استاندار خراسان رضوی: ساخت قطعات خودرو یکی از مزیت های استانی است شهردار مشهد: خودرو سازان در کیفیت و قیمت رقابت کنند آغاز به کار بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد با حضور ۳۰ شرکت‌ رونمایی از «وویا فری» خودروی برقی دانگ فنگ در نمایشگاه خودروی مشهد+ ویدئو زیان انباشته سایپا و ایران‌خودرو ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد امروز افتتاح می‌شود (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) خانه‌های ۲۵ متری با معیار‌های ایرانی‌اسلامی در تضاد است ترمیم دستمزد کارگران در نیمه دوم سال، قدرت معیشت و رفاه را افزایش می‌دهد فشار بورس کاهش یافت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی | وجود ۶۰ دانه‌درشت در فرار‌های مالیاتی با کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان این خودرو‌های خارجی را بخرید (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان کدام خودرو‌های ایرانی را می‌توان خرید؟ (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) + جدول قیمت تعلیق سایت‌های متخلف فروش بلیت هواپیما ادامه دارد قیمت گوشت قرمز امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ + جدول عودت وجه ۹۲ میلیاردی به شاکیان واحد‌های صنفی در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) چه تعداد از خانوارهای ایرانی خودروی شخصی دارند؟ دلار ۴۰۰ تومان گران شد | ورود سکه به کانال ۴۴ میلیون تومان (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) اجاره‌نشینی ۴ درصد خانوار‌های روستایی | ۲۳ درصد خانوار‌های شهری اجاره‌نشین هستند فروش یک محصول ایران‌خودرو (پیکاپ فوتون دیزلی) از امروز، ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ + جزئیات احتمال «افزایش دوبار در سال» دستمزد کارگران سایه سنگین رکود بر بازار مسکن | افزایش ۱۷ درصدی قیمت مسکن در یک سال کارگران رؤیای خرید مسکن وام‌دار با قسط ۲۰ میلیون تومانی را دارند قیمت عمده امروز میوه و صیفی جات در مشهد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) | بامیه چند؟ سهم مسکن از هزینه‌های یک ایرانی تا ۲ برابر اروپاست! بررسی گزارش مرکز آمار در مورد درآمد خانوار و هزینه معیشت در خراسان رضوی | دخل آرام و خرج پرشتاب ۶۰ درصد اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق کشور است | وجود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فرصت صرفه‌جویی در حوزه مصرف انرژی
سرخط خبرها

علت افزایش قیمت طلا و سکه در یک بازار نیمه تعطیل، چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۹۴۰۳
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
علت افزایش قیمت طلا و سکه در یک بازار نیمه تعطیل، چیست؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت افزایش قیمت‌ها را نوسانات افزایشی بهای طلا در بازار‌های جهانی و نوسان نرخ ارز در بازار داخل دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت در بازار‌های جهانی شاهد نوسانات افزایشی و کاهشی بسیاری در مورد قیمت اونس جهانی طلا بودیم؛ اما در مجموع هر اون طلا افزایش ١۵ دلاری را تجربه کرد و در حال حاضر ٢۵١٨ دلار را به عنوان آخرین نرخ، تا این لحظه ثبت کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی از یک سو و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل از سویی دیگر، سبب شد که علیرغم نیمه تعطیل بودن بازار سکه و طلا در این هفته، شاهد روند صعودی قیمت‌ها در این بازار باشیم.

وی در رابطه با آخرین قیمت انواع قطعات سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴۵٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٣ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان رسید. سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ٣٠٠ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای در پایان هفته، ٣٨ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب در آخرین معاملات پایانی هفته ٢٣ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان (نیم سکه) و ١۵ میلیون و ۴۵٠ هزار تومان (ربع سکه) معامله شد که به ترتیب نیم سکه ٢۵٠ هزار تومان و ربع سکه ٢٠٠ هزار تومان نسبت به بهای خود در ابتدای هفته، افزایش بها داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ١٠٠ هزار تومان افزایش قیمت به هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان افزود: هر گرم طلای ١٨ عیار نیز تحت تأثیر افزایش قیمت طلا در بازار جهانی و افزایش نرخ ارز، ٢١ هزار تومان رسد قیمت در یک هفته اخیر داشته و سه میلیون و ۶۴٨ هزار تومان در ازای هر گرم معامله شده است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت انواع قطعات سکه، حباب سکه نیز افزایش داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه هفت میلیون و ٩۵٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت حباب سکه در ابتدای هفته ٢۵٠ هزار تومان رشد داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اتمام ایام محرم و صفر، ابراز امیدواری کرد که بازار با ورود به ماه ربیع‌الاول، رونق خود پیدا کند و از رکود حاکم بر بازار کاسته شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->