آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان جلال آل احمد مشهد برخورد پژو ۴۰۵ با گاردریل در بزرگراه چراغچی مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) آیا بیمه عمر و پرداخت غرامت بازنشستگان تامین اجتماعی قطع شده است؟ ویدئو | فروریختن پل درسدن در آلمان بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان در انتظار تصمیم دولت برای تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق رایگان‌شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان تهرانی در هفته اول مهرماه ۱۴۰۳ ۲ هزار میلیارد تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد جدول تاریخ واریز حقوق شهریور ۱۴۰۳ مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشاهده حشره سنک در ۴ شهرستان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۶۹۵۲
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
مشاهده حشره سنک در ۴ شهرستان خراسان رضوی
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: آفت حشره سِنَک که نوعی آفت گیاهی بوده که در چهار شهرستان سرخس، صالح آباد، گلبهار و مشهد مشاهده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید رضا عباسی نیشابوری با اعلام این خبر اظهار کرد: این حشره شب‌ها در اطراف منابع نوری مشاهده می‌شود که ممکن است باعث نگرانی شهروندان شده باشد، اما در حقیقت محل زندگی اصلی این حشره گیاهان و در اکوسیستم طبیعی بوده و زندگی آن وابسته به گیاهان است.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال و بارندگی‌های مناسب در طبیعت شرایط تکثیر این حشره فراهم و اکنون با جمعیت زیاد ظاهر شده، از طرفی وجود نور سفید در سطح شهر موجب جذب این حشره به سمت نور شده؛ بنابراین در سطح شهر فراگیر شده‌اند، به همین دلیل توصیه می‌شود در منازل و معابر از نور زرد استفاده شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: زندگی این سنک وابسته به زندگی انسان نیست و نیش نمی‌زند، همچنین بیماری از طریق این حشره منتقل نمی‌شود و وجود آن برای انسان کاملا بی‌خطر است.

عباسی ادامه داد: برای از بین بردن این حشره در شهر‌ها در حوزه اداری مرتبط برنامه‌ریزی خواهد شد و شهروندان خونسردی خود را در این زمینه حفظ و در اقدام اولیه با نصب توری برای درب و پنجره و همچنین بستن منافذ و درز‌های ورودی برای محل‌های مسکونی از ورود حشره به داخل منازل جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه استفاده از سموم برای مقابله با این حشره توصیه نمی‌شود و سمپاشی باید با ملاحظات و شیوه‌های خاص انجام شود.

برای نخستین بار آفت سنک برگ خوار پنبه حدود سه هفته قبل در شهر سرخس مشاهده شد، شهری که در اطراف آن مزارع پنبه وجود دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->