چرا سونی درایو نوری را از پلی استیشن ۵ پرو حذف کرد؟ آخرین گزارش ایسپا از میزان استفاده مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها (مهر ۱۴۰۳) + نمودار چه زمانی به آنتالیا سفر کنیم؟ سرور مجازی امارات؛ میزبانی از کشور همسایه پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳) چرا ناپدید شدن محتوای آنلاین یک بحران جهانی است؟ واکنش مردم به قیمت گذاری توکن همستر | ایردراپی که همه را ناامید کرد! عذرخواهی وحید شمسایی و حسین طیبی بابت حذف‌ از جام جهانی فوتسال ازبکستان ماهواره چمران ۱ آماده انجام ماموریت اصلی (۵ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳) توکن‌های همسترکامبت به کیف پول کاربران منتقل شد | برداشت از طریق دکمه Direct claim چگونه است؟ توکن همستر کامبت لیست شد + قیمت اولیه گوگل سه میلیارد دلار داد تا دوباره این نوابغ را استخدام کند زمان عرضه ریمستر بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد + ویدئو استفاده پلیس از ابزار هوش مصنوعی که ۸۱ سال زمان حل پرونده‌ها را به ۳۰ ساعت کاهش می‌دهد سم آلتمن می‌گوید تا رسیدن به هوش مصنوعی بسیار پیشرفته فاصله زیادی نداریم فرانسه اولین کشوری که وزیر هوش مصنوعی دارد ویدئو | آیفون ۱۶ در یک قدمی واردات؟ پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳) استفاده‌نکردن از ظرفیت اینترنت اشیاء در گازسنجی معادن
سرخط خبرها

مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۵۱۳۹
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند
مدیرعامل انویدیا معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند آینده‌ دنیای گیمینگ را ازنظر بصری متحول کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، باور دارد یادگیری ماشینی در حال متحول‌کردن دنیای کامپیوتر‌های شخصی است. این فناوری بهره‌وری را در کار‌های روزمره‌ی کاربران افزایش می‌دهد و با تبدیل طرح‌ها به آثار هنری واقعی، استعداد‌های هنری نهفته را شکوفا می‌کند. این الگوریتم‌ها که برپایه‌ی مدل‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، با پردازش روی صد‌ها کارت گرافیک، می‌توانند چندین گیگابایت داده تولید کنند که حتی روی هارد معمولی هم جا می‌گیرند.

وب‌سایت More Than Moore می‌نویسد که اگرچه اکنون اجرای برخی مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی‌بر متن به‌صورت مستقیم روی کارت گرافیک نیز امکان‌پذیر و پیشرفت‌های چشمگیری در‌زمینه‌ی تبدیل متن به تصویر حاصل شده است، مدل‌های دیگر مانند تبدیل تصویر به ویدئو فقط می‌توانند کلیپ‌های کوتاه تولید کنند.

انویدیا اخیراً فناوری RTX Remix را معرفی کرده است که به سازندگان ماد‌های بازی و گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا عناوین قدیمی را بازسازی کنند. این کار با اتصال رندر بازی به ابزار‌های انویدیا انجام می‌شود؛ ابزار‌هایی که وضوح بافت‌ها و مدل‌های سه‌بعدی اشیاء و نورپردازی را بهبود می‌بخشند و سپس امکان افزودن تکنولوژی‌هایی مانند رهگیری پرتو (Ray Tracing) را فراهم می‌کنند. ناگفته نماند که فرایند مادسازی ابتدا به‌صورت بلادرنگ انجام نمی‌شود و به دانلود نرم‌افزار RTX Remix و انجام تنظیمات دستی و آماده‌سازی کتابخانه‌های ویژه نیاز دارد.

ازنظر هوانگ، ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند در آینده قابلیت‌های جذابی برای گیمر‌ها به‌ارمغان بیاورند. یکی از این تکنولوژی‌ها می‌تواند شبیه به کاری باشد که RTX Remix انجام می‌دهد؛ اما به‌صورت بلادرنگ.

بر‌اساس گفته‌های جنسن هوانگ، در آینده تولید بافت‌ها و رندر اشیاء با کیفیت بهتر برای بهبود جلوه‌های بصری بازی‌ها با هوش مصنوعی ممکن خواهد شد. درحالی‌که این قابلیت هم‌اکنون ازطریق RTX Remix دردسترس قرار دارد، فناوری جدید احتمالاً به‌صورت بلادرنگ و مشابه DLSS کار خواهد کرد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->