اعلام وصول ۱۱ لایحه دولت در اولین روز بازگشایی مجدد مجلس رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی با معاون وزیر دفاع روسیه دیدار کرد ارتش یمن: اسرائیل را با موشک هایپرسونیک هدف قرار دادیم جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی صلح در منطقه است افتتاح پنج موزه دفاع مقدس با حضور رئیس‌جمهور استعفای دولت اردن | دولت جدید با نظر پادشاه تشکیل خواهد شد حاجی بگلو: استانداران با نظر پیشنهادی شورای عالی استان‌ها انتخاب شوند رد ادعای غربی‌ها نسبت به ارسال تسلیحات بالستیک ایران به روسیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره شلیک موشک از یمن به تل‌آویو بیانیه صادر کرد اعلام وصول استعفای حسین زاده در صحن علنی مجلس قالیباف: نمایندگان مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند صحن علنی مجلس شورای اسلامی پس از ۳ هفته تشکیل شد | انتخاب نمایندگان ناظر بر مجامع تعیین هیئت کارشناسی قضایی در پرونده شرکت کروز موشکباران مرکز تجمع نظامیان صهیونیست توسط حزب الله لبنان تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش عملیات نظامی در مرز لبنان کابوس یمن برای ائتلاف آمریکا، انگلیس و اسرائیل در راه است امارات متحده عربی: بدون برپایی کشور فلسطین از مرحله پساجنگ در غزه حمایت نمی‌کنیم در تصادف دو قطار در مصر ۳ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند سرپرست امور اطلاع‌رسانی شورای اطلاع‌رسانی دولت منصوب شد با حضور نتانیاهو، جنگ غره تا ابد ادامه خواهد داشت (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) عمان: مسقط هرگز روابطش را با رژیم اسرائیل عادی نمی‌کند
سرخط خبرها

وزیر خارجه عراق: ایران به ترور هنیه پاسخ می‌دهد

  • کد خبر: ۲۴۸۷۶۲
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
وزیر خارجه عراق: ایران به ترور هنیه پاسخ می‌دهد
وزیر امور خارجه عراق در سخنانی از تداوم رایزنی‌ها درباره خروج اشغالگران آمریکایی از این کشور خبر داد و بر ضرورت جلوگیری از وارد کردن عراق به جنگ در سایه تحولات فلسطین تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «فواد حسین» در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «السومریه نیوز» به پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اشاره کرد و گفت: طرف آمریکایی برای دستیابی به راه حل برای جنگ غزه جدی است و شواهد نشان می‌دهد که ایران به ترور هنیه پاسخ خواهد داد.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا عراق را از شبح جنگ دور کنیم و دولت عراق برای جلوگیری از تشدید تنش در ۲ جهت خارجی و داخلی حرکت می‌کند.

فواد حسین با اشاره به اینکه «مسئله جنگ و صلح همانطور که در قانون اساسی تصریح شده در اختیار دولت و پارلمان است»، تأکید کرد: «دولت اعتقادی به وحدت میادین ندارد و به میدان و عرصه عراق مشغول است».

حسین تصریح کرد: مرز‌های همبستگی با فلسطین باز است، اما به برداشتن سلاح نمی‌رسد، ما همچنان از عواقب جنگ رنج می‌بریم و فلسطینی‌ها راضی به ویران شدن ما نخواهند شد. ملت فلسطین یکی از پایه‌های سیاست عراق است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به پرونده حضور اشغالگران آمریکایی در عراق پرداخت و اضافه کرد: آمریکا عراق را اشغال نکرده است و بسیاری از مفاهیم نیاز به بحث دارد، ما پس از ظهور داعش از آمریکایی‌ها خواستیم که به عراق بیایند و برخی از دیدگاه ایدئولوژیک یا حزبی به آنها حمله می‌کنند.

وی تاکید کرد: بحث در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق ادامه دارد و دولت عراق رسماً درخواست خروج نیرو‌های آمریکایی را داده است.

کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا طی برهه اخیر چند نشست را برای بررسی جدول زمانی خروج نظامیان ائتلاف و در راس آنها آمریکا از عراق برگزار کرده است.

اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا، ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن ۱۴۰۲) در بغداد برگزار شده بود.

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیرو‌های خارجی رای مثبت داد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->