اثرگذاری بانوان در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روشن است از کتابخانه‌های دیجیتالی تا کتابخانه‌های هوشمند در بیستمین نشست اندیشگاه رضوی زمان ثبت‌نام کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر به مشهد؛ دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تعرفه‌های خونی ... زندگی جوانان را شیرین کنید! قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها تله تقلیل‌گرایی و رویکرد شناختی در مطالعه دین راوی عظمت غدیر | علامه امینی به روایت فرزندش تولیت آستان قدس رضوی در آئین دومین کنگره جهانی شهدای مقاومت در حرم امام‌رضا (ع): مبارزه با مستکبران، آموزه مکتب اهل‌بیت (ع) است خدمت‌رسانی ۵۵۰ خادم حرم امام‌رضا(ع) در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در انتخابات، نشانه پایمردی ملت پای کار انقلاب است | ملت ایران، صاحب بصیرت است تولیت آستان قدس رضوی رأی خود را در صندوق انداخت (۸ تیر ۱۴۰۳) | حجت‌الاسلام مروی: ملت ایران شایسته خدمت عزتمندانه است آغاز فرایند اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) (۸ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و تصاویر همسر شهید رئیسی: مردم با بصیرت می‌توانند اقامه عدل کنند+ویدئو تدریس حضرت آیت‌الله سبحانی در مدرسه تابستانی «دارالعلم»
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام والمسلمین مروی: ارتباط مستمر مسئولان با مردم، فعلی دینی و عقلانی/ وضعیت حاشیه شهر مشهد، دغدغه و غصه ماست

  • کد خبر: ۲۵۴۷۷
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
  • ۱
حجت الاسلام والمسلمین مروی: ارتباط مستمر مسئولان با مردم، فعلی دینی و عقلانی/ وضعیت حاشیه شهر مشهد، دغدغه و غصه ماست
تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت توجه به احياء و ترويج معماري ايراني‌ـ‌اسلامي در ساخت‌وسازهای شهری به منظور حفظ ارزش‌های فرهنگی جامعه و ایجاد فضای سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه دیروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار مشهد، توجه به معماري ايراني‌ـ‌اسلامي در ساخت و سازهای شهری را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و ابراز کرد: ابنیه به جا مانده از تاریخ کهن و تمدن غنی کشور ایران نشان می‌دهد، ایرانیان از پیشگام نسبت به طراحی و معماری ساختمان‌ها و ابنیه‌ها صاحب سبک بودند.
وی افزود: نباید در برابر غرب خود را کوچک بدانیم، آن روزی که ما تمدن بوجود آوردیم و خالق تمدن بودیم، اسمی از غرب نبود؛ آن روزی که در کشورهای اسلامی کتابخانه‌هایی با صدها هزار نسخه کتاب خطی وجود داشت در غرب یک کتابخانه یافت نمی‌شد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به معماری هنرمندانه و بسیار غنی و چشم نواز حرم مطهر رضوی، ابراز کرد: هنر معماري ايراني‌ـ‌اسلامي به کار رفته در حرم مطهر تابلویی بی‌نظیر از فرهنگ و هنر است، روضه منوره و مسجد گوهرشاد، سراسر جلوه معجزه‌ها و هنرنمایی‌های معماریست.
وی با بیان اینکه بسیاری از ساخت‌و سازهای امروزی شهرها که الگو گرفته از معماری غربی است، با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی مطابقت ندارد، عنوان کرد: احياء، ترويج و پایبندی به معماري ايراني‌ـ‌اسلامي با هدف حفظ فضای سبک زندگی اسلامی و اصالت شهرها از موضوعات مهمی است که باید مدنظر شورای اسلامی شهر باشد.
وی در ادامه با اشاره به تأکیدات و منویات رهبری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرها، ابراز کرد: ایشان در اوایل تأسیس شوراهای اسلامی با اعضای آن دیدار داشتند و نکات راهگشایی را بیان فرمودند که از آن جمله می‌توان به حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها، پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی، رعایت زیبایی و استحکام بناها، ترویج فرهنگ نظم و قانون، گسترش نمادهای دین و اخلاق، توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی و نگاه عدالت‏گستر به محله‏ها و اشخاص محروم اشاره کرد که باید همواره مد نظر شوراها قرار داشته باشد.


 ارتباط مستمر مسئولان با مردم، فعلی دینی و عقلانی است
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اهمیت و ضرورت ارتباط مسئولان با مردم و بيان آثار و فوايد آن، ابراز کرد: ارتباط مسئولان با مردم و شنیدن حرف آنها در تصمیم‌گیری‌ها، افکار، اعمال، سلوک و سبک زندگی مسئولین بسیار مؤثر و تأثیرگذار است، ارتباط مسئولین با مردم در نوع نگاه آنها و اتخاذ تصمیمات صحیح بسیار مؤثر خواهد بود.
وی افزود: ارتباط با مردم توصیه دین اسلام و سیره و سبک زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام بوده است، عقل و وجدان هم حکم می‌کند ما در هر مسند و مسئولیتی که هستیم با مردم، بویژه محرومان که جزو مظلومان جامعه هستند، ارتباطمان را حفظ و به میزان توان به مشکلاتشان رسیدگی کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت رعایت نگاه عدالت گستر به محله‌ها و اشخاص محروم توسط مدیریت شهری، عنوان کرد: توجه و اهتمام به امور معیشتی فقرا، محرومان و نیازمندان جامعه جایگاه ویژه‌ای در اسلام و سیره ائمه معصوم علیهم‌السلام دارد؛ باید خودمان به سراغ محرومان و بندگان مظلوم خدا برویم و از آنها غافل نشویم که سعادت دنیا و آخرت ما در گروی توجه به نیازمندان و محرومان است.

