ناصحی: تقویت همدلی در تمام ارکان مدیریت شهری مجدانه مدنظر قرار بگیرد حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شرایط دشواری را برای شهرداری‌ها رقم زده است شهردار مشهد مقدس: تعدادی از پروژه‌های شهری با اعتباری ۸ هزار میلیاردی آماده بهره‌برداری هستند اجرای برنامه‌های مختلف برای دختران مشهدی توسط مهدیه و مجتمع فرهنگی منتظران عاشق پیگیری ایجاد «کافه‌بازی» در بوستان‌های بانوان شهر مشهدمقدس رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: وعده صادق ۲ انرژی مضاعفی در امت اسلامی ایجاد کرد روایت‌هایی از زندگی کلنل محمدتقی‌خان پسیان به مناسبت سالروز شهادتش | قطرات خونم کلمه «ایران» را ترسیم خواهند کرد تعطیلی دوشنبه‌های بوستان بانوان پارک ملت مشهد مهدی ناصحی: با اجرای پروژه‌های زودبازده، چهره حاشیه شهر مشهد در حال تغییر است گسترش سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در توسعه گردشگری مشهد محافظت از اموال مردم با سازوکار مدیریت حمل و نقل عمومی مشهد | در اتوبوس و تاکسی‌های مشهد چیزی گم نمی‌شود اقساطی کردن هزینه صدور مجوز‌های ساختمانی | وضعیت عمومی درآمدی شهرداری مشهد مطلوب است اقتدار لایزال انقلاب اسلامی هوای کلانشهر مشهد برای چهارمین روز متوالی ناسالم است (۱۲ مهر ۱۴۰۳) همراهی سمن‌ها در رفع مسائل شهری نصب دوربین در زیرگذر تقاطع‌های غیر همسطح مشهد انتصاب سرپرست منطقه یک شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) انتصاب مشاور عالی شهردار و مدیر منطقه ثامن شهرداری مشهدمقدس (۱۱ مهر ۱۴۰۳) روند اجرای احداث پروژه بولوار کرامت مشهد به سرعت ادامه دارد اعمال‌قانون ۳۰۶۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۱ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهاروند خبر داد: ایمن سازی ۴۴ نقطه پرتصادف شهر

  • کد خبر: ۲۵۰۸۶
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
بهاروند خبر داد: ایمن سازی ۴۴ نقطه پرتصادف شهر
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصلاح ۲۳ تقاطع و ۲۱ معبر پرتصادف مشهد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است
به گزارش شهرآرانیوز، هفتم اردیبهشت، روز ایمنی حمل و نقل نام گذاری شده و گواه اهمیت موضوع ایمنی و امنیت در مقوله حمل ونقل درون شهری و برون شهری است. به گفته رئیس کمیسیون عمرانی، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر که از فعالان این حوزه به شمار می‌رود، ۴۴ نقطه پرتصادف در مشهد شناسایی شده است و رفع مشکل برخی از این معابر، اکنون در دستور کار قرار دارد. مجتبی بهاروند در تشریح این موضوع بیان کرد: حوزه ایمنی و حمل ونقل در دو قسمت از شهرداری مشهد فعال هستند و به طور خاص فعالیت می‌کنند؛ یکی، اداره ایمنی معابر ذیل معاونت حمل ونقل و ترافیک و دیگری اداره پیشگیری و پایش تصادفات در سازمان ترافیک. وی با بیان اینکه در گام نخست برای افزایش ایمنی شبکه معابر در کل شهر، بانک اطلاعات تصادفات شهر از سال ۹۱ تهیه شده که مستمر به روز شده است، گفت: اطلاعات این بانک از ۳ منبع مختلف، اعم از پزشکی قانونی، اورژانس و پلیس راهور، دریافت می‌شود و محل دقیق همه تصادفات هم روی نقشه مشخص و اطلاعات به شکل جامع تهیه شده است. او ادامه داد: انجام هرگونه اقدامات اجرایی نیازمند شناسایی نقاط پرتصادف است تا بتوانیم براساس آ ن ها، اقدامات اصلاحی را در اولویت قرار دهیم.
