سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید وزیر دفاع پاکستان: ما از حمایت ایران در مبارزه با تروریست‌ها برخورداریم | اما طالبان اینگونه نیستند هفتمین جشن همدلی مهاجران افغانستانی در مشهد برگزار شد + فیلم تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی احمد مسعود بر نقش مردم در آینده افغانستان تاکید کرد شرکت‌های ایرانی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در برابر استرالیا برای نخستین‌بار نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغانستانی، دربرابر حریف آمریکایی خود به پیروزی رسید تمایل کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برای گفت‌وگو با طالبان ابراز نگرانی سازمان ملل درباره وضعیت نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان نماینده دائم ایران در سازمان ملل: به توانایی طالبان برای مقابله با تهدیدات تروریستی تردید داریم سازمان ملل: ۱۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره هستند آلمان مذاکرات محرمانه خود را با کشورهای مختلف برای اخراج مهاجران افغانستانی مجرم آغاز کرد تأکید دبیرکل سازمان ملل بر همبستگی با پناهجویان در روز جهانی «پناهنده» استاندار خراسان‌رضوی خواستار تسریع در پاسخگویی دستگاه‌های امنیتی به استعلام‌های فرزندان مادرایرانی شد رئیس سازمان ملی مهاجرت: اتباع خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند
سرخط خبرها

تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی

  • کد خبر: ۲۳۵۵۹۳
  • ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۸
تیم ملی کریکت افغانستان در یک قدمی فینال جام جهانی
پیروزی تیم ملی کریکت افغانستان در روز‌های گذشته در برابر استرالیا و پیروزی امروز این تیم در برابر بنگلادش در جام جهانی موجی از شادی را در میان مردم این کشور برانگیخت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روز‌ها درخشش تیم ملی کریکت افغانستان در حالی موجی از شادی را در شهر‌های مختلف این کشور ایجاد کرده که در ماه‌های گذشته راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان برای اولین بار به جام جهانی فوتسال که قرار است در شهریور ماه امسال به میزبانی ازبکستان برگزار شود نیز اتفاقی مشابه را ایجاد کرده بود.

مجید مرتضایی، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان حالا به دنبال افتخارآفرینی برای یک کشور فارسی زبان است.

ببر‌های آبی در یک قدمی فینال

امروز سه‌شنبه ۵ تیرماه تیم ملی کریکت افغانستان با پیروزی بر بنگلادش در یک بازی نفس‌گیر برای اولین بار به نیمه نهایی جام جهانی کریکت راه یافت.

پس از این پیروزی باز هم مردم افغانستان با حضور در خیابان‌ها به شادی پرداختند.

حالا تیم ملی کریکت افغانستان در مرحله نیمه نهایی روز پنجشنبه (ساعت ۱:۳۰ صبح به وقت محلی) در ترینیداد با آفریقای جنوبی بازی می‌کند و در صورت برد به فینال راه خواهد یافت.

درخشش توپ اندازان افغانستان در بازی مقابل بنگلادش

راشد خان کاپیتان محبوب تیم ملی افغانستان گفته است که رسیدن به نیمه نهایی «مثل یک رویا» برای تیم افغانستان است.

افغانستان بازی را با توپ‌زنی آغاز کرد و به گونه‌ای تحت فشار حریف بود که در پنج آور (دور) اول تنها ۲۳ امتیاز کسب کرد و در پایان ۲۰ آور و با از دست دادن ۵ بازیکن تنها ۱۱۵ امتیاز (دوش) گرفت و هدف ۱۱۶ را برای تیم رقیب تعیین کرد.

در نیمه دوم، در آب و هوای نامناسب ورزشگاه سنت وینست، بنگلادش با از دست دادن تمام بازیکنانش به امتیاز ۱۰۵ رسید و بازی را واگذار کرد.

در این مسابقه توپ‌اندازان افغانستان درخشیدند، نوین‌الحق با توپ‌اندازی موفق خود توانست چهار بازیکن حریف به‌ویژه دو نفر آخر را حذف (ویکت) کند. او بهترین بازیکن این بازی شود.

راشد خان، کاپیتان تیم افغانستان که توانست ۴ ویکت بگیرد در پایان مسابقه گفت کلمات نمی‌توانند احساساتش را بیان کند.

قرار است انگلیس و هند دیگر مسابقه نیمه نهایی را برگزار می‌کنند.

حامد کرزی و اشرف غنی تبریک گفتند

پیروزی‌های تیم ملی کریکت افغانستان در برابر تیم‌های قدرتمند جهان در رسانه‌های اجتماعی هم با واکنش‌های زیادی روبرو شد و نخبگان و چهره‌های سیاسی فرهنگی افغانستان که بیشترشان در خارج از این کشور حضور دارند، این پیروزی‌ها را فرصتی برای اتحاد و همدلی میان مردم افغانستان دانسته‌اند.

امیرخان متقی، وزیرخارجه حکومت طالبان تلفنی با راشد خان صحبت کرد و پیروزی آنها را تبریک گفت.

حامد کرزی و محمداشرف غنی، رئیسان جمهور پیشین و همچنین دیگر چهره‌های سیاسی افغانستان پیام‌های تبریک خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

علاقمندان کریکت در شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان بازی را بر صفحه تلویزیونی بزرگ در یک چهارراه تماشا کردند و پس از بازی به رقص و پایکوبی پرداختند.

در همین حال طالبان روز سه‌شنبه در ولایت خوست تجمع هواداران تیم ملی کریکت افغانستان را با ماشین آب پاش متفرق کردند.

صد‌ها تن از ساکنان خوست پس از پیروزی تیم ملی کریکت در مقابل بنگلادش به خیابان‌ها آمدند و راه‌یابی ببر‌های آبی را به نیمه‌نهایی جام جهانی جشن گرفتند.

به نظر می‌رسد ورزش می‌تواند گمشده مردم افغانستان باشد، مردمی که سال‌هاست در جنگ و سختی زندگی می‌کنند و طعم شیرین شادی را از یاد برده‌اند.

حالا فوتسال، فوتبال و کریکت بهانه‌هایی هستند که این مردم رنج دیده بعد از سال‌ها سختی و جنگ برای ساعتی رقص و پایکوبی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->