عواقب حذف ارز تجهیزات پزشکی | بیماران برای افزایش قیمت دارو نگرانند رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی: مسئولان از هیچ کوششی درراستای حفظ بیت‌المال و دفاع از حقوق عمومی دریغ نکنند نقش تغذیه در افزایش قدرت باروری زنان پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳) | ماندگاری گرما در استان دستگیری ۴۲ قاچاقچی و کشف ۹۳۳ کیلوگرم موادمخدر در شهریور ۱۴۰۳ مهار آتش سوزی خودروی پژو در داخل پارکینگ در خیابان بهار مشهد (۱ مهر ۱۴۰۳) بازپرس ویژه برای بررسی حادثه معدن زغال‌سنگ طبس تعیین شد (دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳) کشف ۲۲ قبضه اسلحه گرم از قاچاقچیان مواد مخدر در مشهد (۲ مهر ۱۴۰۳) توزیع ۸۰ هزار دُز واکسن آنفلوانزا توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد خفاش‌ها را خانه‌خراب نکنیم ترافیک پرحجم در میدان‌های آزادی و شهید فهمیده و بولوار کوثر در مشهد (۲ مهر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۱۲۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۲ خودروی متخلف توقیف شدند مشهد رکورددار بارش باران در خراسان رضوی شد اخاذی میلیاردی از زنان با جعل عنوان مأمور مخفی در مشهد + عکس رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری: زنان دانشمند ایرانی در دنیا نام و نشان دارند یک خبر خوب: دارو‌های منوکلونال آنتی‌بادی، امید‌هایی تازه در درمان آلزایمر ایجاد کرده است جوان مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲ مهر ۱۴۰۳) نخستین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان در نیشابور به بهره‌برداری رسید رقم جدید حقوق بازنشستگان اعلام شد | حقوق بازنشستگان در آیین‌نامه متناسب‌سازی چطور محاسبه می‌شود؟ افتتاح اولین مدرسه صنعتی‌ساز کشور در مشهد | ساخت ۲۵۰۰ کلاس درس جدید تا مهر ۱۴۰۴ جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش است گزارش وزیر کشور درباره آخرین وضعیت انفجار معدن در طبس
سرخط خبرها

نخستین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان در نیشابور به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر: ۲۹۰۰۸۰
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
نخستین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان در نیشابور به بهره‌برداری رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نخستین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) امروز دوم مهرماه ۱۴۰۳، در تنهامرکز مراقبت‌های ویژه نوزادان این دانشگاه در بیمارستان «حکیم» نیشابور، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا مجدی در این خصوص افزود: ارزش ریالی این دستگاه بیش از ۴۰ میلیارد ریال است که با حمایت‌های خیرین حوزه سلامت و از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی و با تخفیف ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شده است.

وی ادامه داد: بیماری رتینوپاتی (اختلالی که موجب آسیب به شبکیه (رتین) چشم می‌شود) یکی از شایع‌ترین مشکلات در نوزادان نارس است و غربالگری به موقع می‌تواند از عوارض جدی جلوگیری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: دستگاه عکسبرداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) یکی از ضروری‌ترین ابزار‌ها برای تشخیص و درمان بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP) به شمار می‌رود که با استفاده از این دستگاه شیوع این بیماری در نوزادان نارس به حدود ۶۶ درصد می‌رسد.

مجدی افزود: با نصب این دستگاه در بیمارستان حکیم نیشابور، دیگر نیازی به اعزام نوزادان به مشهد نخواهد بود و این خدمات به راحتی در محل ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام به نوبه خود، نه تنها خدمات بهداشتی به نوزادان نارس نیشابوری را بهبود می‌بخشد، بلکه به مراجعان از شهر‌های همجوار نیز خدمات تخصصی ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم وابسته به دانشکده علوم پزشکی نیشابور در فضایی به مساحت ۱۰۸ هزار متر مربع، با ۲۸۰ تخت فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.

این بیمارستان به عنوان یک مرکز فعال در حوزه‌های زنان، نوزادان، اطفال، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، در سطح شهرستان نیشابور فعال است.

بیمارستان حکیم که به عنوان بیمارستان دوستدار محیط سبز و دوستدار مادر و کودک شناخته شده است، دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز، هزار مترمربع فضای تفریحی و پارک کودک، پنج هزار مترمربع فضای ورزشی و بیش از هزار نفر پرسنل است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->