عملیات حساس آتش‌نشانان مشهدی برای نجات جان شهروند معلق در ارتفاع ۳۵ متری(۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف ۲ پراید در جاده قوچان-مشهد هشت مصدوم بر جای گذاشت (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه تولید ابر در جاده کلات (سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با ساینا در گناباد ۴ کشته و مصدوم بر جای گذاشت (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) پلیس فراجا: دستگیری پسر خداداد عزیزی صحت ندارد احکام کمیته‌های انضباطی دانشجویان به دستور وزیر بهداشت متوقف شد تخلف بهزیستی و کمیته امداد در اجرای کامل قوانین حمایت از مددجویان ۲۸ شهریور زمان اعزام نخستین گروه از زائران عمره به سرزمین وحی مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در محله طلاب مشهد (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) حمله شیر نر باغ وحش ارم تهران به شیشه و شکستن آن + فیلم چند راهکار موثر برای ترک همیشگی سیگار هزینه استفاده زندانیان از پابند الکترونیکی چقدر است؟ برای کاهش چربی خون چه مواد غذایی مفید است؟ یک متخلف کشتار غیرمجاز گاو در سبزوار به پرداخت هزینه نقدی محکوم شد هوشمندسازی پرونده سلامت بیماران و دسترسی به تصاویر پزشکی بیماران در سامانه PACS تغذیه سالم و مقوی نقش زیادی در سلامت و یادگیری دانش‌آموزان دارد رئیس جدید دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی و سوابق اجساد فوتی‌های واژگونی اتوبوس بوشهر-مشهد، احراز هویت نشده است | همه فوت شدگان، زن هستند (۲۷ شهریور ۱۴۰۳) مشاور وزیر آموزش و پرورش: روز بازگشایی مدارس مشکلی در زمینه نیروی انسانی و فضا در خراسان رضوی نداریم + فیلم واکسیناسیون سالانه مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزا وزیر آموزش و پرورش: حدود ۹ میلیون دانش‌آموزِ کشور در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳) | باران‌های رگباری همراه با رعدوبرق پراکنده از فردا تا جمعه
سرخط خبرها

گلایه معاون آموزش‌وپرورش از اجرایی‌نشدن مواد حمایتی قانون تأسیس مدارس غیردولتی

  • کد خبر: ۲۴۹۷۶۸
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
گلایه معاون آموزش‌وپرورش از اجرایی‌نشدن مواد حمایتی قانون تأسیس مدارس غیردولتی
معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مدارس غیردولتی جهت استقبال از مهر و سال تحصیلی آمادگی لازم را دارند. توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای، توسعه کیفی مدارس غیردولتی و بررسی کارشناسانه محتوای کتب آموزشی مراکز غیردولتی متناسب با فرهنگ ملی و اسلامی از برنامه‌های جدی سازمان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده در همایش کشوری آموزشی‌توجیهی رؤسای ادارات و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آماده‌سازی مدارس غیردولتی جهت استقبال از مهری باشکوه اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تبعیت از اسناد بالادستی، اقدام به تنظیم سند راهبردی کرده و تمامی برنامه‌های خود را در راستای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور به کار بسته است.

وی با بیان اینکه سیاست‌بخشی خود را در قالب تنظیم‌گری و تسهیل‌گری، اتخاذ کرده‌ایم، عنوان کرد: اصلی‌ترین وظایف ما در حوزه نرم‌افزاری آموزش و پرورش است و همه چیز باید در خدمت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرایی نشدن مواد حمایتی قانون تاسیس مدارس غیردولتی تصریح کرد: طبق قانون، ۷ بند حمایتی در نظر گرفته شده که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و باید توجه بیشتری به آن شود.

محمودزاده بیان کرد: همه دانش‌آموزان برای آینده نظام جمهوری اسلامی تربیت می‌شوند، باید از قطبی‌سازی در این راستا پرهیز کرد و تمامی برنامه‌های ما در راستای اجرای قانون و رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

وی بازنگری در قانون با نگاه حمایتی را از اقدامات مهم این سازمان دانست و گفت: تقویت حوزه‌های نظارتی، توجه به حقوق معلمان مدارس غیردولتی، تدوین مدرسه مجازی و سامان‌بخشی مدارس ویژه بزرگسالان، ساماندهی مراکز آزمون با استفاده از ظرفیت شورای نظارت مرکزی، تعامل فعال و کنشگرانه با رسانه‌ها، نظارت فرایندی بر مدارس و مراکز، بازنگری و تعیین شاخص‌های ارزیابی شورا‌های آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت شورا‌های آموزش و پرورش استان‌ها، ارتقای توانمندی و دانش‌افزایی معلمان مدارس غیردولتی و بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی، همگی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیر دولتی صورت گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش برنامه‌های مشترک با معاونت‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های سازمان دانست و خاطرنشان کرد: توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، توسعه کیفی مدارس غیردولتی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی از برنامه‌های پیش‌روی این سازمان است.

محمودزاده برگزاری جشنواره آفرینو در راستای تسری ابتکارات مدارس غیردولتی با سایر مدارس را حرکتی مهم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانست و افزود: بررسی کارشناسانه محتوای کتب آموزشی مراکز غیر دولتی متناسب فرهنگ ملی و اسلامی از دیگر برنامه‌های جدی سازمان بوده که در حال مراحل کارشناسی است.

وی با تاکید بر آماده‌سازی مدارس جهت بازگشایی باشکوه در مهرماه، اضافه کرد: همگی برنامه‌های ما در راستای فراهم کردن یک سال تحصیلی بانشاط برای دانش‌آموزان بوده و برنامه‌ریزی لازم در این راستا صورت گرفته است. همه استان‌ها باید با همدلی و هم‌افزایی در این مسیر اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->