برخورد مرگبار موتورسیکلت با تیر برق با یک کشته و یک مصدوم در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) درباره «پیمان آخال» در دوره قاجار که مناطقی از شمال‌شرق ایران را جدا کرد | «فیروزه» افتاده از انگشتر خراسان راهکارهایی برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات در شروع سال تحصیلی | باز آمد بوی ماه ترافیک! جزئیات به‌کارگیری سرباز معلمان برای سال تحصیلی جدید تلاش ۱۲ ساعته آتش‌نشانان مشهد برای اطفای حریق انبار چوب رباط طرق + عکس (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) بیماری‌هایی که مرد‌ها از آن غافل هستند | مردان، ستون‌های قدرت خرما‌های تریاکی با هشیاری پلیس کرمان به مقصد نرسید جزئیات روند بررسی پرونده سرقت ۵۱ میلیون تومان از بانک سپه مشهد خواص استثنایی یک لیوان شیر چقدر است؟ اسامی عطرهای غیرمجاز اعلام شد آیا ۹ تالاب ایران در تابستان جاری خشک شده‌اند؟ ۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری تأمین مایحتاج دانش‌آموزان بهزیستی با اجرای پویش‌های «مشق مهربانی» و «همه حاضر» در کشور | اجرای این پویش‌ها در خراسان رضوی چگونه است؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | برقراری جوّ پایدار از یکشنبه زائران عمره مفرده ۱۴۰۳ به این توصیه‌های سازمان حج و زیارت توجه کنند جان باختن یک مقنی در کاشمر براثر برق گرفتگی در چاه ۱۵ متری (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت در مشهد شبکه تولید و توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد کشف و منهدم شد مقامات قضائی خراسان رضوی، پیگیر رفع مشکلات تولید آخرین وضعیت داروی هموفیلی در شهرستان‌ها | در شهرستان‌ها داروی هموفیلی نیست نوجوانان طرفدار نوشت‌افزار با تصاویر مفاخر شناخته‌شده و شهدا هستند رفاقت طولانی پرستاران با جانبازان در آسایشگاه توان‌بخشی جانبازان امام خمینی (ره) مشهد | اینجا همه یک خانواده‌ایم اورژانس مشهد در ۵ ماه نخست ۱۴۰۳ به حدود ۱۴۶ هزار نفر امدارسانی کرد
سرخط خبرها

۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری

  • کد خبر: ۲۵۱۷۴۲
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری
علی‌رغم وعده داده شده از سوی وزیر رفاه مبنی بر وصل شدن یارانه و مستمری ۱۳ هزار معلول، با گذشته چند هفته هنوز خبری از واریز این یارانه به حساب معلولان کشور نبوده و مشخص نیست آیا یارانه این افراد در شهریور ماه جاری پرداخت می‌شود یا خیر؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ در تاریخ سوم شهریورماه ۱۴۰۳، خبری با عنوان "مستمری ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی توسط سازمان هدفمندی قطع شد! " منتشر شد. علیرضا آنجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، در توضیح این موضوع گفته بود که از ابتدای سال ۱۴۰۳، مستمری مددجویان به‌ طور مستقیم از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب آنها واریز می‌شود؛ تعداد مستمری‌بگیران به‌ طور مداوم براساس تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و نقدینگی سازمان هدفمندی تنظیم می‌شود. در مردادماه، مطابق با پرداختی تیرماه، آمار مددجویان به سازمان هدفمندی ارائه شد، اما تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه کافی برای پرداخت مستمری نبود. به همین دلیل، تعداد مستمری‌بگیران براساس تخصیص صادره و نقدینگی موجود تنظیم و اعلام شد.

احمدی میدری، وزیر رفاه نیز در تاریخ ۷ شهریورماه با اشاره به رایزنی‌های خود با حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در مورد عدم پرداخت یارانه به حدود ۱۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، اعلام کرده بود که از او خواسته است تا با توجه به انتظارات موجود، کمک کنند تا هرچه زودتر پرداخت‌ها انجام شود. او همچنین افزود که با علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی، برای پیگیری وضعیت مستمری‌ها صحبت کرده و خواسته است تا نتایج این رایزنی‌ها به اطلاع عموم رسانده شود.

با این حال، علی‌رغم وعده‌های داده‌ شده از سوی وزیر رفاه، تا به امروز یارانه ۱۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی به حساب آنها واریز نشده است. حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در صحن علنی مجلس به وزیر تعاون تذکر داد و از عدم پرداخت مستمری به دلیل اختلافات میان سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سازمان برنامه و بودجه و سایر نهاد‌ها انتقاد کرد.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس نیز با انتقاد از این وضعیت به وزیر تعاون و معاون پارلمانی این وزارتخانه گفت که پرداخت نکردن مستمری به این مددجویان در نظام مقدس اسلامی و دولتی که باید عدالت را برقرار کند، دور از انصاف و مروت است.

در حال حاضر، با وجود آغاز فرایند پرداخت مستمری به معلولان، هنوز خبری از واریز یارانه و مستمری این ۱۳ هزار معلول در شهریور ماه نیست.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->