«نوسان»، نمونه‌ای موفق از برنامه‌سازی در حوزه مقاومت عطر حرم امام رضا (ع) در موصل پیچید | استقبال گرم عراقی‌ها از کاروان مهر رضوی + فیلم کاپ قهرمانی تیم ملی والیبال به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد موزه دفاع مقدس و مقاومت به لحاظ محتوایی باید به اندیشه نسل جوان عمق ببخشد «ما فاتحان قله‌ایم»، شعار محوری سالگرد آزادسازی خرمشهر در سال ۱۴۰۴ با تأسیس ۸ مؤسسه قرآنی جدید موافقت شد دانشکده علوم قرآنی تهران از میان طلاب واجد شرایط دانشجو می‌پذیرد + مهلت ثبت نام بازتعریف اعتبار مدارک حوزوی درراستای تحقق پیام رهبر معظم انقلاب زائران حج تمتع ۱۴۰۴ با یک قانون مالی جدید رو‌به‌رو شدند نبرد پنهان آرایش‌های نوپدید با کرامت اسلامی راه اندازی دفاتر نمایندگی مراجع تقلید در مدینه و مکه ورود بی‌ضابطه به حوزه‌های علمیه ممنوع است اماکن جدید استراحت شبانه زائران در حرم امام رضا(ع) تعیین شد کدام نهادها بیشترین سهم را در اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» داشتند؟ پژمان‌فر: باید مسجد را از نمازخانه صرف خارج کنیم عمران و آبادانی، هم‌تراز عبادت نسخه‌ای اعلا برای مؤدب بودن ثبت‌نام سفر به عتبات ویژه عرفه ۱۴۰۴ آغاز شد | افزایش هزینه‌ها بین ۵ تا ۲۰ درصد کتاب «دینامیک به‌روز»، روایتی از طراح سازه‌های مهندسی جبهه، رونمایی می‌شود برنامه ریزی برای افزایش چشمگیر بازدید‌ها و اعزام‌ها به مناطق عملیاتی دفاع مقدس
سرخط خبرها

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است

  • کد خبر: ۲۴۴۲۰۹
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است
مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی گفت: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن نصرپور امروز، ۲۰ مردادماه، در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در صداوسیمای خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ورود به هفتمین سال افتتاح رادیو زیارت هستیم. یاد و خاطره شهید خدمت شهید آیت‌الله رئیسی را گرامی می‌دارم که در افتتاح آزمایشی و رسمی رادیو زیارت خدمت ایشان بودیم. رادیو زیارت یادگار رسانه شهید رئیسی در خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی با بیان اینکه جایگاه رادیو از چند بعد دارای اهمیت است، عنوان کرد: ضرورت گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت‌رضا(ع) و تقویت پیوند معنوی مردم و مؤمنان با بارگاه و سایر اماکن مقدس از اهداف اصلی راه‌اندازی رادیو زیارت بوده است.

نصرپور افزود: با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و حضور زائران در مشهد، شبکه‌ای در حد تراز جمهوری اسلامی به عنوان رسانه معارف اهل‌بیت(ع) نیاز بود تا در استان و کشور راه‌اندازی شود که با موافقت رئیس سازمان، اتفاق افتاد. با توجه به حضور زائران فارسی‌زبان از کشور‌های هم‌جوار، فرصتی برای تعمیق باور‌های شیعه به فارسی‌زبانان فراهم بود که اثرات خوبی هم داشت.

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی از مأموریت‌های جدی رادیو زیارت انعکاس برنامه‌های حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس ازجمله حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ(ع) بود که این مأموریت نیز به نحو احسن پوشش داده شد.

وی ادامه داد: باوجود کمبود فرستنده‌های اف‌ام در سراسر کشور و محدودبودن، رادیو زیارت شش شهر کشور شامل تهران، قم، شیراز، بجنورد، بیرجند و مشهد را پوشش داد. ظریب نفوذ رادیو زیارت بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال وقتی مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم، از بیش‌از ۳۵۰ شهر پیامک داریم که نشان می‌دهد رادیو زیارت شنونده زیادی دارد.

نصرپور گفت: دکتر جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، فرمودند شما باید در رادیو زیارت و شبکه خراسان‌رضوی کاری کنید تا هویت ایران که حضرت‌رضا(ع) است، جاری و ساری شود. زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی اضافه کرد: گره‌زدن شئونات مختلف زندگی زائران و مجاوران به حرم امام‌رضا(ع) بیانگر این امیدآفرینی و منبع بزرگ سرمایه اجتماعی است که رادیو زیارت و اصحاب رسانه باید به آن توجه کنند. راهبرد‌ها باید از طریق اندیشکده‌ها تدوین شود که توسط معاونت زیارت استانداری در حال انجام بوده، چندین کتاب چاپ شده و خروجی خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه برای تدوین مناسب‌تر منظومه محتوایی زیارت لازم است در سه حوزه مطالعه دقیق صورت گیرد، تصریح کرد: اول، وظیفه اصحاب رسانه، دانشگاه و اهل علم و حوزه است که فهرستی از دانسته‌های مردم در خصوص حضرت‌رضا(ع) و زیارت تهیه کنند تا براساس این دانسته‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها عملیاتی شود.

نصرپور افزود: دوم، بررسی گزاره‌هایی بوده که از امام‌رضا(ع) در ذهن مردم تثبیت شده است. نکته سوم مطالعه در زمینه تغییر در رفتار و عمل زائر امام‌رضا(ع) است. در منظومه محتوایی، از ظرفیت میلیون‌ها زائر خارجی نباید غافل شد که سفیران انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل‌بیت(ع) خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->