نمره صفر خراسانی‌ها در ادوار المپیک! تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و فرانسه در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ | نبرد غول‌کش‌ها دادکان گزینه جدید وزارت ورزش در کابینه احتمالی پزشکیان؟ خاطرات حاضران در نیمه نهایی یورو از جدال با ایران دیدار اسپانیا و فرانسه در شهر خاطره انگیز برای ایرانی‌ها کناره‌گیری دو ملی‌پوش از ماجرای بیرانوند | دعوای او و پرسپولیس به ما ربطی ندارد سید حسین حسینی، تنها در کمپ حجازی کنعانی‌زادگان نمی‌تواند از پرسپولیس جدا شود سخنگوی فدراسیون فوتبال: از برنامه VAR عقب هستیم شوک به استقلال | احتمالا پنجره نقل و انتقالات آبی‌پوشان بسته خواهد شد! تکلیف پرسپولیس و رامین رضاییان روشن شد ادامه اردوهای ملی بازیکنان مشهدی در آستانه پارالمپیک پاریس | شاهی، رضایی، بابادی به خط شدند درویش: اسماعیلی فر می‌خواست برگردد تفتیان: ۹۰ درصد برای المپیک آماده ام کاپیتان استقلال جانشین بیرانوند می‌شود؟ لیموچی – پرسپولیس؛ در انتظار یک امضا ورود نهاد‌های نظارتی به پرونده انتقال جواد آقایی پور، واقعیت ندارد
سرخط خبرها
تکنــوورزش

فاصله مناسب هنگام ورزش برای پیشگیری از بیماری

  • کد خبر: ۲۴۶۰۵
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
فاصله مناسب هنگام ورزش برای پیشگیری از بیماری
فاصله اجتماعی در فعالیت‌های ورزشی در همه‌گیری ویروس یکی از مسائل بسیار مهم است که رعایت آن خطر ابتلا به این ویروس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. رعایت فاصله اجتماعی در فعالیت‌های ورزشی نظیر راه‌رفتن، دویدن، دوچرخه‌سواری آهسته و سریع مشخص شده است که انجام آن تا حد بسیار زیادی خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.
افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند، ترشحات خود را در وسعت بیشتری پخش می‌کنند و حتی افرادی که هنگام ورزش سبک، فقط تنفس معمولی انجام می‌دهند، در پشت‌سر خود ترشحات تنفسی برجای می‌گذارند.

نزدیک ورزشکاران دیگر نشوید
در هنگام تنفس افراد در حین دویدن، سرفه یا عطسه، ذرات تنفسی پخش می‌گردد و منجر به تنفس هوای آلوده توسط فردی می‌شود که در نزدیکی فرد ورزش‌کننده و به‌ویژه پشت‌سر او قرار دارد. میزان فاصله ایمن در هنگام پیاده‌روی، دویدن یا دوچرخه‌سواری در پاندمی کرونا در بیشتر کشور‌ها فاصله یک تا ۲ متر در بین افراد با وضعیت ثبات توصیه می‌شود و خیلی مهم است که از ترشحات تنفسی یکدیگر در زمانی که فعالیت انجام می‌شود، اجتناب کرد. از دویدن در همان مسیری که شخصی دیگر در حال دویدن است.
اجتناب کنید.

روبه‌رو، کنار و پشت‌سرهم قرار نگیرید
همچنین مطالعات نشان می‌دهد که به‌دلیل احتمال قرارگیری درمعرض ترشحات تنفسی و تعریق دیگران، افراد نباید در زمان راه‌رفتن و دویدن نسبت به یکدیگر در موقعیت‌های روبه‌روی هم، کنار هم و پشت‌سرهم قرار گیرند. علاوه بر این طبق مطالعات به نظر می‌رسد فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌شده برای افرادی که در هوایی با باد ملایم در حال دویدن یا پیاده‌روی هستند، کمتر مؤثر است. میزان آلودگی زمانی که افراد هنگام انجام فعالیت بدنی پشت‌سر یکدیگر قرار گرفته‌اند، بیشتر است.

فاصله مناسب چقدر است؟
بیشتر محققان توصیه می‌کنند فاصله‌گذاری اجتماعی در موقع راه‌رفتن چهارپنج متر، در زمان دویدن و دوچرخه‌سواری آهسته ۱۰ متر و در زمان دوچرخه‌سواری سریع، حداقل ۲۰متر باشد و در هنگام حرکات مارپیچ یا زمان عبور افراد از کنار هم باید این فاصله رعایت شود و درواقع باید تأکید کرد که در هنگام فعالیت ورزشی نباید درمعرض ابر ترشحات تنفسی و تعریق یکدیگر قرار گیرید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->