با حکم رهبر معظم انقلاب؛ امام جمعه شهرکرد منصوب شد یک شرکت ژاپنی از تحقیق درباره انفجار بی‌سیم‌ها در لبنان خبر داد نمایندگی ایران در سازمان ملل: وارد رقابت‌ها و جنجال‌های داخلی و انتخاباتی آمریکا نمی‌شویم پزشکیان: قدرت مسلمانان بر وحدت و انسجام ماست دولت، لایحه اصلاح قانون هواپیمایی کشوری را تقدیم مجلس کرد ستاد کل نیروهای مسلح: اراده ما بر خونخواهی شهید هنیه خواهد بود آغاز سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور پزشکیان تسلیت رئیس جمهور به مردم لبنان | پزشکیان: جنایتکار قطعا مجازات عادلانه خواهد شد جریمه خودروهای سنگین باربری که از حد مجاز بیشتر باشد چقدر است؟ آمریکا: در انفجارهای دستگاه‌های ارتباطی لبنان دخالتی نداشتیم پوتین امضای موافقت‌نامه جامع راهبردی ایران و روسیه راپذیرفت تل‌آویو: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل حمایت از تروریسم است حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا در فلسطین اشغالی تیم بسیج جامعه پزشکی ایران وارد لبنان شد (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) ایران حمله علیه سفیر خود در لبنان را پیگیری می‌کند تیم ۸ نفره چشم‌پزشکان ایرانی عازم لبنان شدند هزینه اتباع افغانستانی در ایران سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار است ۹۵ نفر از مصدومان حادثه تروریستی لبنان به ایران منتقل شدند حبیب عباسی، مدیرکل روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری شد شورای امنیت درباره انفجار‌های لبنان نشست برگزار می‌کند اعترافات جالب عزت الله ضرغامی در خصوص دوران مسئولیتش در سازمان میراث فرهنگی
سرخط خبرها

طرح صلح زلنسکی برای جنگ اوکراین، روی میز بایدن

  • کد خبر: ۲۴۹۶۷۸
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳
  • ۱
طرح صلح زلنسکی برای جنگ اوکراین، روی میز بایدن
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مجمع آمبروستی گفت که طرحی برای آتش‌بس با روسیه آماده کرده است و می‌خواهد آن را با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و نامزدهای ریاست جمهوری این در میان بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این مجمع که در اوایل سپتامبر هر سال در شهر سرنوبیو در سواحل دریاچه کومو در ایتالیا برای بحث در مورد تحولات بین المللی برگزار می شود، جایی بود که زلنسکی در مورد جنگ اوکراین و روسیه برای روزنامه نگاران ایتالیایی صحبت کرد.

وی گفت: من طرحی را آماده کرده ام و می خواهم آن را با رئیس جمهور آمریکا در میان بگذارم زیرا نکاتی وجود دارد که به آمریکا بستگی دارد. امیدوارم این فرصت را داشته باشم که این طرح را به (جو) بایدن و نامزدها نشان دهم و بازخورد دریافت کنم. در حال حاضر امری را به اشتراک نگذاشته ایم، اولین تماس با بایدن خواهد بود.

زلنسکی استدلال کرد که روسیه از موشک‌های ساخت کره شمالی برای حمله به کشورش استفاده کرده است و اوکراین شواهدی از لاشه این موشک ها و فیلم‌های ضبط شده در اختیار دارد.

وی با تکرار اتهامات بی اساس مبنی بر ارسال احتمالی پهپاد و موشک های ایران به روسیه گفت: از موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران نیز استفاده شد.

زلنسکی با بیان اینکه کی یف اقتصاد خود را با توافقات ملموس تقویت کرده است و به دلیل مراحل انجام شده در حال نزدیک شدن به پایان جنگ است، ادعا کرد : «ما به پایان جنگ نزدیکتر هستیم.»

به گزارش ایرنا, در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) گفت که پس از تهاجم فرامرزی اوکراین به کورسک، گفت‌ وگو غیرممکن است و نمی‌تواند مطرح شود.

اولین نشست صلح اوکراین در ماه ژوئن (خرداد) در سوئیس در حالی برگزار شد که از روسیه که یک طرف این مناقشه است، برای حضور در این اجلاس دعوت نشده بود.

در حالی که روسیه منتقد جدی اجلاس صلح سوئیس و عضو غایب آن بوده‌ است، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اواخر تیر ماه نسبت به اظهارات زلنسکی مبنی بر ضرورت شرکت مسکو در دومین نشست واکنش نشان داد و به طعنه گفته بود که متوجه ذهنیت وی از بیان دومین اجلاس صلح نمی‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسنی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
طرح صلح را به کسی می دهد که با آن مخالف است باید اصلا چشماش می‌بیند که طرح تورا بخپاند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->