جزییات تکمیلی درباره خسارت زمین‌لرزه ۴.۴ ریشتری در آرادان سمنان (۱۴ مهر ۱۴۰۳) زلزله در آرادان سمنان، تهران را هم لرزاند + جزییات(۱۴ مهر ۱۴۰۳) مصرف زیادی آب میوه باعث سکته می‌شود خودکشی مرد تهرانی زیر چرخ‌های مترو(شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار راهداری: خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در محور مشهد_کلات و درگز (۱۴مهر ۱۴۰۳) استقرار آمبولانس تمام‌وقت در معدن طزره دامغان طرح پابند‌های الکترونیکی ۲۵ درصد سرقت را کاهش داد| توفیق سارقین از غفلت‌های ماست واژگونی تریلی سوخت در کمربند جنوبی مشهد (شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای شرق کشور| بارش‌ها در خراسان جنوبی تشدید می‌شود جزییات آتش سوزی مغازه چایخانه در بلوارمعلم مشهد کشف ۴۱ فقره سرقت آیفون تصویری منازل مسکونی در مشهد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) برای حفظ سلامت روان فرزندمان در موقعیت‌های تنش چه‌کار کنیم؟ ایران تا پایان قرن ۲۱، افزایش دمای ۱.۵ درجه‌ای دارد بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما برای سفر‌های زمستانی ۹ مجموعه متخلف و مداخله‌گر سلامت در حوزه دندان‌پزشکی در مشهد پلمب شد (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آمار نگران‌کننده ترک خدمت و استعفای پرستاران ممنوعیت عقد قرارداد ملکی با اتباع افغانستانی در شهرستان‌های مرزی زلزله‌ای با قدرت چهار ریشتر دوباره بهاباد را لرزاند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) اعتیاد به روان‌گردان‌های ارزان‌قیمت در پی افزایش دوبرابری قیمت تریاک ویروس ماربورگ چیست؟ سازمان جهانی بهداشت اولین آزمایش تشخیصی «آبله میمونی» را تأیید کرد سه عضو گروه تروریستی داعش در نوشهر مازندران دستگیر شدند (۱۴ مهر ۱۴۰۳) استخدام ۱۲ هزار پرستار جدید تا یک ماه آینده (۱۴ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نتایج کرونا در دوره پساکرونا چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۰۹۷
  • ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
نتایج کرونا در دوره پساکرونا چیست؟
مهدی‌ عسکری‌پور، روانشناس و استاد دانشگاه معتقد است، بحران کرونا می‌گذرد اما آثار و نتایج مثبت و منفی آن همچون آسیب‌های روحی و ارتقا سطح عمومی بهداشت در جوامع تداوم می‌یابد.
به گزارش شهرآرانیوز، عسکری‌پور در خصوص این پرسش که "جهان پساکرونا چگونه خواهد بود" اظهارکرد: اثرات یک بحران در هر جامعه بی‌شک با اتمام واقعه نیز تداوم می‌یابد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین آثار و نتایج این آسیب (شیوع کرونا ویروس) افزایش خودمراقبتی جامعه است که گاه منجر به وسواسی افراطی می‌شود.

عسکری‌پور ادامه‌داد: خودبیماری انگاری نیز به‌عنوان یک عادت ذهنی گاه به‌هنگام شیوع یک بیماری در کشور تداوم می‌یابد و سبب اضطراب و تنش می‌شود.

این مشاور بیان‌کرد: سهل‌انگاری افراطی نیز با اتمام این بحران می‌تواند بروز یابد؛ پایان برخی محدودیت‌ها نظیر قرنطینه خانگی گاه جامعه را همچون پرنده‌ای در قفس آزاد می‌سازد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد: انحلال برخی از کسب و کار‌ها و بیکاری شماری از کارگران نیز دشواری‌های اقتصادی و بی‌اعتمادی به سیاست‌گذاری‌ها را در جهان پساکرونا تشدید و اضطراب و نگرانی را تقویت می‌کند.

به گفته این استاد دانشگاه، اما سطح بهداشت جسمانی و روانی و همچنین اتحاد و همبستگی در جامعه افزایش می‌یابد.

عسکری‌پور ادامه داد: جوامع برای مواجهه و برخورد با هر یک از بحران‌ها اعم از محیطی، سیاسی و اجتماعی باید همواره آماده و توان پذیرش، کنترل و مهار اضطراب ناشی از واقعه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دولتمردان و سیاستگذران نیز در هر جامعه باید برای مواجهه و مدیریت تبعات اقتصادی و سیاسی یک بحران همواره برنامه‌ریزی کنند.

عسکری‌پور گفت: همدلی و انسجام اجتماعی نیز به عنوان یکی از مهمترین آثار و تبعات این آسیب بی‌شک در جهان پساکرونا افزایش می‌یابد؛ در این دوران برخی بیماران مبتلا به کرونا جان باختند و برای خویشاوندان و سوگواران حتی برگزاری مراسم تدفین، ختم و... امکان‌پذیر نبود.

وی افزود: این تجارب تلخ و دردناک و اضطراب و تنش ناشی از آن گاه همدلی و همبستگی را در کشور تقویت می‌کند و این اتفاق نیز از نتایج ارزشمند این آسیب (شیوع کرونا ویروس) محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->