روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است هر گرم طلای ۱۸ عیار در مشهد چند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) هزینه نصب و جداسازی کولر گازی در مشهد چقدر است؟ قیمت امروز طلا، دلار، سکه، ارز دیجیتال (۴ تیر ۱۴۰۳) | طلا ۳.۴ میلیون و دلار ۶۰ هزار تومان شد بخش‌نامه جدید بانک مرکزی؛ پرداخت وام اشتغال به هر نفر فقط یک بار قیمت خودرو‌های خارجی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | بنز ۲۰۱۳، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چگونه خودرو وارداتی بخریم؟ قیمت خودرو‌های داخلی و کارکرده در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) متقاضیان دسته‌چک بخوانند | شرط جدید بانک مرکزی برای صدور دسته‌چک‌های صیادی سهم زنان از تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟ شرایط رایگان‌شدن قبوض آب اعلام شد عرضه ۳۱ خودروی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه خودرو + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) | هلو ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شد هشدار به مشترکان پرمصرف آب | آب شرب مشترکان بدمصرف با اطلاع قبلی قطع می‌شود مهمانی‌هایی که به خاطره تبدیل شدند | از هزینه گزاف ولیمه حاجیان تا سفره‌هایی که هر روز آب می‌روند
سرخط خبرها

اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات در سومین روز تبلیغات چه بود؟ (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۳۴۷۴
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات در سومین روز تبلیغات چه بود؟ (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)
روز گذشته سومین روز تبلیغات نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و مصطفی پورمحمدی از قاب تلویزیون با مردم سخن گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، در بین برنامه‌های شب گذشته این سه نامزد، تنها سعید جلیلی بود که به طور مفصل‌تر راجع به اقتصاد و برنامه دولتش در این زمینه با مردم سخن گفت. زاکانی نیز اشاره‌ای کوتاه به بحث معیشت مردم داشت. مصطفی پورمحمدی نیز در اولین برنامه خود، برنامه اقتصادی دولت خود را ارائه نداد و آن را به برنامه‌های بعد موکول کرد. 

جلیلی: حاکمیت ریال باید جدی گرفته شود

سعید جلیلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: یکی از کار‌هایی که داشتیم و ده‌ها ساعت بررسی کردیم روند فرایند گردش ارز در داخل کشور بود؛ اینکه چه چیزی پیش می‌آید که بحران‌ها در بازار ارز ایجاد می‌شود و یک چیز‌های خیلی مجهولی نیست. وقتی بار‌ها و ده‌ها ساعت بررسی می‌کنیم می‌بینید که یک ایراد‌هایی وجود دارد که باید بر آنها مسلط باشید و اجازه ندهید ادامه پیدا کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مثلاً اگر صحبت می‌کنیم که بازار ارز باید سامان پیدا کند و ثبات پیدا کند لازمه آن این است که مصارف ارزی، منابع ارزی و چگونگی مصارف آن باید مشخص باشد.

وی افزود: حاکمیت ریال باید جدی گرفته شود در کشوری که بخواهد قدرت اقتصادش قوی شود باید بتواند حکمرانی لازم را داشته باشد. دولت مقتدر یعنی همین یعنی اینکه بداند این پول چیست و کجا است و در چه چرخه‌ای است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در موضوع مالیات گفت: یک نوع نگاه به مالیات این است که القا می‌کند موضوعی برای کسب درآمد است. اما مهم‌تر اینکه مالیات یک ابزار برای سیاست گذاری است. برای اینکه اولویت‌ها را جهت‌دهی و عدالت را شکل دهی کند. این مالیات است که در یک نگاه جامع برای حمایت از تولید کننده و برای مقابله با واردات غیر ضرور مالیات را ارزشمند می‌کند و لزوماً ممکن است منبع درآمد برای شما نباشد، اما بازار شما را نظم می‌دهد و به اهداف برای اقتصاد جهت می‌دهد.

مالیات اگر خوب سیاست گذاری شود فشار را از مردم کم می‌کند

وی افزود: مالیات اگر خوب سیاست گذاری شود فشار را از مردم کم می‌کند و عدالت را برقرار می‌کند. شما باید یک ساز و کار جدی داشته باشید برای اینکه کسی فرار مالیاتی نداشته باشد.

اختصاص ۳۳۰ هزار هکتار برای تامین مسکن 

جلیلی در موضوع مسکن گفت: مسکن از موضوعات اصلی کشور ما است. ما در کشورمان مشکل کمبود زمین نداریم یک سرزمین پهناور هستیم که کمبود زمین نداریم، اما مشکل انحصار زمین است.

جلیلی افزود: نزدیک ۳۳۰ هزار هکتار می‌تواند برای مسکن در نظر گرفته شود. یک فرصت خیلی خوب است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن تاکید بر لزوم توجه به مسکن و تامین آن، عنوان کرد: نگاه به مسکن وقتی نتیجه می‌دهد که از آمایش سرزمینی استفاده کنیم تا مساله اشتغال هم تامین شود، چون مسکن فقط خوابگاه نیست. معماری و موضوعات فرهنگی هم در ایجاد مسکن اهمیت دارد تا محل آرامش ایجاد کنیم. باید فرد در یک دقیقه از محل سکونت به محل تفریحی برسد.

وی گفت: سهم ما از دریا باید از دو درصد به ده درصد برسد که از اقتصاد دریا بهره ببریم. سهم ما از دریا بسیار اندک است. ما باید از این فرصت استفاده کنیم که در برنامه هفتم دیده شده است.

زاکانی: گوشت را درب خانه تحویل خواهیم داد!

علیرضا زاکانی در خصوص معیشت مردم گفت: گوشت ران گوسفندی را ۳۱۶ هزار تومان می‌فروشیم. ۱۲۰ تن فروش روزانه داریم در حالی که در بازار آزاد بیش از ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. نیاز مردم را با نرم‌افزار‌های موبایلی به اندازه نیاز مردم درب منزل به آنها تحویل خواهیم داد. از یک سال و نیم قبل زیر ساخت‌ها را با تفاهم‌نامه بین آقایان مخبر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه، وزیر اقتصاد و چند نفر دیگر از مقامات دولتی فراهم کردیم. این کار برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->