برگزاری مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در آرامگاه فردوسی انتشار فراخوان رویداد ایده‌پردازی فعالیت‌های تبلیغی، دینی در کانون‌های جمعیتی «در فضای شهر» «ابوالفضل پورعرب» ویلچرنشین شد! + عکس محسن تنابنده و سیروس مقدم در پشت صحنه «پایتخت ۷» + عکس دو نکوداشت و یک رونمایی به بهانه روز شعر در تالار فردوسی مشهد ماجرای استاد شهریار و نقد‌هایی که بر سریال کمال تبریزی وارد شد «فرانسیس فورد کاپولا» فیلم جدیدش را می‌سازد نامزد‌های نهایی جایزه ادبی «بوکر» معرفی شدند رونمایی از مستند «حبیب آقا» همزمان با هفته دفاع مقدس علیرضا خمسه: سفارشی‌کارکردن، نوستالژی‌شدن فیلم‌ها و سریال‌ها را از بین می‌برد مجید پُتکی در مسابقه پلیسی «سرنخ» مصطفی مستور: دانشی که از تفکرکردن به دست می‌آید، ارزشمند است ساخت سینما در مجتمع‌های تجاری مشهد؛ فرصتی برای سودآوری یا ارتقای فرهنگی؟ دل با امید وصل به جان خواست درد عشق* به نان و نوا رسیدن از کنار کتاب فارسی پیکر صدرالدین حجازی در خاک آرام گرفت + تصاویر فیلم های برگزیده فنلاند و ایسلند در راه اسکار ۲۰۲۵ ساخت فصل پنجم «امیلی در پاریس»
سرخط خبرها

«ریتم در موسیقی» به چاپ چهل و ششم رسید

  • کد خبر: ۲۴۴۳۹۵
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
«ریتم در موسیقی» به چاپ چهل و ششم رسید
کتاب «ریتم در موسیقی» نوشته شهرام مظلومی به چاپ چهل و ششم رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «ریتم در موسیقی» تألیف شهرام مظلومی به تازگی توسط انتشارت سروش به چاپ چهل و ششم رسیده است. این کتاب مجموعه درس‌ها و تمرین‌های طبقه بندی شده ریتم و وزن در موسیقی است که در شش فصل تدوین شده اند.

کتاب «ریتم در موسیقی» با تاکید بر اجرای فیگور‌های ریتمیک و پیوند آنها با یکدیگر است و شامل فصل‌هایی از جمله: ریتم‌های ساده و ترکیبی (قسمت اول)، ریتم‌های ساده و ترکیبی (قسمت دوم)، سکوت و اجرای سکوت در ریتم‌های ساده و ترکیبی، تغییر شکل در ضرب میزان‌ها، ریتم‌ها و میزان‌های لنگ و اختلاط فیگور‌های ریتمیک ساده و ترکیبی، تمرین‌های ویژه، فصل‌های این کتاب‌اند.

مباحث تئوریک و نظری، به دلیل گستردگی بسیار، در این کتاب گنجانده نشده است و صرفاً جنبه عملی و کاربردی و تمرینی ریتم و وزن در موسیقی مد نظر بوده است. خواننده‌ای که قصد استفاده از این کتاب را دارد باید با مقدمات موسیقی آشنا باشد و نت‌خوانی نیز بداند.

شهرام مظلومی آهنگساز و مدرس دانشگاه است. او برنده دیپلم افتخار آهنگسازی سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر، برنده تندیس و دیپلم افتخار آهنگسازی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، برنده جایزه ویژه آهنگسازی و دیپلم افتخار موسیقی سال امام علی (ع) و همچنین برنده جایزه ویژه تنظیم موسیقی محلی است.

وی فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران نیز است، تألیفات و مقالات زیادی را به چاپ رسانده است که از جمله آنها می‌توان به کتاب «ریتم در موسیقی»، نسبت‌های طلایی در ساز‌های ایرانی، انگاره‌های ردیف موسیقی ایران، ملودی‌نویسی دوره باروک و کلاسیک اشاره کرد.

از آثار هنری او می‌توان به کوارتت زهی بر اساس ملودی‌های محلی، سوئیت سمفونیک بهار، ساخت قطعات برای ارکستر سمفونیک، کنسرتینو برای سنتور و ارکستر، آهنگسازی و تنظیم قطعات موسیقی متن، ملی، سنتی و محلی اشاره کرد.

چاپ چهل و ششم کتاب مورد اشاره با ۷۷ صفحه، شمارگان ۵ هزار نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->