آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان جلال آل احمد مشهد برخورد پژو ۴۰۵ با گاردریل در بزرگراه چراغچی مشهد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنح‌شنبه ٢٢ شهریور ١۴٠٣) | آغاز کاهش دمای روزانه از فردا ترافیک پرحجم در پل غدیر، میدان شهید فهمیده و تمامی مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی (۲۲ شهریور ۱۴۰۳) شرایط بهره‌مندی بیمه‌شدگان از خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج اعلام شد + جزئیات دستگیری سارقِ ۳۸ کامپیوتر خودرو در مشهد (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) آیا بیمه عمر و پرداخت غرامت بازنشستگان تامین اجتماعی قطع شده است؟ ویدئو | فروریختن پل درسدن در آلمان بازنشستگان تامین‌اجتماعی همچنان در انتظار تصمیم دولت برای تعیین تکلیف متناسب‌سازی حقوق رایگان‌شدن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان تهرانی در هفته اول مهرماه ۱۴۰۳ ۲ هزار میلیارد تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی واریز شد جدول تاریخ واریز حقوق شهریور ۱۴۰۳ مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد زنان بی اختیاری ادرار را جدی بگیرند دستور ویژه پلیس اهواز برای دستگیری قاتل یک زن (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) علت حمله قلبی و راههای پیشگیری حمله به مفتی اعظم تاجیکستان با چاقو (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی منزل مسکونی در بلوار هنرور مشهد (۲۱شهریور ۱۴۰۳) پرونده مرگ مشکوک خانم بلاگر معروف مختومه شد ۲۰ میلیون ملک قولنامه‌ای باید سنددار شود علت تاخیر قطار مسافربری مشهد- سرخس چه بود؟ (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی انبار علوفه در بلوار شاهنامه مشهد(۲۱ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی دو خودرو در مشهد سه مصدوم برجای گذاشت (۲۱ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۲۴۶۹۶۴
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
  • ۷
حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس  و فیلم
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: «سنک» یک حشره بی‌آزار برای انسان است که آفت زندگی انسانی محسوب نمی‌شود و دارای عمر کوتاه تا دو هفته است.

جواد اصغری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: این حشره یک آفت محسوب نمی‌شود و به دلیل شرایط آب‌وهوایی خاص ایجادشده، در مرحله افزایش جمعیت قرار گرفته و با وزش باد به مناطق مختلف رفته است.

وی ادامه داد: این حشره به دلیل افزایش جمعیت و جذب‌شدن به منابع نور در شب، در چند شهر استان ازجمله مشهد مشاهده شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: این حشره هیچ وابستگی به انسان نداشته و برای ادامه حیات، نیازی به زندگی در کنار انسان ندارد؛ بلکه یک حشره کاملاً وابسته به گیاه و اکوسیستم خارج از شهر است.

وی با بیان اینکه این حشره هیچ خسارتی به انسان نمی‌زند، گزش ندارد و ایجاد حساسیت نمی‌کند، بیان کرد: این حشره در روز قابل مشاهده نیست و صرفاً در ساعات شبانه، به‌دلیل جذب‌شدن به منابع نوری، دیده می‌شود.

اصغری گفت: به هیچ وجه توصیه نمی‌شود مردم برای مبارزه با این حشره از سم‌پاشی استفاده کنند؛ زیرا احتمال آسیب‌دیدن خود انسان‌ها وجود دارد و صرفاً مواردی مانند استفاده از توری بر روی در و پنجره یا بستن در و پنجره در ساعات شبانه توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: از این حشره نترسید؛ فقط ممکن است حضورش در خانه و محل زندگی، موجب اذیت ساکنان شود که با توجه به عمر یک تا دوهفته‌ای آن، قطعاً به‌زودی شاهد ازبین‌رفتنش خواهیم بود.

وی تأکید کرد: مرگ‌ومیر طبیعی این حشره به‌زودی مردم را آسوده خواهد کرد؛ بنابراین به هیچ وجه سم‌پاشی توصیه نمی‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های بعدی به مردم جهت مواجهه با این حشره اعلام خواهد شد.

تعداد بازدید : 865

حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضاحسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
0
1
این حشره حدودیک هفته درمنازلمان دیده میشود.منطقه طلاب کنارزمینهای کشاورزی بایر پشت پارک گلشور.
کاربر بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
0
1
من هم چند روز پیش کنار یک نان فروشی روی دست و پام نشست و جای نور هم فقط حرکت میکردند
ناشناس
United States of America
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
0
1
این گفته صادق نیست که کاملا بی آزار هست بهر حال احتیاج به تق
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
0
1
عمر هر کدام ۲ هفته،س !!!
این به معنی،ه این نیست که تا ۲ هفته دیگه کلا محو میشن..
اینقدر سرعت تخم ریزیشون بالاست که تا ۲..۳ روز پیش مدیربحران هم هنوز با شک و تردید راجع به حضورش در مشهد صحبت میکرد در صورتیکه در کل شهر و استان جا خوش کردند...
با تخم ریزی،ه این حجم حشره و بی تفاوتی،ه مسئولین که باعث فراگیرشدنشون شده..سال بعد کلا ما باید کوچ کنیم نه اونا...!! خسته نباشید مسئولین محترم مدیریتبحران
بابا یه تکونی به خودتون بدید.. اینجوری زخم بستر میگیرید

سال بعد دوباره
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
0
0
چندروزه جاده قدیم به خصوص کشف اینقدر زیاد شدن تموم درب و پنجره ها بسته است باز نمیدونم چطور میان تو خونه حتی لامپ خاموش هم پیداشون میشه تا بخواد ۲هفته ای بمیرن هر روز تخم ریزی میکنن یعنی تمومی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
0
0
چیزی به اسم مدیریت بحران وجود داره ایا؟؟؟اگه داره دقیقا چ غلطی میکنن؟؟چن روزه هیچی از زندگیمون نمیفهمیم تو هر لقمه ی غذا چنتای این حشرات رو هم میبلعیم اونوخ نشستن یجا و میگن هیچ مزاحمتی برای انسان ندارن!میگم یوقت ما مزاحمشون نباشیم؟؟!!!?میخاین جای سمپاشی حشرات،خودمون سم بخوریم بمیریم ک شما و حشرات مختلفتون رو باهم تنها بزاریم شما هم راحت ب چپاولتون بپردازین؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
0
0
این حشره در منطقه جوین هم دیده شده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->