سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آغاز اکران «کوچه ژاپنی‌ها» و «آبی روشن» در سینما‌های کشور + خلاصه داستان

  • کد خبر: ۲۳۳۳۶۸
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۸
آغاز اکران «کوچه ژاپنی‌ها» و «آبی روشن» در سینما‌های کشور + خلاصه داستان
اکران عمومی فیلم «کوچه ژاپنی‌ها» ساخته امیرحسین ثقفی و فیلم «آبی روشن» ساخته بابک خواجه‌پاشا از امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دو فیلم سینمایی «کوچه ژآپنی‌ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه‌کنندگی علی اکبر ثقفی و «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری با اطلاع‌رسانی شورای صنفی نمایش از امروز ۲۳ خردادماه اکران عمومی خود را آغاز کردند.

«کوچه ژاپنی‌ها» | تو نمی‌تونی با پول همه چیز و همه کس و بخری

فیلم سینمایی «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی محصول سال ۱۴۰۰ است که تهیه‌کنندگان آن پس از دریافت پروانه نمایش در تیرماه ۱۴۰۱ ترجیح دادند اکران عمومی آن را به زمان مساعدتری موکول کنند و حال پس از گذشت ۲ سال زمان را برای اکران اثر مناسب دانستند.

این فیلم سینمایی در سال ۱۴۰۰ متقاضی حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود، اما در لیست رزرو جشنواره قرار گرفت و درنهایت نیز نتوانست به چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه پیدا کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «تو نمیتونی با پول همه چیز و همه کس و بخری یه روزی یه جایی یه شب یه وقتی یکی بالا سرته، کوچه ژاپنی‌ها.»

«آبی روشن» | فیروزه‌ای که یک زندگی را تغییر می‌دهد

فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری محصول سال ۱۴۰۲ است که پس از پایان مراحل تولید متقاضی حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد و درنهایت اولین نمایش خود را در این جشنواره تجربه کرد.

«آبی روشن» در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توانست در رشته‌های بهترین نقش اول زن، بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی متن، بهترین فیلمبرداری و بهترین صداگذاری در میان دیگر کاندیدای جشنواره قرار گیرد، اما درنهایت سیمرغی را با خود به خانه نبرد.

این فیلم سینمایی دومین اثر بابک خواجه‌پاشا پس از فیلم سینمایی «در آغوش درخت» محسوب می‌شود که در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حاضر و با استقبال خوبی از سوی جشنواره مواجه شد. 
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «کشف یک فیروزه کمیاب زندگی یونس که صاحب معدن، معتمد و بزرگ شهر است را وارد مسیر مخاطره‌آمیزی می‌کند.»

«آبی روشن» محصول مشترک سازمان هنری رسانه‌ای اوج، بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) است که فیلمنامه آن را امیر ابیلی و داوود گنجوی نوشته‌اند.

فیلم سینمایی «کوچه ژاپنی ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال و فیلم سینمایی «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و تهیه کنندگی سید محمدحسین میری با پخش «شهرفرنگ» به سرگروهی سینما فرهنگ اکران خود آغاز می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->