زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) کدام نوع گل گاوزبان را بهتر است مصرف کنیم؟ چه زمانی برای تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنیم؟ برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟ طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شایع‌ترین علل ایجاد «تنبلی چشم» اعلام شد مصدومیت ۱۳ نفر براثر تصادف اتوبوس با تریلی در جاده مشهد به مُلک‌آباد زلزله ۵.۸ ریشتری در پاکستان (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در میدان‌های شهید فهمیده و آزادی و تمامی معابر اصلی اطراف حرم امام‌رضا(ع) (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۶۳۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) جلوه‌های معلمی جزئیات قتل مرد جوان در مشهد که به‌خاطر محکم‌کوبیدن در رقم خورد + عکس تاکنون نمونه‌ای از پشه آئدس در مشهد گزارش نشده است  (۲۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۵۲۵۲
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
  • ۱۲
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام می‌شود
طیق مصوبه مجلس افزایش ۹۰درصدی حقوق بازنشستگان طی سه سال با فرمول تعیین‌شده، باید از ابتدای امسال به اجرا درمی‌آمد.

سرور هادیان | شهرآرانیوز؛ پرداخت حقوق مردادماه آخرین خبر مربوط به بازنشستگان تأمین اجتماعی است که واریز آن تا پایان ماه ادامه دارد. بااین‌حال، مهم‌ترین وعده دولت سیزدهم، یعنی همسان‌سازی هنوز اجرا نشده است.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از جمله مهم‌ترین وعده‌های دولت سیزدهم بود که در خلال برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید. مصوبه مجلس نشان می‌دهد که افزایش ۹۰درصدی حقوق بازنشستگان طی سه سال با فرمول تعیین‌شده، باید از ابتدای امسال به اجرا درمی‌آمد، اما اکنون در میانه تابستان قرار داریم و سکان امور به دولت چهاردهم واگذار شده و اجرای این امر همچنان مبهم است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شهرآرا گفت: با هرگونه تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان مخالفم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرا... پژمان‌فر افزود: باید همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود و این پرداخت به این‌گونه است که معادل ۹۰درصد حقوق شاغلان را باید یک بازنشسته دریافت کند. وی یادآور شد: این مدل پرداخت بر اساس ۴۰درصد امسال، ۳۰درصد در سال دوم و ۳۰درصد در سال سوم است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه این مسیر قانونی و مصوب شده است، بیان کرد: باید همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اجرایی شود اگرچه به دلیل مقاومت‌هایی که از جانب برخی دستگاه‌ها شده مقداری اجرایش به تأخیر افتاده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پژمان‌فر بیان کرد: طبق قانون از اول فروردین سال۱۴۰۳ این قانون باید اجرا شود ولو آنکه این تأخیر نیز صورت بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تأخیر در پرداخت همسان‌سازی به آن معنا نیست که مبلغ همسان‌سازی پرداخت نخواهد شد حتی این پرداخت‌نکردن‌ها به‌عنوان مطالبات افراد و به‌عنوان دیون است که دولت، تأمین اجتماعی و سایر دستگاه‌ها مکلف‌اند که این دیون را پرداخت کنند. 

وی تأکید کرد: این موضوع را پیگیری می‌کنم تا به‌زودی این مشکل برطرف شود و پرداخت‌ها انجام بگیرد و لازم به ذکر است که پرداخت سه میلیون تومانی که انجام شد، می‌تواند به‌عنوان شروع این موضوع باشد. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: دولت وظیفه قانونی خودش را شروع کرد و بعید می‌دانم در دولت جدید از پرداخت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی طفره بروند و تمکین در اجرای قانون نداشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
اگرحق الناس است که باید اجراشودسهل انگاری نشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
نصف‌سال‌تمام‌شد‌پس‌کی‌می‌خواهد‌اجرا‌شود‌بابا‌شاید‌تعدادی‌از‌بازنشستگان‌در‌ارزوی‌اجرای‌همسان‌سازی‌بودند‌که‌بعلت‌عدم‌اجرا‌و‌طولانی‌شدن‌عمر‌کفاف‌نداده‌و‌به‌رحمت‌خدا‌رفتن‌‌‌چر‌ا‌موضعی‌که‌قانون‌شده‌بار‌مالی‌هم‌تامین‌شده‌مثل‌افزایش‌یک‌در‌صد‌مالیات‌ارزش‌افزوده‌که‌بالا‌فاصله‌از‌اول‌سال‌اجرا‌شد‌ه‌چرا‌همسان‌سازی‌اجرا‌نمی‌شود‌تا‌کی‌تا‌اخرسال‌
حسن
France
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
با سلام ودرود خدا بر آقای پژمان فر
خدا را برایت آرزو میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
به جای زدن حرفهای صدمن یه غاز تامین اجتماعی حقوق ها را به موقع واریز کن از اول امسال هرماه چهار الی پنج روز تاخیر در پرداخت حقوق داریم اگر خود بانک یک روز قسط ما عقب بیفتد جریمه در نظر میگیرد
نادر هستم از اسلامشهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
سلام اینها واقع مارو واقع سر کار گذاشتند چون هر روز بیست دفعات همسان سازی صحبت می کنند بعدش که تیره رو میخونی تازه مبینی میگن مسال مدیر مدرسه‌ای این کارو می‌کرد بابا از میخواهید بدید این همه دلیل یا مسال نمیخواد چقدر هر روز زحمت می‌کشید به ما سه ملیون پرداخت مکنید چه جوری این همه پول رو خرج کنیم بابا چندر غاز میخواهید بدید یا ندید این همه گفتن نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
تورو خدا هر چه زودتر انجام شود ما حداقل بگیران تامین اجتماعی داریم دیوانه میشویم زیر این همه مخارج زندگی خرجهای زیاده وحقوقهاکم مخصوصا ما زنان سر پرست خانوار که دلخوشییمان همین حقوق ماهیانی است
عدالت کجا ست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
کی دیگه؟ مسخرشو در اوردید بازنشسته بیچاره به جا اینکه استراحت کنه داره کار میکنه دوباره، از هجده نوزده سالگی تو بدترین شرایط کار کرده یه مسافرت هم نتونستیم بریم با این گرونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
آقای نماینده کی
ناشناس
Finland
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
منتظریم پول یک کیلو گوشت گبربیاد بچها دعوت کنبم
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
خودتون را خسته نکنید امسال نشد20سال دیگه گور پدر بازنشسته ها
محفوظ
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
0
آقای مخبر صراحتا اعلام کردن که این سه میلیون تومان بابت همسان سازی نیست و به عنوان کمک معیشت پرداخت شده است .
حالا اگر وزیر کار بی کفایت و تنگ نظر ( مرتضوی ) و رییس بی کفایت تر از وزیر کار و ایضا بخیل سازمان تامین اجتماعی ( موسوی ) آن را به حساب همسان سازی جا بزنند امری است مرسوم (خصوصا در دولت سیزدهم ) در جهت تضییع حقوق بازنشستگان و عائله تحت تکفلشان .
ناشناس
Sweden
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
0
سلام همسان سازی شده همسان خراب بازنشستگان منتظر دو ریال بیشتر که انجام نخواهد شد کسی منتظر نباشد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->