این عضو شورای شهر با اشاره به جلسات متعددی که با شورای همتای استان برگزار شده است، افزود: براساس فراوانی تصادفات، ۲۳ تقاطع و ۲۱ معبر پرتصادف شهر شناسایی شد که به تصویب استانداری خراسان رضوی نیز رسید.
بهاروند با بیان اینکه در گام بعد و پس از تصویب معابر پرتصادف، ۱۵ تقاطع انتخاب شد و اصلاح آن‌ها در دستورکار قرار گرفت، گفت: مطالعات و بررسی بقیه نقاط اعم از ۸ تقاطع و ۲۱ معبر نیز در دستورکار امسال قرار گرفته است. وی با بیان اینکه به موازات این فعالیت ها، برخی اقدامات و فعالیت‌های روزمره نیز در حال انجام است، افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به تعمیر و نگهداری تجهیزات ایمنی از قبیل گاردریل ها، نرده‌های پل عابر پیاده، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و ... اشاره کرد. بهاروند اضافه کرد: در موضوع نصب پل‌های عابر پیاده نیز سعی کرده ایم با استفاده از بانک اطلاعاتی که پیش‌تر به آن اشاره شد، مکان‌های پرخطر را شناسایی و پل‌ها را نصب کنیم. وی افزود: این اقدامات تأثیر بسزایی در افزایش ایمنی حوزه حمل ونقل و ترافیک شهر مشهد داشته و به عنوان مثال پس از نصب نرده در آیلند میانی بولوار توس که یکی از ۳ معبر پرتصادف شهر است، میزان تصادفات عابر پیاده ۴۹ درصد کاهش پیدا کرده است. رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر با بیان اینکه پروژه فعال دیگری هم در دست اقدام است، گفت: این پروژه، توسعه مدل تصادفات شهر مشهد است؛ پس از تهیه این طرح می‌توانیم پیش بینی تصادفات برای سال‌های آینده را داشته باشیم.
بهاروند همچنین بیان کرد: با اثرسنجی اقدامات ایمنی همچون احداث تقاطع‌های غیرهمسطح یا پل‌های عابر پیاده، می‌توان تصمیم‌های دقیق تری اتخاذ کرد تا ضمن کاهش تصادفات، اقداماتی در بهترین مکان‌ها و با افزایش کارایی و بهینه شدن هزینه‌ها را شاهد باشیم.
بهاروند اعتبار لازم برای این اصلاحات را ۱۱ میلیاردتومان اعلام کرد که اجرای آن به مناطق ابلاغ شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. وی در ادامه با اشاره به پروژه حق تقدم عابران پیاده، تصریح کرد: ۵۰ میلیاردتومان اعتبار ویژه این پروژه درنظر گرفته شده است. پروژه در برخی معابر و تقاطع ها، در سال گذشته انجام شده است و امسال نیز ادامه می‌یابد. رئیس کمیسیون عمران، حمل‎ونقل و ترافیک شورای شهر همچنین با اشاره‌به تفاهم‌نامه شهرداری و ناجا گفت: این تفاهم‌نامه همکاری گام اثرگذاری برای حل ترافیک شهر است.
بهاروند با بیان اینکه در‌راستای ماده‌۱۰۸ برنامه ششم توسعه، در شهر‌های با جمعیت بیش‌از یک‌میلیون نفر، پلیس راهور باید تحت‌فرماندهی شهرداری آن شهر باشد، افزود: اواخر سال‌۹۶، سازوکار اجرایی این ماده به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید، ولی متأسفانه به‌دلیل همراهی‌نکردن فرمانده نیروی انتظامی وقت استان، این مهم محقق نشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->