکوم کرد وضعیت سبد رأی نامزد‌های ریاست‌جمهوری چهاردهم چگونه است؟ (۴ تیرماه ۱۴۰۳) + اینفوگرافیک نحوه برگزاری مناظره چهارم تغییر کرد (۴ تیر ۱۴۰۳) اتحادیه اروپا: بحران غزه به نقطه اوج رسیده است توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط سیاسی یمن: ۲ کشتی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار دادیم نتانیاهو : مخالف تشکیل کشور مستقل فلسطین هستم خانواده‌های اسیران صهیونیست: بدون سرنگونی دولت نتانیاهو، مبادله اسرا انجام نخواهد گرفت + فیلم حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل یک کشته و ۶ زخمی برجای گذاشت زاکانی: "یارانه طلایی" جای "یارانه فعلی" را نمی‌گیرد | افزایش یارانه نقدی تا ۴۰ درصد مخبر: خدمات شهید رئیسی قابل خدشه و انکار نیست
سرخط خبرها

اوجی: سکوی ۱۳ آلفا بازسازی و آماده بهره‌برداری می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۳۳۰۵
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
اوجی: سکوی ۱۳ آلفا بازسازی و آماده بهره‌برداری می‌شود
وزیر نفت گفت: با پیگری‌های دولت سیزدهم و پرداخت خسارت توسط کشور مقصر، سکو ۱۳ آلفا به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سکوی ۱۳ آلفای پارس جنوبی در دولت قبل در برخورد یک کشتی تجاری بحرینی متاسفانه آسیب فراوانی دید و از آن بهره‌برداری نشد، اما با تأکیدات شهید رئیسی، تسویه حساب و پرداخت خسارات انجام و بازسازی و نوسازی این سکو که شبیه سکوی ۱۱ پارس جنوبی است انجام شد و آماده بهره‌برداری از آن هستیم.

وی یادآور شد: با این شرایط گویی این دومین سکوی نفتی پارس جنوبی است که در این دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. ظرفیت برداشت این سکو ۵ تا ۶ میلیون مترمکعب در ابتدا خواهد بود و در آینده به ۲۱ تا ۲۲ میلیون مترمکعب بهره‌برداری از این میدان مشترک می‌رسیم.

وزیر نفت گفت: در دولت هم این موضوع اعلام شد و با حضور محمد مخبر از این سکوی نفتی بهره‌برداری خواهد شد.

وزیر نفت یادآور شد: همچنین آماده جمع‌آوری گاز‌های مشعل به میزان ۴ و نیم میلیون مترمکعب هستیم. ۱۱ و نیم میلیون مترمکعب قبلاً جمع‌آوری شده و اکنون هم ۴ و نیم میلیون مترمکعب آماده بهره‌برداری است.

اوجی گفت: میدان مشترک نفتی چنگوله با استفاده از توان پیمانکاران و سرمایه‌گذاران داخلی آماده انعقاد قرارداد در هفته‌های آتی است.

وی اظهار کرد: میدان نفتی مشترک یادآوران که فاز یک آن را شرکت‌های خارجی انجام داده بودند، در فاز دوم معطل این شرکت‌ها نماند و با استفاده از توان داخلی عملیات اجرایی خود را از هفته آینده شروع می‌کند.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره تدابیر دولت برای جلوگیری از کمبود بنزین در فصل تابستان نیز گفت: با تدابیر وزارت نفت و تعمیراتی که روی همه پالایشگاه‌های نفتی انجام دادیم و استفاده از ابزار‌های غیرقیمتی، مردم در تابستان برای مسافرت‌های فصلی مشکلی ندارند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->