ساعت بازگشایی مقاطع مختلف مدارس مشهد اعلام شد (۱ مهر ۱۴۰۳) تحویل پیکر ۲۸ جانباخته معدن طبس به خانواده‌های آنها(۱ مهر ۱۴۰۳) صدور حکم بی‌سابقه ۳۱ سال حبس برای مدیرعامل سابق گاز کهگیلویه و بویراحمد واژگونی نیسان حمل گوشت در تپه سلام مشهد (۱ مهر ۱۴۰۳) ظفرقندی: تغذیه ناسالم عامل سکته قلبی جوانان است مدارس بجنورد فردا دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ تعطیل شد چهار فوتی و مصدوم حادثه معدن طبس اهل کلات هستند کشف ۲۰۰ کیلوگرم ماده مخدر شیشه در مرز‌های جنوب شرق (یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳) آیا می‌دانید شیفت کاری سلامت کارکنان را مختل می‌کند؟ حادثه واژگونی خودرو در گناباد یک فوتی برجای گذاشت (یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳) تیم‌های ارزیاب به روستا‌های زلزله زده بجنورد اعزام شدند (یکم مهر ۱۴۰۳) زلزله نسبتا شدیدِ بجنورد در مشهد احساس شد (۱ مهر ۱۴۰۳) دستگیری ۳۷۵ متهم به سرقت و خرده فروش موادافیونی در مشهد وزیر آموزش و پرورش: ثبت نام دانش آموزان همچنان ادامه خواهد یافت توصیه‌های پلیس به والدین دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید علت انفجار معدن طبس از زبان وزیر کشور + فیلم لزوم مطالعه قانون اساسی توسط دانش آموزان چگونه خواب فرزندان دانش‌آموز خود را تنظیم کنیم؟ دستور وزیر بهداشت به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بجنورد و مشهد در پی زلزله امروز بجنورد (یکم مهر ۱۴۰۳) سید حسن خمینی: دولت حامی خانواده‌های جانباختگان معدن طبس باشد شنیدن صدای بلند برای مدت طولانی می‌تواند خطر کم‌شنوایی را افزایش دهد  آموزش و پرورش در جهان کنونی در مورد ژل رویال چه می‌دانید؟
سرخط خبرها

صدور حکم بی‌سابقه ۳۱ سال حبس برای مدیرعامل سابق گاز کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر: ۲۶۰۱۵۵
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
صدور حکم بی‌سابقه ۳۱ سال حبس برای مدیرعامل سابق گاز کهگیلویه و بویراحمد
دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از محکومیت برخی کارکنان شرکت گاز استان و صدور حکم ۳۱ سال حبس تعزیری برای مدیرعامل خبر داد

به گزارش شهرآرانیوز، وحید موسویان گفت: پس از ارسال گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان مبنی بر وقوع تخلفات گسترده مالی در شرکت گاز استان، سازمان اطلاعات سپاه با هماهنگی دادستانی تحقیقات خود را آغاز کرد.

دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه در این تحقیقات مشخص شد مدیرعامل سابق شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد و تعدادی از مدیران تحت امر وی با هماهنگی با پیمانکاران طرف قرارداد شرکت گاز طرح‌های گازرسانی را در ازای دریافت وجوهی و امتیازات دیگر و بدون در نظر گرفتن قانون و مزایده، به افراد خاص واگذار می‌کردند.

وی ادامه داد: پس از رسیدگی دقیق قضایی و صدور کیفرخواست علیه متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج در نهایت بر اساس دادنامه ۲۷ مرداد امسال صادره از شعبه ۸ دادگاه تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمد حکم به محکومیت صادر شد.

مدعی العموم کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیشترین مجازات مربوط به محکومیت مدیرعامل وقت شرکت گاز "ر_ خ" بوده که بیش از سه جرم مختلف داشته است.

دادستان مرکز استان گفت: مدیر عامل که متهم اصلی این پرونده است، طبق بند الف و ب ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجموعا به تحمل ۳۱ سال حبس تعزیری و پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی رد مال و مصادره ۴۰ درصد از ارزش ملک تملک شده انفصال دائم از خدمات دولتی و ضبط مال گرفته شده باعنوان "رشوه" به نفع دولت محکوم شده است.

بنا به گفته دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جرائم مدیرعامل اسبق شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد شامل اختلاس ارتشا پول شویی و معاونت در جعل اسناد رسمی بوده که مجموعاً به ۴ اتهام محکوم شده که بر اساس قانون مجازات اسلامی اجرای احکام مکلف به انتشار این حکم در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار است.

این مسئول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در خصوص سایر افراد نیز حسب مورد به مجازات‌های حبس و جزای نقدی و انفصال دائم و موقت از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده‌اند.

موسویان افزود: در خصوص اشخاصی که دارای حکم محکومیت به لحاظ تعدد جرم هستند مجازات اشد قابلیت اجرایی دارد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از مدیران سالم و کارآمد استان حمایت می‌کنیم یادآور شد: مجازات اخیر درس عبرتی برای مجرمان اقتصادی علی الخصوص مدیران دولتی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دستور نظارت و بررسی عملکرد ۵ ساله ۴ اداره کل و سازمان دولتی از باب ترک فعل، اقدامات مجرمانه صادر و نهاد‌های نظارتی و امنیتی در حال رصد و تحقیق هستند که نتیجه از طریق رسانه ملی اعلام خواهد رسید.

موسویان در ادامه با بیان اینکه دستور اجرای حکم شرکت گاز صادر شده است یادآور شد: توصیه می‌شود که متهمان خودشان را به صورت اختیاری به شعبه اجرای احکام معرفی کنند.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->