سرخط خبرها

لیگ نوزدهم در یک‌قدمی پایان!

  • کد خبر: ۲۶۶۳۶
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
لیگ نوزدهم در یک‌قدمی پایان!
دومین جلسه ستاد مبارزه با کرونا هم برای تعیین تکلیف لیگ برتر فوتبال هم نتیجه نداد

ستاد مبارزه با کرونا در جلسه روز گذشته هم مجوز برگزاری مسابقات فوتبال را صادر نکرد تا کلاف برگزاری یا عدم برگزاری ادامه لیگ نوزدهم، پیچیده‌تر از قبل شود. درحالی‌که در روزهای گذشته سازمان لیگ به جمع‌بندی‌های لازم برای برگزاری این رقابت‌ها رسیده بود، بازهم ستاد مبارزه با کرونا مجوز لازم دراین‌خصوص را صادر نکرد. در جلسه دیروز درباره مسائل مختلفی بحث شد، اما این‌طور که از شواهد به نظر می‌رسد، آن‌ها با توجه به فروکش‌نکردن شیوع کرونا در کشور عزمی برای شروع مسابقات فوتبال ندارند و در هفته‌های آینده نیز این اتفاق رخ نخواهد داد.
هفته گذشته بود که اعضای ستاد مبارزه با کرونا در وزارتخانه جمع شدند و با مسعود سلطانی‌فر دور یک میز نشستند تا برای ادامه لیگ نوزدهم تصمیم‌گیری کنند؛ ولی بازهم مجوز صادر نشد تا بازهم امیدها برای برگزاری لیگ کمتر شود. هنوز مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اظهارنظری رسمی دراین‌باره نکرده‌اند، اما با توجه به مخالفت ستاد مبارزه با کرونا با برگزاری تمرینات و مسابقات فوتبال تا فروکش‌نکردن شیوع کرونا بعید است ادامه رقابت‌ها را بشود به‌زودی برگزار کرد. این درحالی است که در مردادماه احتمالا بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و از طرفی لیگ آینده نیز باید حداکثر تا مهرماه شروع شود که با این رویه همه شواهد نشان از تعطیلی مسابقات دارد، مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای رخ بدهد. در کنار شرایط به‌وجود‌آمده، برخی باشگاه‌‌ها به‌دنبال تعطیلی مسابقات هستند. برخی باشگاه‌ها در اقدامی عجیب نامه‌ای مشترک به سازمان لیگ و فدراسیون نوشتند که این دو سازمان باید برای شروع مسابقات تضمین بدهند هیچ کدام از اعضای تیم‌ها کرونا نمی‌گیرند و بعد بازی‌ها را شروع کنند.


شائبه دخالت مدیر سپاهانی
اوایل آذر سال گذشته بود که به‌دنبال پایان دوره چهارساله دکتر غلامرضا نوروزی به‌عنوان رئیس فدراسیون پزشکی‌ورزشی، دکتر مسعود سلطانی‌فر در حکمی دکتر مهرزاد خلیلیان را به‌عنوان سرپرست فدراسیون پزشکی‌ورزشی منصوب کرد. مهرزاد خلیلیان پیش‌از‌این و طی سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ ریاست فدراسیون پزشکی‌ورزشی را بر‌عهده داشت و حالا همین مهرزاد خلیلیان به‌عنوان سخن‌گوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش انتخاب و سیاست‌های این ستاد را در گفت‌وگو با رسانه‌ها بیان می‌کند. دکتر خلیلیان که 2سال مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان بود و موفق شده با این تیم به قهرمانی رقابت‌های فصل ۹۴-۱۳۹۳ برسد حالا در مظان اتهام پرسپولیسی ها قرار دارد که می گویند سنگ اندازی های او برای شروع نشدن دوباره لیگ به نفع سپاهان و خصوصا امیر قلعه نوئی است که با وجود هزینه های زیاد امسال هم شانس اندکی برای کسب قهرمانی دارد. پرسپولیسی‌ها معترض هستند که چرا باید مدیرعامل سابق سپاهان اصفهان (رقیب مستقیم پرسپولیس) برای ادامه یا لغو رقابت‌های فصل جاری تصمیم بگیرد؟


گل‌محمدی: نگذارید حق ما پایمال شود!
خروجی جلسه روز گذشته، باعث شد تا یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی پرسپولیس، نسبت به این تصمیم موضع‌گیری کند و آن را اقدامی مشکوک و عامدانه بداند. گل‌محمدی با انتشار یک استوری به کمپین حریفان این تیم برای تعطیلی لیگ واکنش نشان داده و از مدیران این باشگاه خواسته است تا اجازه ندهند به زعم او «حق قهرمانی پرسپولیس» پایمال شود. او همچنین با کنایه گفته است که برای عده‌ای سلامتی مهم نیست و تنها می‌خواهند که پرسپولیس قهرمان نشود؛ اما ما برای این صدرنشینی خون دل خورده‌ایم. بعد از این اتفاق دستیاران او ازجمله مطهری نیز این استوری را در اینستاگرام خود منتشر کردند. افشین پیروانی، علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی‌نیا، شجاع خلیل‌زاده و بسیاری از بازیکنان و کادر فنی سرخ‌پوشان هم استوری سرمربی تیمشان را دوباره منتشر کردند و به‌نوعی به این تصمیم ستاد مبارزه با کرونا واکنش نشان دادند.


رسول‌پناه: پرسپولیس باید قهرمان شود
سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس درباره موضع کنونی این باشگاه درمورد ادامه لیگ برتر گفت: باشگاه پرسپولیس، پیش‌از‌این، مواضع خود را درباره شرایط لیگ برتر اعلام کرده است. موضع باشگاه تغییر نکرده است. اولویت، مباحث مربوط به سلامت و بهداشت است و تصمیم‌گیرندگان در این حوزه نیز مشخص هستند. ازسوی‌دیگر اعتقاد داریم شرایطی که برای جامعه ایجاد شده است، نباید برای رسیدن به اهداف و نیات شخصی مورد سوء‌استفاده قرار بگیرد. مهدی رسول‌پناه در ادامه افزود: راهکارهای مختلفی را می‌توان برای ادامه بازی‌ها و سپس برگزاری رقابت‌های فصل آینده بررسی کرد. همیشه آسان‌ترین راه‌حل، بهترین راه‌حل نیست و تعطیلی بازی‌ها آسان‌ترین اقدامی است که می‌تواند به ذهن هر کسی برسد. باوجود‌این اگر درنهایت تصمیم فدراسیون فوتبال این باشد که بازی‌های این فصل را در همین‌جا متوقف کند، باشگاه پرسپولیس انتظار دارد نتیجه ماه‌ها تلاش، هزینه و برتری قاطع خود با اختلاف ده‌امتیازی را ببیند. پرسپولیس تمام فاکتورهای قهرمانی را دارد و مثل فرانسه که تیم پاری‌سن‌ژرمن شرایط مشابه ما را داشت، پرسپولیس هم باید به‌عنوان قهرمان معرفی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->