حملات جدید حزب‌الله لبنان به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: خدمت به زائران، سعادت همکاری با امام رئوف است | باید از انگیزه دینی مردم در انقلاب اسلامی حفاظت شود زمان برگزاری اولین نشست خبری پزشکیان مشخص شد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: مقابل هرگونه تهدید هوایی آمادگی کامل داریم اقامه نماز جمعه از هفته آینده در دانشگاه تهران (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) ایران ادعای آمریکا درباره دخالت در روند انتخابات این کشور را رد کرد ترامپ به حمایت پوتین از هریس واکنش نشان داد عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی پس از ۱۰ روز از جنین (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو| چهره به چهره با مردم | سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری سفیر ایران: نگران دستیابی گروههای تروریستی به سلاح‌های شیمیایی هستیم پادشاه بحرین بیش‌از ۴۵۰ زندانی عمدتاً سیاسی را عفو کرد رئیس جمهور به تذکر یک کاربر فضای مجازی واکنش نشان داد فرمانده نیروی دریایی سپاه: در برابر تمام دشمنان مستحکم خواهیم ایستاد فرماندهان سپاه از تنبیه شدید رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیل هنیه خبر دادند وزیر کشور: ساماندهی اتباع خارجی به‌زودی آغاز می‌شود واکنش دیپلماتیک ایران به ادعای برخی کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر دخالت ایران در مناقشه اوکراین پیامد‌های حضور اتباع غیرمجاز در کشور چیست؟ از پزشکیان تا حسین زاده؛ آیا نمایندگان مجلس دوازدهم بازهم کاهش خواهند یافت؟ تردد کدام خودرو‌ها جمعه و شنبه (۱۶ و ۱۷ شهریور ۱۴۰۳) در هراز ممنوع است؟ ترامپ اوکراین را به دروغ‌گویی درباره تعداد تلفاتش در جنگ متهم کرد نماینده مجلس: مدل اقتصادی معرفی‌شده از سوی پزشکیان، مطابق با عدالت اجتماعی باشد
سرخط خبرها

آمریکا چند کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟

  • کد خبر: ۲۴۰۲۷۸
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
آمریکا چند کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟
اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا تعداد کلاهک‌های هسته‌ای این کشور را فاش کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، داده‌های جدید نشان می‌دهد دولت آمریکا تا سپتامبر سال ۲۰۲۳، حدود ۳ هزار و ۷۴۸ کلاهک هسته‌ای در انبار‌های هسته‌ای خود داشته است.

بر اساس سند جدیدی که اداره امنیت ملی هسته‌ای (NNSA) آمریکا منتشر کرد این کشور اطلاعات مربوط به ذخایر هسته‌ای خود را که شامل بیش از ۳ هزار کلاهک تا سپتامبر ۲۰۲۳ بود، از حالت طبقه بندی خارج کرده است.

این سند جدید نشان داد که اندازه ذخایر هسته‌ای آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۲۱، تقریباً یکسان باقی مانده است. بنا به اعلام دولت آمریکا این کشور تا سپتامبر ۲۰۲۰ دارای ۳۷۵۰ کلاهک هسته‌ای بوده است.

اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یادآور شد که تعداد کنونی کلاهک‌های هسته‌ای نسبت به سال ۱۹۶۷، زمانی که ذخایر به ۳۱۲۵۵ کلاهک به اوج خود رسید، کاهش چشمگیری داشته است. این آمار شامل کلاهک‌های فعال و غیرفعال است.

آمریکا در سال ۱۹۴۵ شروع به انباشت تسلیحات هسته‌ای کرد. تعداد تسلیحات هسته‌ای آمریکا بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۷ به طور تصاعدی افزایش یافت و حداکثر خود یعنی ۳۱ هزار و ۲۵۵ کلاهک رسید.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->