مدیران چهار بخش جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان معرفی شدند + اسامی آلبوم «ناتمام» مجازی شد فلسطین در راه جشنواره فیلم شارجه ۲۰۲۴ معرفی مدیران بخش ویژه جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) نقش آفرینی کیلین مورفی در نسخه سینمایی «پیکی بلایندرز» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ فیلم‌های مستند راه‌یافته به جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند اسامی ۴۹ فیلم سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد | راهیابی ۳ فیلم داستانی و کوتاه از مشهد پوستر هفته ملی کودک منتشر شد پخش سریال «رستاخیز تفنگ‌ها» با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان درخشش «پیانو» در یک جشنواره کانادایی «پدر قهوه» جدیدترین سریال نمایش خانگی مهران مدیری جدال «هیو جکمن» و «رایان رینولدز» برای میزبانی از مراسم اسکار اعضای شورای سیاست‌گذاری چهلمین جشنواره موسیقی فجر را بشناسید «آوای ابرها» در راه جشنواره فیلم کودکان مارانو کریس کریستوفرسون، خواننده معروف آمریکایی، درگذشت «سیمای خانواده» ویژه شهادت سید حسن نصرالله + زمان پخش مستند «غرق شدن مارو لیسبون» از چین در راه اسکار
سرخط خبرها

جعفر مروارید: بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر

  • کد خبر: ۲۴۶۶۳
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
جعفر مروارید: بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در حاشیه بازدید از روزنامه شهرآرا، از بازگشایی سالن‌های سینما و تماشاخانه‌های مشهد پس از عید فطر خبر داد.

مریم قاسمی/شهرآرانیوز- جعفر مروارید افزود: این اماکن فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیتشان را شروع کنند.

وی در ادامه با تاکید به اینکه خسارات اقتصادی اصحاب فرهنگ و هنر استان را از دولت پیگیری و جبران خواهد کرد گفت: نزدیک ۲ماه است که در راستای حفظ سلامت مردم و با نظر ستاد ملی کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعطیل شده است. این مسئله سبب شده است تا اصحاب فرهنگ و هنر از جمله سینماها، تماشاخانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و… خسارت زیادی را متحمل شوند.

 

 

به گفته مروارید، در این راستا با صاحبان کسب‌وکارها درباره خسارت‌ها گفت‌وگو کردیم و بررسی‌های لازم انجام شده و اکنون میزان خسارت تخمینی به وزارت ارشاد فرستاده شده است تا آن‌ها در جریان آن قرار بگیرند.

او در ادامه توضیح داد: تخمین خسارات در ۲قالب انجام شده است؛ اول خساراتی که مستقیم از مسئله کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر وارد شده و دوم تخمین خسارات ناشی از عدم منفعت مالی است. دکتر صالحی، وزیر فرهنگ، در مصاحبه تلویزیونی‌شان اعلام کردند که حدود ۹۷۰میلیون تومان خسارات اصحاب فرهنگ و هنر کشور تخمین زده شده است. بنابراین سهمی از آن از خراسان‌رضوی است که پیگیر جبران آن هستیم تا بتوانیم دست‌کم بخشی از این خسارات را برای اصحاب فرهنگ و هنر استان جبران کنیم.

مروارید در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از فرصت‌هایی یاد کرد که کرونا فراهم کرده است و افزود: کرونا باعث تعطیلی رویدادها شده، اما ۲فرصت برای اهالی فرهنگ و هنر فراهم کرده است؛ اول توجه به فرهنگ و هنر در فضاهای اجتماعی و خانوادگی و دوم کمک به توسعه فعالیت‌های مجازی فرهنگی و هنری. در حقیقت الان در بخش فرهنگی و هنری فضای مجازی شاهد رشد هستیم که قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی در پایان اظهارکرد: نگاه ما در اداره کل ارشاد حمایتی است و ترجیح می‌دهیم اگر بودجه‌ای اختصاص یافت، آن را صرف حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر کنیم تا برگزاری رویدادها.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->