برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی انتشار فراخوان رویداد ایده‌پردازی فعالیت‌های تبلیغی، دینی در کانون‌های جمعیتی «در فضای شهر» «ابوالفضل پورعرب» ویلچرنشین شد! + عکس محسن تنابنده و سیروس مقدم در پشت صحنه «پایتخت ۷» + عکس دو نکوداشت و یک رونمایی به بهانه روز شعر در تالار فردوسی مشهد ماجرای استاد شهریار و نقد‌هایی که بر سریال کمال تبریزی وارد شد «فرانسیس فورد کاپولا» فیلم جدیدش را می‌سازد نامزد‌های نهایی جایزه ادبی «بوکر» معرفی شدند رونمایی از مستند «حبیب آقا» همزمان با هفته دفاع مقدس علیرضا خمسه: سفارشی‌کارکردن، نوستالژی‌شدن فیلم‌ها و سریال‌ها را از بین می‌برد مجید پُتکی در مسابقه پلیسی «سرنخ» مصطفی مستور: دانشی که از تفکرکردن به دست می‌آید، ارزشمند است ساخت سینما در مجتمع‌های تجاری مشهد؛ فرصتی برای سودآوری یا ارتقای فرهنگی؟ دل با امید وصل به جان خواست درد عشق* به نان و نوا رسیدن از کنار کتاب فارسی پیکر صدرالدین حجازی در خاک آرام گرفت + تصاویر فیلم های برگزیده فنلاند و ایسلند در راه اسکار ۲۰۲۵ ساخت فصل پنجم «امیلی در پاریس»
سرخط خبرها

۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز اجرا گرفتند

  • کد خبر: ۲۴۰۰۴۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
۶ نمایش آیینی و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر مجوز  اجرا گرفتند
اجرای ۶ نمایش آیینی و تعزیه خوانی به مناسبت محرم و صفر در مشهد مجوز دریافت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر ساله نمایش‌های آیینی و تعزیه‌خوانی در جای جای ایران با حضور بازیگران مردمی و تیم‌های هنری حرفه‌ای اجرا می‌شود. مشهد نیز به عنوان پایتخت معنوی ایران که تیم‌های هنری مختلفی در آن شکل گرفته و بزرگ شده اند از این قاعده مستثنی نیست.

بر همین اساس ۶ گروه هنری و تعزیه‌خوانی در محرم و صفر ۱۴۰۳ مجوز اجرای نمایش صحنه‌ای و میدانی را از سوی اداره کل فرهنگ‌و‌ارشاد خراسان رضوی دریافت کردند.

اکنون نمایش آیینی رحل نی به کارگردانی محمد رحیماویان در محل کوه پارک هر شب، ساعت ۲۰، اجرا می‌شود و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

همچنین گروه تعزیه‌خوانان آل‌الله به سرپرستی حعفر شفاپور نیز از ابتدای محرم سال جاری نمایش خود را شروع کرده و تا پایان محرم ادامه دارد. این تعزیه‌خوانی در خیابان رسالت برگزار می‌شود.

اجرای نمایش خورشیدکاروان نیز که بیستمین سال نمایش خود را تجربه می‌کند به کارگردانی اصغر لشکری در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا خواهد شد. این نمایش آیینی به مدت ۱۰ شب از ابتدای ماه صفر به روی صحنه می‌رود.

گروه تعزیه خوانان قمربنی‌هاشم به سرپرستی دلبری و تعزیه خوانان چهارسردار به سرپرستی آقای افتخاری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در روز‌های آینده اجرا خواهند داشت.

دیگر نمایش آیینی که در روزهای آتی برگزار خواهد شد گروه تعزیه خوانان حماسه اکبر به سرپرستی احود تیموریان است. این تعزیه خوانی از ابتدای مردادماه به مدت یک هفته تا ۶ مرداد اجرای خود را در عرصه میدان‌شهدا بعد از اذان مغرب‌و‌عشا شروع خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->