زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۷۸ تیم دامپزشکی خراسان‌رضوی بر ذبح دام و عرضه فراورده‌های دامی در محرم ۱۴۰۳ نظارت دارند

  • کد خبر: ۲۳۹۱۱۳
  • ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
۷۸ تیم دامپزشکی خراسان‌رضوی بر ذبح دام و عرضه فراورده‌های دامی در محرم ۱۴۰۳ نظارت دارند
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: در استان، ۷۸ تیم دامپزشکی شامل ۳۳ اکیپ ثابت و ۴۵ اکیپ سیار با همراهی ۵۲ دامپزشک، بر ذبح دام و عرضه فراورده‌های دامی در دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورا، کنترل و نظارت دارند.

محمود قربان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان این مطلب اظهار کرد: در کنار دامپزشکان، ۷۸ بازرس بهداشت گوشت و ۲۸ ناظر شرعی نیز امر نظارت بر روند کشتار و عرضه گوشت سفید و قرمز را طی ایام دهه اول محرم برعهده دارند.

وی با اشاره به وجود ۸۵۰ بیماری مشترک بین دام و انسان تصریح کرد: تأکید داریم حتماً کشتار و ذبح دام در کشتارگاه‌های تحت نظارت انجام شود. به مردم توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود، از هرگونه کشتار خارج از این حوزه خودداری کنند.

قربان‌زاده با بیان اینکه با توجه به افزایش شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو، رعایت اصول بهداشتی و توجه به توصیه‌های ارائه‌شده امر مهمی است، عنوان کرد: با توجه به قرارداشتن در فصل گرم سال و افزایش حضور کنه به عنوان ناقل این بیماری مهلک، توصیه اکید به شهروندان خودداری از کشتار دام در منازل، باغ‌ها و نیز خرید گوشت دام کشتارشده خارج از شبکه کشتارگاه و کنار جاده‌هاست که می‌تواند مخاطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: مردم در صورت کشتار دام در منزل اقدام به نگهداری پیش‌سرد لاشه‌ها در سردخانه کشتارگاه کنند و در صورت نبود شرایط مناسب، گوشت و آلایش دام شامل دل، جگر و قلوه را برای مدت ۲۴ ساعت در فضای سرد یخچال نگهداری کرده و به‌هیچ‌وجه بلافاصله بعد از کشتار مصرف نکنند.

وی بیان کرد: هر مورد از کشتار غیرمجاز دام می‌تواند خطر ابتلا به تب کریمه‌کنگو و سایر بیماری‌ها را در پی داشته باشد و سلامت مردم را تهدید کند. لازم است مردم برای حفظ سلامتشان به رعایت نکات ایمنی در این زمینه اقدام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->