آغاز عملیات اجرایی احداث بلوار کرامت مشهد به‌زودی دستگیری ۱۳ مخل نظم و امنیت در مشهد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) ایستگاه قطارشهری باب‌الجواد(ع)، متناسب با معماری حرم امام‌رضا(ع) ساخته می‌شود بهره‌برداری از طرح گذر تشرف نوغان در حریم حرم مطهر رضوی در مهرماه سال جاری افزایش ۱۶ درصدی سفر از طریق پایانه‌های مسافربری مشهد روایتی از تخریب سینما‌های مشهد به ویژه از دهه ۷۰ تا امروز | سکانس زوال بر پرده سینما نگاهی کوتاه به تاریخ ورود سینما به مشهد و روزگار رفته بر آن | سیمای مخدوش پیرمرد صدساله گلایه اهالی محله پورسینای مشهد از زمین‌های رها شده حوالی چند مدرسه | در حصار زمین‌های خاکی و خالی تأخیر بیست‌ساله در روند ثبت جهانی توس به‌خاطر دکل‌های برق فشارقوی ۱۵۲ روز دیگر تا راه‌اندازی فاز نخست طولانی‌ترین خط مترو مشهد پیشینه یکی از بزرگ‌ترین محدوده‌های تاریخی شمال شهر مشهد | کاوش در تاریخ ناخوانده مزرعه «محرابخان» آمادگی کامل ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید گلایه ساکنان چهارچشمه مشهد از ۲ دهه بلاتکلیفی پروژه نیمه‌کاره کانال آب شهروند خبرنگار | گلایه شهروند مشهدی از تاخیر برخی از خطوط اتوبوسرانی + پاسخ تخصیص اعتبار به مسجد مرویهای مشهد تا یک ماه آینده + فیلم (۲۰ شهریور ۱۴۰۳) سرای عزیزالله‌ اف مشهد، میراثی در انتظار تکمیل فرایند احیا | پژمان‌فر از بنا‌ی تاریخی عزیزالله‌ اف بازدید کرد + فیلم افزایش ۷۷۰میلیارد تومانی اعتبار ساخت فضا‌های ورزشی مشهد یکسان‌سازی نرخ حمل‌و‌نقل عمومی دغدغه زائران تأمین و نصب تجهیزات ایمنی در پارکینگ توحید مشهد استفاده شهرداری مشهد از وَن‌های تخصصی ویژه جمع آوری کودکان کار درباره یکی از کوچه‌های محله سرشور مشهد که یادآور نام یک پزشک قدیمی است | دگردیسی‌های مدام کوچه «مشیر»
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد: هویت و نعمت مشهد، بارگاه منور امام‌رضا(ع) است

  • کد خبر: ۲۴۷۷۱۳
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۱
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد: هویت  و نعمت مشهد، بارگاه منور امام‌رضا(ع) است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد شهر نبود، باغی بود که به‌خاطر وجود پیکر پاک امام‌رضا(ع) تبدیل به شهر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن منصوریان امروز، ۷ شهریور ۱۴۰۳، در مراسم اذن خدمت که در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهدالرضا یک هویت بیشتر ندارد و بنای این شهر با یک ستون استوار بوده و آن هم‌جواری با امام‌رضا(ع) است.

وی افزود: اینجا شهر نبود، باغی بود که به‌خاطر وجود پیکر پاک امام‌رضا(ع) تبدیل به شهر شد. هرکس به این ارض مقدس آمد، آمد که هم‌جوار، زائر و متوسل به امام‌رضا شود. یک شهروند در این شهر وجود دارد و آن هم امام‌رضا(ع) است. بانی این شهر امام‌رضاست. وقتی ما در روایت‌ها به زیارت امام‌رضا(ع) می‌رسیم، می‌بینیم زیارت ایشان از نظر ثواب از امام‌حسین(ع) بیشتر بوده و این نعمتی است که از آن غافل هستیم.

منصوریان با بیان اینکه مواجهه اهل‌بیت(ع) با امام‌رضا خاص است، عنوان کرد: پیامبر(ص) دو جا فرمودند پاره تن من، یکی برای حضرت‌زهرا(س) و یکی برای امام‌رضا(ع) بود. مقایسه ثواب زیارت امام‌رضا(ع) همیشه با ثواب حج بوده است. ما می‌توانستیم اینجا نباشیم، می‌توانستیم در شهر‌ها و کشور‌های دیگر باشیم، اما اینجا روبه‌روی امام‌رضا(ع) نشسته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امام‌رضا(ع) خادمین خود را تعیین و انتخاب کردند. از بین چند میلیارد انسان شما اینجا نشسته‌اید. قرار است اتفاقی بیفتد و با خدمت شما این خیر تسریع شده یا خیر بهتری به شما داده می‌شود. اهل‌بیت(ع) هیچ‌کس را بدهکار خود نمی‌گذارند و تسویه‌حساب می‌کنند.

وی اضافه کرد: هر کاری انجام می‌دهید، به نیت قربت انجام دهید. با این نیت که خادمی امام‌رضا(ع) را می‌کنم که جایی ثبت و ضبط می‌شود. امام‌رضا(ع) همه بلا‌ها را با خدمت‌های شما دفع می‌کند. موقعیت خود را ارج نهید و حساب‌وکتاب دنیا را نکنید. فقط‌وفقط به‌خاطر دِینی که به امام‌رضا(ع) دارید، این کار را انجام می‌دهید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->