آرزو‌های دست نیافتنی رژیم بعث عراق در حمله به ایران چه بود؟ استجابت به شرط «رضا» | نیم روزی جستجو در میان نامه‌های زائران ضریح بارگاه ثامن الحجج (ع) جای خالی زیستِ پیامبرانه در تبلیغات دینی ما! ویژه‌برنامه‌های جشن میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در حرم امام‌رضا (ع) مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید محمود کاوه در مشهد برگزار شد مرد عطرآلود پیامبر (ص)؛ رحمتی فرازمانی و فرازمینی بیش از ۵۷ هکتار از حریم حرم رضوی فاقد نقشه برداری ثبتی است برگزاری اولین دوره تربیت مربی حفظ تصویری قرآن کریم کشور در مشهد ترجیح منافع خود به جای حمایت از فلسطین خیانت به اسلام است وحدت امت اسلامی، راه نجات غزه و مقابله با چالش‌های دشمنان است جشن بزرگ شکوفه‌های رضوی در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار شد راهپیمایی ضدصهیونیستی با شعار «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» در مشهد برگزار می‌شود برگزاری سی‌وهشتمین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید محمود کاوه در مشهد مقدس زنگ اول: زیارت جایی برای پیرمرد‌ها هست اتفاقا رواقی از جنس ارادت در قلب حرم امام رضا(ع) خوش زیستن در گفتار امام‌صادق (ع)
سرخط خبرها

پیامبر (ص)؛ رحمتی فرازمانی و فرازمینی

  • کد خبر: ۲۵۱۷۹۰
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
پیامبر (ص)؛ رحمتی فرازمانی و فرازمینی
یک خطیب و کارشناس مذهبی درباره ابعاد آثار پیامبری حضرت محمد (ص) زندگی بشر می‌گوید.

به گزارش شهرآرانیوز، صحبت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجواد بهشتی را درباره رحمت پیامبر (ص) در اینجا بخوانید:

قرآن کریم در آیات متعدد درباره فلسفه رسالت انبیا تصریح می‌کند: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِی کُلِّ أُمَّه رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا ا... وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ». از این آیه درمی‌یابیم که رسیدن انسان به کمال و سعادت در زندگی فردی و اجتماعی، هدفی است که خداوند در بعثت انبیا دنبال کرده است. در این میان پیامبر اکرم (ص)، آخرین حلقه جریان رسالت است و دینی را برای بشر به ارمغان آورده که جامع همه ادیان است و بر آنها سیطره دارد و مزایای ادیان قبل و معارف جدید را درکنار هم دارد.

در میان ۱۲۴هزار نبی الهی، پنج تن رسالت جهانی داشتند که برترین آنها رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (ص)، است و کتابی را برای بشر آورده است که جامع‌ترین کتب آسمانی است. حضرت رسول (ص) با ابزار تبشیر و انذار و آموزش و تربیت، هدایت انسان‌ها و دعوت آنها به مسیر بندگی را عهده‌دار بوده‌اند و رسالت ایشان از نظر تاریخی عمیق‌تر است و از نظر گستره، همه جهان را دربر می‌گیرد.

موفق‌ترین انسان تاریخ

شهید مطهری می‌گفت: موفق‌ترین انسان تاریخ، حضرت محمد مصطفی (ص) است که بدون تکیه به قدرت‌های جهانی آن روز یعنی ایران و روم و بدون اتکا به سرمایه‌داران و تنها با پشتوانه دین عقلانی، اخلاقی، فطری و وجدانی و با اخلاق خوش، توانست در کمتر از پنجاه سال بیش از نیمی از مردم جهانِ آن روز را به آیین اسلام متوجه کند.

حضرت رسول (ص) با دست خالی چنین جمعیتی را پای سفره اسلام آوردند و بنا بر تصریح اطلس جغرافیایی جهان اسلام، قرن‌به‌قرن بر این جمعیت در همه قاره‌ها افزوده شده و اسلام با رشدی فزاینده در جهان، گسترش یافته است. بنا بر اعلام شبکه بی‌بی‌سی، در سال۲۰۵۰ جمعیت مسلمانان از مسیحیان جهان، پیشی خواهد گرفت؛ چنان‌که شمارگان قرآن با همه تبلیغات علیه اسلام و قرآن در آمریکا و اروپا رو به فزونی است.

این نشانه‌ها ثابت می‌کند نبی مکرم اسلام (ص) چه در زمان نبوت و حیات خود و چه در طول تاریخ در رسالت خویش موفق بوده و اثرگذار عمل کرده‌اند، لذا همان‌طور که قرآن پیش‌بینی کرده است، اسلام جهانی می‌شود.

رحمت فرازمانی و فرازمینی

رحمت وجود مقدس پیامبر (ص)، فرازمانی و فرازمینی است. اینکه در آیات پایانی سوره مبارک توبه به دلسوزی پیامبر (ص) اشاره می‌شود، به فرموده آیت‌ا... العظمی جوادی‌آملی فقط مربوط به زمان پیامبر اکرم (ص) نیست، بلکه امروز هم چنین است و اینکه قرآن می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذِیراً» اکنون هم صدق می‌کند؛ یعنی پیامبر (ص) امروز هم گواه بر جامعه بشری هستند، غصه انسان‌ها را می‌بینند و در حق آنها دعا می‌کنند.

تأکید پیامبر (ص) بر وحدت

پیامبر (ص) به موضوع وحدت توجهی ویژه داشتند و چهارپنج‌بار مسلمانان را جمع کردند و بین آنها عقد اخوت خواندند. این تکرار و تأیید حضرت از اهمیت موضوع وحدت حکایت می‌کند. مهم‌ترین هدف دشمنان که در رأس آنها، شیاطین انسی و جنی قرار دارند، نیز ایجاد تفرقه است تا دشمنی و کینه بین مسلمین ایجاد کنند، لذا امت پیامبر (ص) باید با الهام از سیره حضرت رسول (ص)، انسجام و اتحاد را از خانه‌های خود شروع کنند و بین دوستان و اطرافیان و در جامعه گسترش دهند. هرچه وحدت در جامعه اسلامی بیشتر باشد، مسیر رسیدن به اهداف و مقابله با دشمنان هموارتر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->