سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور ۵۰ درصد کودکان ایرانی بدخواب شده‌اند | ۳ فاکتور مهم شیوع ۳۶ درصدی اختلال خواب در کودکان تهرانی سرکه سیب؛ فراورده‌ای که برای کاهش وزن مفید است وزیر آموزش‌وپرورش: امسال به جذب ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم | واریز معوقات معلمان، در دست اقدام جزئیات اسیدپاشی در آلمان + فیلم امکان انتقال تب دنگی از طریق هر پشه به ۱۰ نفر زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان‌ راهی بیمارستان کرد (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

واکنش محیط زیست به زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه/ جوجه کش‌ها مجازات می‌شوند

  • کد خبر: ۲۴۲۴۹
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
  • ۱
واکنش محیط زیست به زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه/ جوجه کش‌ها مجازات می‌شوند
به دنبال انتشار فیلم‌هایی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه و زنده به گور کردن آن‌ها، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، گفت: این اقدام غیر انسانی و غیر علمی است و ما به تمام واحدهای تولیدکننده جوجه در تهران اخطار داده‌ایم که اگر اقدام به چنین کاری کنند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید محمودی با اشاره به اینکه روز گذشته تیم‌های محیط زیست در سراسر استان تهران موضوع معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه را بررسی کردند، اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق در استان تهران رخ نداده است، اما به هرحال ممکن است که واحدهای مختلف تولید جوجه برنامه مشابهی را برای معدوم‌سازی داشته باشند. از این‌رو روز گذشته به جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تهران نامه‌ای فرستادیم و خواستار جلوگیری و برخورد با اینگونه اقدامات شدیم.


اینجا ببینید: ماجرای زنده به گور کردن جوجه های یک روزه+فیلم


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نامه‌ای برای دادستانی استان تهران و استانداری تنظیم شده است که بتوانیم با ابزار قانونی جلوی این اتفاق را بگیریم، تاکید کرد: معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه اقدامی غیر انسانی،  غیر علمی و مصداق حیوان آزاری است. این جوجه‌ها صاحب روح و جان هستند و زنده به گور کردن آن‌ها هر وجدانی را به درد می‌آورد.

 

محمودی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که چنین اتفاقی در استان تهران رخ ندهد، گفت: در استان تهران ۹ واحد تولید جوجه داریم که امروز به همه آن‌ها اخطار دادیم که اگر اقدام به روش‌های مشابه برای معدوم‌سازی جوجه‌ها کنند شدیدترین برخوردها را با آن‌ها خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر ممکن است که این جوجه‌ها آلوده باشند و دفن آن‌ها به صورت زنده و در نقطه‌ای نامشخص می‌تواند مخاطراتی جدی در پی داشته باشد، اظهار کرد: حتی بر فرض اینکه این جوجه‌ها به هر دلیلی تلف شده بودند و پسماند محسوب می‌شدند، باید برای دفع آن‌ها اصول بهداشتی را رعایت می‌کردند و پیش از دفع از نهادهای ذی‌ربط از جمله محیط زیست مجوز می‌گرفتند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه از هر جنبه‌ای زنده به گور کردن جوجه‌ها انسانی و علمی نیست، تصریح کرد: سایر واحدهای تولید جوجه بدانند که اگر اقدام به چنین کاری کنند قطعا محیط زیست بر اساس قانون با آن‌ها برخوردی جدی خواهد داشت.

 

محمدرضا صدیق پور - دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه - درباره معدوم سازی جوجه‌ها توضیح داده است که در ماه‌های اخیر تولید کنندگان گوشت مرغ شامل پرورش دهندگان مرغ مادر گوشتی و مرغ گوشتی با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌اند که عمده‌ترین این مشکلات، کاهش قیمت مرغ زنده و جوجه یک روزه است و این وضعیت ضرر و زیان سنگینی را به تولید کنندگان جوجه یک روزه و گوشت مرغ  کشور وارد کرده است.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا باقرپور
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
2
بعد از سگ‌کشی، نوبت به جوجه‌کُشی بعد از جوجه‌کِشی هم رسید؛ به نظرم، چنین حرکتی، هیچ توجیه عقلانی ندارد و یک کار وحشیانه است؛ ضمن اینکه، نشانگر بی‌برنامگی تولیدکنندگان و عدم آگاهی از بازار هم می‌باشد؛ سؤال این است که اگر امکاناتی، مانند: غذا برای نگهداری جوجه‌ها نبوده، چرا تخم‌ها، در ماشین جوجه‌کشی گذاشته شده و تبدیل به جوجه شده‌اند؟ سؤال دیگر این است که یک کودک و نوجوانی که بارها با چه اشتیاقی، جوجه‌ای را گرفته و به خانه برده و ذوق کرده و به جوجه، رسیدگی کرده، اکنون با دیدن این صحنه در رسانه‌ها، چه حالی پیدا می کند؟ آنهم در وضعیت کرونایی و عدم نشاط کافی. ما چرا با دست خودمان، نسل خودمان را بی‌عاطفه و خشن بار می‌آوریم؟ چرا به جای تلطیف فضای جامعه، خشونت را تزریق می‌کنیم؟ چه کسی باید پاسخگوی این ناهنجاری‌ها باشد؟ ساعت‌ها، جلسه و همایش گذاشته می‌شود تا خشونت‌های اجتماعی کاهش یابد؛ نخبگان علوم اجتماعی و فرهنگی، ساعت‌ها وقت می‌گذارند تا سند پیشگیری از خشونت اجتماعی نوشته و ابلاغ شود تا بلکه اندکی، از انواع خشونت‌ها و نزاع‌های خیابانی کاسته شود؛ آنوقت، با چنین حرکت‌های نسنجیده و سودجویانه تعدادی بی شعور و صرفاً با استناد به چندتا فرمول اقتصادی حتی شاید درست اما غیراخلاقی، با انعکاس آن در رسانه‌های مختلف، همه رشته‌ها پنبه می‌شود. برای چنین انسان!‌هایی، ویروس کرونا هم کم است به نظرم؛ باید یک شهاب‌سنگی بیفتد به همان کارگاه و عاملان این عمل را نابود کند. اینکه از سوی برخی مسؤولان، اظهار شده: معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه، یک روال طبیعی است، گزاره درست و پسندیده‌ای نیست در جامعه‌ای که ادعای اخلاق می‌شود. شما باید قبل از این کار، از وضعیت بازار اطلاع داشته باشی؛ بعداً جوجه‌کِشی بکنی تا به جوجه‌کُشی نینجامد. آیا راه حل دیگری نبود؟ یه عده‌ای هم اخیراً اظهارفضل کرده‌ و تحلیل کرده‌اند و اصل موضوع را و پخش فیلم آن را سیاسی تلقی کرده‌اند! عده‌ای دیگر هم پا را فراتر گذاشته‌اند و به نفوذ خارجی‌ها! در این اقدام اشاره کرده‌اند که پای خارجی‌ها در میان بوده است! بابا این حرف‌ها چیه؟! چرا غلط‌های خودتان را به خارجی‌ها نسبت می‌دهید و یا آن را سیاسی می کنید؟
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->