نصب و راه‌اندازی دستگاه آب‌شیرین‌کن در ۹ روستای مشهد آیا تجربه بافت تاریخی یزد برای مشهد مفید است؟ لزوم بازنگری در محدودیت‌های درآمدی شهرداری‌ها اعمال‌قانون ۱۸۰۹ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) آمادگی کامل حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری مشهد هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خراسان‌رضوی، رتبه اول به‌روزرسانی اسناد اجاره‌ای در کشور + فیلم مشارکت بی‌سابقه مردم مشهد در اجرای پروژه‌های شهری مشهد، قله نهضت آسفالت کشور ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، خیابان امام‌خمینی(ره) و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: دستگاه حفار تونل خط ۳ متروی مشهد به زودی وارد قاسم‌آباد می‌شود گل‌های پاییزی به زودی میهمان مشهد می‌شوند  یادی از حاج علی شمقدری، یار دیرین رهبر معظم انقلاب | نیم قرن غیرت و صدق و وفا درباره محله «مهرآباد» که روزگاری از گزینه‌های سرمایه‌گذاری انگلیسی‌ها و یهودیان بود | توطئه‌چینی با تریاک مشهد علیه چین ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید چراغچی، میدان فهمیده و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۵۴۲ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) خیابان ثنایی۳ در محله خاتم‌الانبیا(ص) مشهد در انتظار بازگشایی تهیه مدل جامع ریسک فرونشست زمین در مشهد لزوم تغییر محدوده کلان‌شهر مشهد شهروند خبرنگار | درخواست تغییر مسیر برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شورای ششم با شعار توجه به حاشیه شهر، از مردم رأی گرفت بازدید شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از پروژه‌های منطقه ۵ | بازگشایی بولوار کرامت مشهد ظرف یک ماه آینده رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد: ایران ۳۰ سال دیگر کشور سالمند است | از سیاست‌های جوانی جمعیت حمایت می‌کنیم
سرخط خبرها

پیشرفت ۱۸ درصدی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۹۵۷۸
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
پیشرفت ۱۸ درصدی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب در مشهد
شهردار مشهد با اشاره به پیشرفت حدود ۱۸ درصدی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب گفت: این پروژه در حال حاضر با سرعتی مناسب در حال اجراست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا قلندرشریف امروز  (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) با بیان این مطلب اظهار کرد: تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب در انتهای بولوار امام‌خمینی(ره) به عنوان تقاطع متصل‌کننده مسیر بزرگراهی شهر به مرکز شهر ایفای‌ نقش می‌کند.

وی افزود: این تقاطع به‌ دلیل اینکه بر روی بزرگراه شهید سلیمانی واقع شده و از طرفی پایانه بزرگ مسافربری امام‌رضا(ع) و پایانه اتوبوس‌رانی درون‌شهری در مجاورت آن واقع شده، یکی از کانون‌های اصلی رفت‌وآمد مجاوران و زائران بارگاه رضوی است.

شهردارمشهد با بیان اینکه پل موجود در تقاطع انقلاب یکی از قدیمی‌ترین پل‌های ساخته‌شده در مشهد است، عنوان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر رفت‌وآمد از روی این پل و به‌ طور‌ قطع بیشتر‌ شدن این رفت‌وآمد‌ها در چشم‌انداز مشهد، پل موجود نیاز به تقویت بنا دارد تا امنیت مردم حفظ شود. پروژه استحکام‌بخشی به پل انقلاب بهانه‌ای برای مدیران شهری شد تا با یک تیر چند نشان بزنند.

قلندر شریف ادامه داد: ترافیک بالای محدوده میدان انقلاب اسلامی به‌ واسطه تردد خودرو‌های شخصی، اتوبوس‌های درون و برون‌شهری و همچنین تردد خودرو‌ها در بولوار نماز در ضلع جنوبی این تقاطع سبب شد تا مدیران شهری مشهد با مطالعه و طراحی چند پروژه، کلنگ یکی از کلان‌پروژه‌های شهرمان را در تقاطع انقلاب اسلامی در دهه فجر ۱۴۰۲ بر زمین بزنند.

تاکید شهردار مشهدمقدس بر تکمیل سریع پروژه تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب

وی با اشاره به تقویت و استحکام‌بخشی به ضلع شمالی تقاطع انقلاب تصریح کرد: علاوه بر این اقدام در راستای روان‌سازی ترافیک در میدان فعلی انقلاب قرار است این میدان جمع و به‌ جای آن چهارراه ساخته شود. همچنین قرار است مسیر‌های ورودی مجزا برای پایانه اتوبوس‌رانی درون‌شهری ایجاد شود تا از تداخل اتوبوس‌ها با ترافیک موجود در این تقاطع جلوگیری شود.

شهردار مشهد گفت: یکی از اقدامات مهم در بخش شمالی بزرگراه شهید سلیمانی در تقاطع انقلاب، ساخت مسیر ویژه و مجزای ورودی پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) است. با این اقدام عملا اتوبوس‌هایی که از شهر‌های مختلف کشور به مشهد وارد می‌شوند، بدون ورود به تقاطع انقلاب از مسیر مجزای خود وارد فضای پایانه خواهند شد.

قلندر شریف اضافه کرد: همچنین پروژه انقلاب قرار است یکی از مسیر‌های جنوب شهر را به شمال این شهر نیز متصل کند؛ در‌ همین‌ راستا پروژه اتصال تقاطع انقلاب به بولوار نماز نیز در دست اقدام است و با ایجاد مسیر‌های مجزای خروجی و ورودی از این مسیر به داخل بزرگراه شهید سلیمانی، تقاطع انقلاب به یک تقاطع کامل تبدیل می‌شود. عملا با بهره‌برداری کامل از این تقاطع علاوه بر اتصال بخش جنوبی شهر به مسیر‌های شمالی شهرمان، ترافیک سنگین تقاطع انقلاب نیز پایان خواهد یافت.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی اتصال پروژه بولوار امام‌خمینی(ره) به بولوار نماز و بهسازی، مقاوم‌سازی و تکمیل تقاطع انقلاب اسلامی که بهمن سال گذشته آغاز شده است در ضلع شمالی دارای حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و در مجموع از پیشرفت فیزیکی حدود ۱۸ درصدی برخوردار است.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع انقلاب اسلامی شامل هفت کیلومتر اجرای مسیر و اصلاح هندسی در قالب دوازده مسیر و لوپ دسترسی شامل دسترسی مستقیم جداگانه از بزرگراه شهید سلیمانی به پایانه امام‌رضا(ع) و بولوار امام‌ خمینی(ره)، بولوار امام‌ خمینی(ره) به بولوار نماز و بزرگراه در دو مسیر مجزا، دسترسی اختصاصی پایانه اتوبوس‌رانی انقلاب، مسیر کندرو شرقی-غربی و بالعکس بزرگراه، ایجاد مسیر دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به بولوار نماز و بالعکس است.

قلندر شریف عنوان کرد: در جریان اجرای این پروژه، عملیات خاک‌برداری به میزان ۱۳۲‌هزار متر مکعب، عملیات خاک‌ریزی به میزان ۶۲‌ هزار متر مکعب، عملیات پخش آسفالت به میزان ۶۲‌ هزار تن، بتن‌ریزی به میزان ۱۶‌ هزار‌ و ۵۰۰ متر مکعب، عملیات آرماتوربندی به میزان ۸۰۰ تن و اجرای ۱۴‌ هزار متر‌ طول عملیات جدول‌گذاری و کانال‌کشی انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->