 

وضعیت حاشیه شهر مشهد، دغدغه و غصه ماست


حجت‎الاسلام والمسلمین مروی ضمن اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری با مجموعه مدیریت شهری مشهد به منظور عمران و آبادانی شهر، گفت: وضعیت نامساعد حاشیه شهر مشهد دغدغه و غصه ماست، چندین بار از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد چه پیش و چه پس از پذیرش مسئولیت این آستان مقدس بازدید کرده‌ام، وضعیت ناهنجار این مناطق اصلا قابل قبول و تحمل نیست.
وی ضمن تصریح بر همکاری و همفکری فی‌مابین آستان قدس رضوی و شورای شهر مشهد برای حل مسائل و ایجاد تغییرات مطلوب در این حوزه، بیان کرد: آستان قدس رضوی دارای محدودیت‌هایی از جمله حفظ رعايت غبطه وقف وشرایط موقوفه است، لذا ما باید با تعامل ضمن حفظ غبطه و مصلحت وقف، موجب عمران و آبادی در شهر مشهد  شویم.
تولیت آستان قدس رضوی خدمت به مردم در شورای شهر مشهد را افتخار بزرگی خواند و افزود: شورای اسلامی شهر با رأی و انتخاب مردم برای خدمت‌گزاری به مردم شکل گرفته است. باید بر این نعمت شکر کرد و شکر آن هم خدمت بهتر به مردم در جهت رفع مشکلات و تسهیل معیشت مردم است. اگر خدمتی به مردم می‌کنیم، خداوند بستر و توفیق انجام آن را فراهم کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی شکر زبانی و عملی نعمات به قدر توان انسان را ضروری برشمرد و گفت: هر نعمتی از جمله ثروت، آبرو، اعتبار، پست و مقام را در وهله نخست از آنِ خدا بدانیم و در وهله دوم آنها را در جهت رضای خدا هزینه کنیم. ابراز نیاز و حاجت مردم را نعمت خدا بدانیم و از آن خسته نشویم. از اینکه گره یک بنده خدا به دست ما گشوده می‌شود، شکرگزار باشیم.

تقدیر از اقدامات آستان قدس

رئیس شورای شهر مشهد از اقدامات آستان قدس رضوی و تصمیم به‌هنگام تولیت این آستان قدسی در مواجهه با بحران شیوع ویروس کرونا برای حفط سلامتی زائران تقدیر کرد.

محمدرضا حیدری، با تقدیر از همکاری و تعامل متقابل آستان قدس رضوی با مجموعه مدیریت شهری برای رفع مشکلات شهر مشهد گفت: از تصمیم خطیر حجت‎ الاسلام والمسلمین مروی در قبال مسئله شیوع کرونا با ایجاد محدودیت موقت در زیارت حرم مطهر رضوی که موجب پیوند علم و دین در میان محافل علمی و مردمی شد، قدردانی می‌کنم.  
وی افزود: اتخاذ چنین تصمیم دشواری کمک بسیار بزرگی به مجموعه شهری مشهد کرد. علیرغم اینکه گرفتن این تصمیم در کنار مضجع نورانی حضرت رضا(ع) برای محدود کردن زیارت ارادتمندان اهل بیت(ع)، برای همه ما تصمیم سختی است.   

 

اهمیت هم‌افزایی دو مجموعه در مواجهه با بحران‌ها
حیدری ضمن تایید رویکرد تولیت آستان قدس رضوی در مواجهه با مسئله کرونا گفت: توجه به نظر کارشناسان بهداشتی و درمانی کشور از سوی آستان قدس رضوی، بازتاب بسیار مطلوبی در محافل مختلف داشت. شورای شهر مشهد هم به سهم خود اقدامات مرتبطی را با ترجیح سلامتی مردم در این کلان شهر پیشرو کشور آغاز کرد.
وی به اقدام مرتبط شورای شهر اشاره و اضافه کرد: مهمترین اقدام در این شرایط، توقف حوزه حمل و نقل عمومی اعم از متر و اتوبوس بوده است، با این حال در صورتی که مجموعه اقدامات ما با اقدامات آستان قدس رضوی همراه نمی‎شد، شاید هیچ اثرگذاری نداشت.  
رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی دو مجموعه و قدرشناسی از تدبیر و درایت تولیت آستان قدس رضوی در شرایط نامساعد کنونی، به رویکردهای این شورا در ارتقای مدیریت شهری طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: توجه به شفافیت و انضباط، اتخاذ مصوبات مناسب در جهت کمک به مناطق کم برخوردار شهر مشهد و نیز ارائه ظرفیت‌های لازم به شهرداری مشهد برای توسعه شهر و رفع مسائل حاشیه‌نشینان، از جمله رویکردهای سال 98 شورای شهر مشهد هستند.  
حیدری با تاکید بر توانمندسازی نیروها در جامعه هدف برای جلوگیری از تکرار مشکلات در آینده، بیان کرد: اقدامات کوتاه مدت و امدادی در شرایط بحرانی ضرورت دارد ولی باید تمرکز تلاش‌های نهادهای دولتی و حمایتی بر توانمندسازی مردم قرار بگیرد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
من سهام عدالت چند سال نگرفتم
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->