شهرداری مشهد در کنار خادمان دهه آخر صفر | بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از موکب‌های شهرداری در منطقه ۱۰ آرامش در بازار بلیت مشهد در دهه پایانی صفر | از آزادسازی نرخ‌ها تا افزایش سهمیه ناوگان ورود بیش از ۲ میلیون و ۹۶ هزار زائر و مسافر به مشهد (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) درباره «کوچه امام خمینی (ره)‌ ۹» در مشهد | کوچه شجاع‌التولیه و راهی که از باغات متفرقه می‌گذشت آمادگی کامل شهرداری منطقه ۷ مشهد برای میزبانی زائران دهه پایانی صفر ترامپ پاداش صلح در اوکراین را حضور خود در بهشت عنوان کرد بهره‌برداری موقت از ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ شهرداری مشهد برای پذیرایی از زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ سلیمی: ایستگاه استقبال از زائر منطقه ۷ جزو نیاز‌های مشهد و جای آن خالی بود افزایش ساعات بهره‌برداری متروی مشهد برای خدمت‌رسانی گسترده به زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۴ رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: ما پیوست‌های فرهنگی را در رضایتمندی زائر می‌بینیم مدیران مناطق ۲ و ۶ شهرداری مشهد منصوب شدند (۲۹ مرداد ۱۴۰۴) منصوریان: یکی از زیرساخت‌های مهم فرهنگی در منطقه ۷ مشهد، ایستگاه استقبال از زائر است علوی‌مقدم: امسال یکی از سال‌های بسیار خوب برای مهمانی از زائران در شهر مشهد خواهد بود طهوریان عسکری: تلاش می‌کنیم زائران برای اسکان در روز‌های پایانی ماه صفر دغدغه ذهنی نداشته باشند بازدید مستمر از موکب‌های مسیر‌های منتهی به مشهد | رفع مشکل قطعی برق و خدمات زیرساختی سرویس دهی ۵۱۰ دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم رضوی در ۳ روز پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ پوشش مسافران ایستگاه‌های منتخب خطوط قطارشهری مشهد توسط اتوبوسرانی در روزهای پایانی ماه صفر مهرگان چشم‌انتظار تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل واحدها + فیلم آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از ۲۸ مردادماه تا پایان دهه آخر صفر نگاهی به زندگی کریم طاهرزاده بهزاد طراح ماندگارترین بنا‌های عصر پهلوی اول در مشهد | خدمت شش‌ساله آقای معمار خدمت رسانی ۵۸۰۰ پاکبان مشهدی در روز‌های پایانی ماه صفر
سرخط خبرها

چرا «۱۳۷» مهم است؟

  • کد خبر: ۲۳۶۶
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
  • ۱
چرا «۱۳۷» مهم است؟
توحید آرش‌نیا - سردبیر

مدیران تصمیم‌گیرنده در جامعه، به درک واقعی از محیط پیرامون خود نیاز دارند و بدون دریافت صحیح از پیرامون خود نمی‌توانند دورنمای درستی را برای حل مشکلات جامعه متصور شوند. فرض کنید قرار است مدیری بدون اینکه از کم و کاستی‌های پیرامون خود آگاه باشد، برای افزایش نرخ سوددهی و بهره‌وری مجموعه خود نسخه‌پیچی کند؛ آن هم درحالی‌که مجموعه دچار مشکلات ریز و درشت بسیاری است؛ علاوه بر اینکه آن مجموعه نمی‌تواند به سوددهی مدنظر خود برسد، دچار تعارضات عینی در منافع خواهد شد. در این میان شهرداری‌ها به‌عنوان مجموعه‌هایی که می‌توانند با تصمیمات سریع و بموقع خود بار مشکلات را از روی دوش شهروندان کم کنند، نقش بسزایی در توسعه احیای حقوق شهروندی، توسعه شهری و رضایت‌مندی شهروندان ایفا می‌کنند. شهروندان در کالبد شهری زنده و پویا نقشی مهم دارند و بدون توجه به حقوق آن‌ها به‌ویژه در حوزه‌های خرد محلی مفهوم توسعه و رفاه نمی‌تواند محقق شود. رفاه اجتماعی به نوعی هدف نهایی مجموعه قوانین، مقررات و ساختاری است که زمینه خشنودی و رضایت‌مندی انسان را فراهم می‌کند.
این موضوع و نحوه دست‌یابی به آن نیازمند توجه جدی بدنه مدیریت‌شهری به راه‌های ارتباطی با شهروندان است. «137» نیز یکی از همان پل‌های ارتباطی است که می‌تواند نقش بسیار مؤثری را در این زمینه داشته باشد. شهروندان با تماس با این مرکز، انتقادات و پیشنهادهای خود را درباره نحوه عملکرد مدیران شهری و حتی مشکلات به‌وجودآمده در محیط پیرامونی خود را بیان می‌کنند. باید در نظر داشت که این وضعیت بهترین حالت برای کسب رضایت مردمی است؛ زمانی که شهروندی نارضایتی خود را از وضعیت موجود اعلام کرده است و مدیریت‌شهری با تمام توان برای رفع آن اقدام می‌کند؛ اما به‌طور حتم بی‌توجهی به آن آثار زیان‌باری را به همراه خواهد داشت. مثال واضح آن نیز برنامه نود است؛ با آنکه پرمخاطب بود و مردم به ادامه چنین برنامه‌ای علاقه‌مند بودند و تلاش کردند این موضوع را به گوش مسئولان برسانند، مدیران رسانه ملی به خواسته مردم اهمیت ندادند و به‌راحتی از کنار آن عبور کردند. آیا در چنین شرایطی باید تصور کرد که اعتماد مردم به رسانه ملی افزایش یافته است؟ حال همین وضعیت را در حوزه «137» تصور کنید که با وجود راه‌اندازی چنین مرکزی و مراجعه پی‌درپی شهروندان، گرهی از مشکلاتشان باز نشده و بلکه دچار مشکلات بیشتری شده‌اند. این حالت بدترین وضعیت از دست دادن اعتماد عمومی به نهادهای اجتماعی است؛ یعنی خواسته مردم دیده نشده است. برای همین «137»، یک فرصت بی‌بدیل برای توسعه شهر است و بر همین اساس نباید فرصت افزایش رفاه اجتماعی در بین شهروندان که با کمترین هزینه حاصل می‌شود را به همین راحتی از
دست داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
0
1
سلام چندی پیش با ۱۳۷ تماس گرفتم و از ایرادات فنی و امکان تصادف در پیچ پیام ۲ با خیابان پیام بدلیل حجم ترافیک اطلاع دادم و درخواست بازدید کارشناسی و تقضای رفع خطر کردم
بعد از چند روز تماس گرفتند و گفتند موارد مطرح شده را مکتوب تحویل شهرداری منطقه ۱ بدهید .
خب اگر قرار بود مکتوب بدهم این کار را بلد بودم و چه نیازی به تماس با ۱۳۷ بود . اصلا فلسفه ۱۳۷ چیست ؟ غیر از اینکه شهرداری را از ایرادات و مشکلات ندیده شده شهر خبر دار کنیم
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->