دیدار مردم ۵ استان با رهبر انقلاب آغاز شد (۵ تیر ۱۴۰۳) دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران: راه‌حل ما، اصالت بخشیدن به صندوق و انتخابات است  استاندار خراسان رضوی از آمادگی ۱۰۰ درصدی تمامی شهرستان‌های استان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه خبرداد آیا پول‌های بلوکه شده ایران در بحرین رهاسازی می‌شود؟ حماس: نتانیاهو می‌خواهد اسرای خود را بازگرداند و جنگ را ادامه دهد براساس مصوبه شورای امنیت کشور؛ تجمعات انتخاباتی تنها در فضای بسته خواهد بود تیراندازی در اوهایو آمریکا یک کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۴ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اوکراین خود درباره اهدافش تصمیم می‌گیرد شهادت ۲۱ فلسطینی در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به غزه (۴ تیر ۱۴۰۳) گزارش کامل چهارمین مناظره انتخاباتی + فیلم (۴ تیر ۱۴۰۳) پخش زنده چهارمین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۴ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در بحرین طرح شوم وزیر تندرو صهیونیست برای کرانه باختری اشغالی کرملین: پیشنهادات صلح اوکراین پابرجاست زمان و محل حضور مسعود پزشکیان در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات سخنگوی طالبان: توقع و انتظار ما از ایران بیشتر است | تشخیص چگونگی نظام حکومت متعلق به افغان‌ها است آغاز انتخابات در ساعت ۸ صبح ۸ تیر | مدت زمان اخذ رأی ۱۰ ساعت است طحان نظیف: رأی مردم حق الناس است | تعداد رأی برای نظام اهمیت دارد اجلاس وزرای خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» در تهران آغاز به کار کرد تاکید استاندار خراسان رضوی بر رعایت بیانات مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری
سرخط خبرها

محرابیان: در شرایط خشک‌سالی بی‌سابقه مشهد، در حوزه آب نابسامانی جدی نداشتیم

  • کد خبر: ۲۳۳۵۱۳
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
محرابیان: در شرایط خشک‌سالی بی‌سابقه مشهد، در حوزه آب نابسامانی جدی نداشتیم
وزیر نیرو با بیان اینکه درحالی‌که مشهد و استان با خشک‌سالی بی‌سابقه روبه‌رو بود، اجازه نابسامانی جدی در حوزه آب را ندادیم گفت: این نتیجه تلاش مجاهدانه همکاران ما بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو امروز، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳، در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه سفر رئیس‌جمهور شهید که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه آب و برق مستحضر هستید که در ابتدای شروع کار دولت، با معضلات و ناترازی‌های قابل‌توجهی روبه‌رو بودیم. در حوزه برق با یک برنامه‌ریزی گسترده در دو محور توسعه ظرفیت نیروگاهی و همچنین مدیریت مصرف اقدامات قابل‌توجهی شد که حاصل آن افزایش ۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور و همچنین شروع عملیات اجرایی ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه دیگر بود که جمع این دو عدد از ۳۱ هزار مگاوات هم فراتر می‌رود.

او در ادامه گفت: ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت داریم. بیش از نیمی از آن‌ها نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند که در اقصی نقاط کشور وجود دارند. در نیروگاه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده است، چهار واحد آن مربوط به استان خراسان‌رضوی هست که دو تا از این نیروگاه‌ها در ایام گذشته وارد مدار شد.

محرابیان افزود: امروز، دو واحد نیروگاهی در تربت‌حیدریه، «نیروگاه راشد تربت»، و همچنین «نیروگاه سبزوار» به بهره‌برداری خواهند رسید. مهم‌ترین ویژگی این نیروگاه‌ها به‌ویژه نیروگاه راشد تربت سرعت قابل‌توجه آن در مراحل ساخت و نصب تجهیزات بود که عملیات نصب نیروگاه راشد در آبان ماه ۱۴۰۲ شروع شد و در اردیبهشت ماه ما شاهد آغاز فعالیت این نیروگاه بودیم.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش ما بر این بود که بتوانیم این نیروگاه‌ها را برای اوج مصرف تابستان استان داشته باشیم و بسیار کمک خواهد کرد. در واقع در رابطه با مدیریت مصرف در حوزه آب هم اتفاقات بسیار خوبی در سطح کشور و به‌ویژه استان خراسان‌رضوی افتاده است.

این عضو هیئت‌دولت تصریح کرد: مشهد و خراسان‌رضوی خشک‌سالی بی‌سابقه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند. میزان خشک‌سالی‌ها رکورد زده است یعنی از نظر کاهش بارش ما شاهد رکورد‌های بسیار سهمگینی بودیم به گونه‌ای که اگر همکاران ما در استان به‌ویژه استاندار محترم، مدیران حوزه آب و آبفای استان و شهر مشهد تلاش‌های مجاهدانه و سریعی انجام نمی‌دادند، حتماً دچار نابسامانی‌های جدی در تامین آب می‌شدیم.

او ادامه داد: شرایط سخت آبی هیچ‌گونه تاثیری بر سطح جامعه نداشت. یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پروژه‌ها این بود که بتوانیم از محل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، آب تصفیه‌شده بهداشتی را با بالاترین کیفیت به بخش صنعت استان منتقل کرده و به ازای آن از منابع زیرزمینی باکیفیت در بخش شرب استفاده کنیم.

محرابیان افزود: البته مسئله مشهد به‌تنهایی به این پروژه‌ها وابسته نیست. ما در مشهد دو پروژه بسیار مهم را در دست اقدام داریم. یکی از این پروژه‌ها پروژه سد شوروجه است که در واقع در مرز کشور بر روی رودخانه کشف‌رود قرار دارد. شرکت آب منطقه‌ای با سرعت خیلی خوب این پروژه را پیش می‌برند و امیدوارم که با همین سرعتی که پروژه در حال پیشرفت است، تا پایان سال شاهد آب‌گیری این سد بسیار مهم باشیم و همچنین پروژه انتقال آب از کوه‌های شمالی مشهد که یک پروژه ترکیبی و مهم است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->