پرواز مشهد - نجف ناچار به فرود اضطراری شد| ماجرا چه بود؟ وزیر علوم در مشهد: قطعی برق تحصیل دانشجویان را هم مختل کرده است | باید به دنبال تحصیل و آموزش مجازی دانشجویان باشیم نفقه چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ انتقال آب از هزارمسجد به مشهد | چالش ادامه‌دار + فیلم واکنش متفاوت وزارت آموزش و پرورش به رقص دانش‌آموزان بابلی زلزله کاشمر در استان خراسان رضوی را لرزاند (۶ دی ۱۴۰۳) مراقبت‌های تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی کمبود یُد چه علائمی دارد؟ بدون تجویز پزشک، دارو مصرف نکنیم؛ حتی یک مسکن ساده نکات ایمنی استفاده از آسانسورها در شرایط احتمالی قطع برق | مراقب سُریدن آسان‌­سُرها باشید فشار مالیاتی از روی پزشکان برداشته می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۶ دی ۱۴۰۳) | بهبود کیفیت هوا از اوایل هفته آینده قطع داروی بیماران دیابتی بسیار خطرناک است گلایه مردم از قطعی‌های مکرر برق در حاشیه شهر مشهد | خاموشی‌های نامنظم! استفاده از ماسک‌های N۹۵ در هوای آلوده، کمک‌کننده است یا نه؟ بررسی چالش‌های دارویی کشور (۶ دی ۱۴۰۳) آخرین وضعیت تب دنگی در کشور (۶ دی ماه ۱۴۰۳) سیگار کشیدن در نوجوانی به قلب آسیب می‌رساند آیا روند شیوع آنفلوانزا افزایشی است؟ لزوم ایمن‌سازی شهر در برابر زلزله اجرای نافرجام طرح پزشک خانواده در شهر مشهد اولویت جدید حج تمتع اعلام شد (۶ دی ۱۴۰۳) قتل هم‌اتاقی به خاطر آب خوردن با پارچ! اعتراف به قتل پسر ناپدیدشده بعد از کشف جسد در رودخانه زمان ثبت نام جدید وام ضروری ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان کشوری اعلام شد ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۷ دی ۱۴۰۳) | تداوم آلودگی هوا در شهر‌های بزرگ + فیلم توسعه نامتوازن در همکاری‌های بین‌المللی موجب غفلت از کشورهای هم زبان شده است ایران فرهنگی؛ از رودکی تا نسل جدید، میراثی که باید زنده بماند رودکی؛ گنجینه‌ای برای تحکیم پیوند‌های فرهنگی ایران و تاجیکستان ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های فرهنگی مشترک ایران و آسیای میانه سفیر تاجیکستان در ایران: رودکی، حلقه پیوند فارسی‌زبانان است وضعیت قرمز عمومی
سرخط خبرها

استفاده از هوش مصنوعی برای مشاوره به دانش‌آموزان و انتخاب رشته در سال تحصیلی آینده

  • کد خبر: ۲۴۶۱۲۴
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
استفاده از هوش مصنوعی برای مشاوره به دانش‌آموزان و انتخاب رشته در سال تحصیلی آینده
معاون وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سال آینده هوش مصنوعی را برای مشاوره به دانش‌آموزان و انتخاب رشته آنها در پایه نهم و انتخاب رشته دانشگاه وارد می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام محمدمهدی پورثانی در خصوص غلبه نمره‌محوری در مدارس و تحت فشار قرار دادن دانش‌آموزان برای کسب نمرات بالا که نتیجه آن به شکل اضطراب، افسردگی و گاهاً تمایل به خودکشی بروز می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان با تهدیدات جدی همچون مشکلات خانوادگی، بحران اجتماعی و آسیب‌های درون مدارس مواجه هستند؛ البته تلاش‌هایی برای کاهش استرس دانش‌آموزان در دوره ابتدایی از جمله ارزشیابی توصیفی انجام شده است.

وی افزود: مدرسه نباید فقط به آموزش علوم متمرکز باشد؛ بلکه نیاز است موقعیت زیست اجتماعی و فرهنگی را برای دانش‌آموزان فراهم کند. تا زمانی که مدرسه به مکانی برای زیست علمی، آموزش دروس و کسب نمره بالا محدود شود دانش‌آموزان با آسیب‌های بسیاری همچون استرس و افسردگی مواجه می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آیین‌نامه مهارت‌آموزی که در دولت قبل تصویب شد، اتفاق مهمی است. مدارس باید به سمت آموزش مهارت به دانش‌آموزان حرکت کنند. اردو‌های مادر و دختر و پدر و پسر را برای دانش‌آموزان طراحی کردیم؛ البته تا رسیدن به هدف اصلی که کاستن از سیطره آموزش در مدارس است، فاصله داریم؛ والدین هم باید از مدارس مطالبه کنند تا ملاک کار فقط تمرکز بر نمرات بالا نباشد.

هشدار درباره سلامت روان دانش‌آموزان

پورثانی با بیان اینکه در جلسات مختلف با معاونان آموزشی، شورای عالی آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هشدار‌هایی را درباره توجه به سلامت روان دانش‌آموزان داشتیم، عنوان کرد: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیز بسیار مهم است، چون انتخاب رشته نادرست منجر به آسیب‌های روانی و اجتماعی به دانش‌آموزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده هوش مصنوعی را برای مشاوره به دانش‌آموزان و انتخاب رشته آنها در پایه نهم و انتخاب رشته دانشگاه وارد می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهند.

غربالگری دانش‌آموزان درباره پرخاشگری و افسردگی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص نتایج به دست آمده از غربالگری دانش‌آموزان گفت: ۵ میلیون و ۲۱۲ هزار دانش‌آموز پایه‌های اول، سوم، پنجم، هفتم، هشتم و دهم در این غربالگری شرکت کردند و در هشت خرده‌مقیاس که بیشتر با آن مواجه هستند، بررسی شدند. این مقیاس‌ها شامل رفتار تکانشی و پرخاشگری، اضطراب، افسردگی، رفتار‌های خودآسیب رسان، نقص در مهارت برای انجام تکالیف درسی، نقص در خودگردانی و خودفرمانی، سوءرفتار با کودک و نوجوان است.

پورثانی ادامه داد: اکنون در مرحله مصاحبه تشخیصی قرار داریم، چون فرم غربالگری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی توسط معلم و در دوره متوسطه اول توسط دانش‌آموز تکمیل شد و ممکن است با تکمیل فرم اعلام شود، دانش‌آموزی افسرده است، اما در مرحله مصاحبه تشخیصی متوجه شویم که اشتباه بوده است. مرحله مصاحبه تشخیصی به مدت دو ماه زمان می‌برد پس از آن نتایج حاصل را با غربالگری تطبیق می‌دهیم و نتیجه به دست آمده در این مرحله قابل اعتماد است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->