استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ فرد گرفتارشده بعد از سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ
سرخط خبرها

نظارت ۱۷۳ اکیپ بر ذبح دام خراسان رضوی در روز عید قربان

  • کد خبر: ۲۳۳۹۳۰
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
نظارت ۱۷۳ اکیپ بر ذبح دام خراسان رضوی در روز عید قربان
معاون سلامت اداره‌کل دام‌پزشکی خراسان رضوی اعلام کرد: در روز عید قربان ۱۷۳ اکیپ شامل ۸۳ اکیپ ثابت و ۹۰ اکیپ سیار کار نظارت بهداشتی بر ذبح دام را انجام خواهند داد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون سلامت اداره‌کل دام‌پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه اول تا سوم تولیدات دامی در کشور را دارد و آزمایشگاه مرجع کشوری را دارد که نشان‌دهنده ظرفیت استان در حوزه دام‌پزشکی است، اظهار کرد: در روز عید قربان ۱۷۳ اکیپ شامل ۸۳ اکیپ ثابت و ۹۰ اکیپ سیار کار نظارت بهداشتی بر ذبح دام را انجام خواهند داد. ۲۹۱ بازرس بهداشتی و دام‌پزشک در این روز فعالیت خواهند داشت؛ همچنین ۳۶ ناظر شرعی نیز کار نظارت بر انجام ذبح شرعی را انجام می‌دهند.

محمود قربان‌زاده در نشستی خبری با اشاره به اینکه کشتار دام باید در کشتارگاه‌های مجاز انجام شود، افزود: همواره بیماری‌های مشترک بین انسان و دام وجود دارد. برخی به اشتباه تصور می‌کنند اگر دام نرینه یا سرحال باشد، ملاکی بر سلامت آن است؛ اما باید بدانند که ممکن است بیماری‌های مشترک انسان و دام در حیوانات هیچ علامتی نداشته باشد. تب کنگو بیش از هزار سال است که وجود دارد و فقط در دوره‌های مختلف شدت و ضعف داشته است.

خطر ابتلا به سالک و هاری

وی ادامه داد: لاشه ذبح‌شده بلافاصله نباید منجمد شود، بلکه باید دوره پیش‌سرد را طی کند. قرار‌دادن گوشت در یخچال نیز نمی‌تواند کار پیش‌سرد کشتارگاه‌های صنعتی را انجام دهد. اگر دام در کشتارگاه نیز ذبح نشود، ضایعاتی خواهد داشت که مردم آن را به عنوان زباله بیرون می‌ریزند و این اقدام موجب ازدیاد سگ‌های ولگرد، حشرات و در‌نهایت بیماری‌هایی نظیر سالک و هاری می‌شود.

اخطار به مراکز خرید و فروش غیرمجاز دام

رئیس شبکه دام‌پزشکی مشهد نیز با اشاره به اینکه فرایند مربوط به عید قربان نزدیک دو هفته است که شروع شده است، افزود: با‌توجه‌به امکان خرید و ذبح دام در برخی مراکز غیرمجاز در بولوار توس، کشاورز، نماز و‌... با هماهنگی سایر ارگان‌ها مانند شهرداری نیروی‌انتظامی، اخطار‌های لازم ابلاغ شده است.

فعالیت ویژه بازرسان برای نظارت بهداشتی مشهد

محمد سیاح‌لایین با اشاره به اهمیت کشتار دام در مراکز مجاز، بیان کرد: هدف از این اقدامات این است که بهداشت عمومی رعایت شود و گوشت سالم به دست مصرف‌کننده برسد. سی نفر دام‌پزشک، ۳۴ نفر در قالب اکیپ ثابت و سیار و شش نفر ناظر شرعی، کار نظارت را در سه حوزه بازار دام، کشتارگاه‌های صنعتی و سطح شهر انجام می‌دهند.

وی در‌باره تب خونریزی‌دهنده کنگو، بیان کرد: سال گذشته از چهل فرد مشکوک به ابتلا، بیماری پنج نفر مثبت اعلام شد و امسال نیز تاکنون از هفت فرد مشکوک، متأسفانه یک نفر در مشهد به تب کنگو مبتلا شده است.

ذبح شرعی، بدون دریافت وجه

سیدمجید موسوی، مدیر مؤسسه صنعتی گوشت مشهد، نیز با بیان اینکه دغدغه‌ای برای تأمین دام در روز عید قربان وجود ندارد، گفت: بابت ارائه خدمات، وجهی از افراد دریافت نمی‌شود و فقط پوست دام برای جبران هزینه‌های کشتار، پیش‌سرد و بسته‌بندی، برای مؤسسه برداشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین نوری، نماینده ولی فقیه در مؤسسه صنعتی گوشت مشهد، نیز گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن‌۳۱۳۰۱ نیز ثبت‌سفارش داشته باشند. با‌توجه‌به اینکه قیمت گوشت افزایش داشته است و ممکن است برخی افراد تمایل به قربانی کردن داشته باشند، اما دچار محدودیت مالی باشند، تدبیری اندیشیده شده است که مشتری امکان ثبت سفارش نیم‌شقه برای قربانی کردن را نیز داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->