پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر آنگولا در جام جهانی فوتسال ازبکستان (۲۵ شهریور ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان مقابل آنگولا در جام جهانی ازبکستان مهران غلامی در گفتگو با فیفا: ما هیچ‌کدام از تیم‌های جام جهانی را دست کم نمی‌گیریم شیوه نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + متن کامل سفارت ایران در کابل حمله تروریستی به شیعیان افغانستان را محکوم کرد واکنش مقام وزارت خارجه به بنر ممنوعیت فروش نان به اتباع خارجی | چه برما رفته؟ + عکس داعش؛ مسئول حمله به شیعیان در دایکندی افغانستان شنیده شدن صدای ۳ انفجار در کابل سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: تا ابلاغ شیوه‌نامه، ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع براساس شئون انسانی صورت می‌گیرد + فیلم ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس خراسان رضوی منوط به رسیدن بخشنامه است آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال اعلام شد + تاریخ و ساعت بازی‌ها نتیجه بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش ساعت پخش بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و مراکش (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) سنگربان تیم ملی فوتسال افغانستان کاندید بهترین دروازه‌بان فوتسال جهان در سال ۲۰۲۳ شد + عکس و فیلم ویدئو | رحیم‌پور ازغدی: ما حداقل ۳ هزار شهید افغانستانی در دفاع مقدس داریم ۵۰۰ تریلر ایرانی که پشت مرز افغانستان مانده بودند، به کشور بازگشتند ساعت بازی تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و پاراگوئه آغاز مرمت آرامگاه ناصر خسرو در یُمگان بدخشان خلاصه بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تایلند در جام کانتیننتال + فیلم
سرخط خبرها

دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در تهیه طرح جامع سامان‌دهی اتباع خارجی

  • کد خبر: ۲۴۸۷۸۷
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در تهیه طرح جامع سامان‌دهی اتباع خارجی
در نشستی با حضور نمایندگان ارشد مقامات کشوری و لشکری که به میزبانی کاظمی قمی برگزار شد، جزئیات طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی بررسی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست بررسی شرایط اتباع خارجی شامل آوارگان، پناهجویان، مهاجران و آن گروه از مهاجران دارای مجوز‌های اقامتی تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری به دستور مسعود پزشکیان، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به میزبانی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و با حضور نمایندگان ارشد مقامات کشوری و لشکری برای برگزار شد.

بررسی کلیات و نهایی‌سازی طرح جامعی با اخذ نظر مشورتی و تعیین سهم‌گیری هر یک از دوایر مسئول هدف اصلی برگزاری این کارگروه بیان شده است.

براساس این طرح قرار است که گام‌های عملی و مدیریت شده به منظور سامان دهی شرایط حضور اتباع خارجی در کشور – من جمله شهروندان افغانستان – تعیین و سازوکار‌های لازم در ریز موضوعات مختلف زیر مورد بحث و تبادل نظر واقع گردد:

تعیین وضعیت همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و ساختار‌های وابسته به سازمان ملل برای تعیین نحوه و چگونگی امداد بین‌المللی و انجام تعهدات و تکالیف نسبت به خیل این جمعیت از بیجاشدگان به عنوان یک اولویت جدی در دستور کار برنامه جامع مورد اشاره در نظر قرار گرفت.

پایان بخشی به وضعیت نامشخص برای آن گروه از جمعیت اتباع خارجی که از وضعیت اقامتی روشن در حوزه‌های تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و ... همچون نخبگان علمی برخوردار نیستند از محور‌های اصلی مورد بحث در این نشست بود.

این کارگروه تلاش خواهد کرد تا در تدوین طرح جامع خود با تفکیک لازم و تعیین ضوابط مشخص قانونی آئین‌نامه شفاف اجرای این برنامه را که متضمن اجرای سیاست‌های متنوع «ترغیبی»، «تشویقی»، «ترتیبی» و «تقنینی» است، تهیه و حسب دستور اکید ریاست جمهوری در اسرع وقت تقدیم ایشان کند.

جمهوری اسلامی ایران با درک شرایط اخیر کشور‌های منطقه - علی الخصوص افغانستان ـ که اینک اتباع آن بیشترین درصد این جمعیت را در کشور تشکیل می‌دهند مصمم است، برای بازگشت شکوفایی و رونق به افغانستان و افزایش سهم‌گیری مردم آن کشور در بازسازی سرزمین خود زمینه مهاجرت معکوس این جامعه را در یک برنامه زمانبندی شده تسهیل بخشد.

از آنجایی‌که ضروری است آن گروه از اتباع که اقامت غیرمجاز دارند، هرچه سریع‌تر به سرزمین مادری خود بازگردند، طرح جامع سامان بخشی ترتیبات اجرایی آغاز این روند در هماهنگی کامل با تمام ساختار‌ها و سازمان‌های کشوری و لشکری مورد مشورت فوری قرار گیرد و رایزنی‌های لازم در یک بازه زمانی محدود با دستور ریاست محترم جمهوری آغاز این برنامه در دستور قرار خواهد گرفت.

مشورت درباره شکل‌دهی سازوکاری مطمئن در چهارچوب قانون برای میزبانی از آن گروه از مهاجران مقیمی که از وضعیت روشن و مستدل حقوقی برخوردار بوده، با مجوز‌های قانونی در حوزه سرمایه‌گذاری کار، تجارت آموزش و تحصیل در ایران هستند از دیگر موارد مورد بحث در دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود.

در این نشست همچنین در رابطه با ابتلای افکار عمومی به اخبار ناراست و ناروایی که در فضای مجازی پیرامون اتباع غیرایرانی منتشر می‌شود، ورود خواهد شد و برای تعیین میزان سره از ناسره آنها مقرر شد تا ذیل برنامه جامع سامان بخشی ابتکارات سازنده و اقدامات قانونی لازم تحت مدیریت قوه‌قضاییه برای اجرا به کار گرفته شود.

در این نشست درباره نحوۀ مشارکت مسئولان حکومت سرپرست کنونی افغانستان در ارائه تضمین‌ها و تسهیلات لازم برای اتباع افغانستانی که به کشور خود باز می‌گردند و تامین آینده فرزندانشان، ایجاد فرصت‌های شغلی و امنیت گفتگو‌هایی انجام شد.

مقرر شد تا در این باره رایزنی‌های تازه و در سطح بالا آغاز شود تا مقامات مسئول افغانستان از منویات و آمادگی جمهوری اسلامی ایران که برای بیش از چهار دهه پیاپی میزبان مردم رنجدیده و شریف افغانستان در شرایط جنگ و تحریم ظالمانه بوده آگاه شوند.

گفتنی است که جمهوری اسلامی ایران ذیل برنامه جامع سامان بخشی تلاش خواهد کرد تا اندیشه‌ها و ابتکارات سازنده خود را برای آغاز روندی که به موجب آن با رعایت قوانین اسلامی، شرعی و احترام به سنت‌ها و اصول اقوام متکثر و متنوع، مذهبی، زبانی، قومی و نژادی افغانستان، ایجاد مدارس آموزشی، احداث مجتمع‌های زراعی و صنعتی، ارتقای سطح تبادلات تجاری و بازرگانی میان بخش خصوصی دو کشور پیشنهادات خود را با مقامات حکومت سرپرست به اشتراک گذارد.

منبع: ایراف

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->