چهار نفر از مصدومان تصادف شدید شهری در بلوار اندیشه مشهد جان باختند (۳ مهر ۱۴۰۳) مشکل سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد اسلامی از نیم‌سال بعد رفع خواهد شد + فیلم سامان‌دهی ۲۶ هزار نیروی خریدخدمات در مدارس کشور | یکی از سخت‌ترین پروژه‌ها، بازگشایی مدارس در مهر ماه است آخرین مهلت ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها، امشب سوم مهر ماه ۱۴۰۳ است همه کارگران محبوس در معدن طبس فوت شدند + فیلم تصادف شدید ۲ خودروی سمند در بلوار اندیشه مشهد حادثه آفرید (۳ مهر ۱۴۰۳) انجام ۴۸۴ عمل پیوند عضو و بافت در مشهد طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ برنامه رژیم غذایی باید زیر نظر متخصصان تغذیه انجام شود نماینده مردم مشهد در مجلس: وضعیت پرداختی مطالبات معلمان تعیین تکلیف شود تجربه متفاوت زندگی با دوره زندگی از آغاز موسسه هفتاد برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها اعمال‌قانون ۱۵۹۶ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۳ مهر ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید کلانتری، بولوار سجاد و معابر منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۳ مهر ۱۴۰۳) دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگ‌ترین واحد آموزشی مراکز استان‌ها | دانشکده دندان‌پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد راه‌اندازی می‌شود + فیلم توضیحات جدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از محل حادثه معدن طبس + ویدئو (۳ مهر ۱۴۰۳) صلاحیت‌های چندگانه در دادگاه‌های صلح دیده شده است پیش‌بینی بارش باران در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر (۳ تا ۸ مهر ماه ۱۴۰۳) هیچ عمل جراحی در کشور نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور ندارد زنگ «ایثار و شهادت» در مدارس استثنایی خراسان رضوی نواخته شد (۳ مهر ۱۴۰۳) اهمیت تغذیه در سلامت دانش آموزان از نگاه وزارت بهداشت
سرخط خبرها

پیش‌بینی بارش باران در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر (۳ تا ۸ مهر ماه ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۰۲۹۸
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
پیش‌بینی بارش باران در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر (۳ تا ۸ مهر ماه ۱۴۰۳)
بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۲ مهر ماه تا ۱۳ آبان ماه سال ۱۴۰۳، طی هفته اول (۲ تا ۸ مهر) در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر بارش رخ می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بارش انباشته با احتمال ۲۵ تا ۵۰ درصد در مناطقی از دو سوی کوه‌های البرز مرکزی و غربی و مناطق محدودی از نوار شمال غرب از ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور بی‌بارش هستند یا بارش ناچیزی دریافت می‌کنند.

دمای هوای هفته اول (۲ تا ۸ مهر) در شمال غرب و سواحل خزر نرمال تا ۲ درجه کمتر از آن، دامنه جنوبی کوه‌های البرز، نوار غربی کشور و سواحل دریای عمان نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال خواهد بود و بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه) در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور رخ می‌دهد.

همچنین، بارش هفته دوم در استان‌های واقع در نوار شمالی به‌ویژه سواحل خزر کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود. بارش ناچیزی برای ناحیه زاگرس شمالی و مناطق کوهستانی مرکز استان کرمان پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور عمدتا بی‌بارش خواهند بود.

در هفته دوم دمای هوا در نوار شمال غرب، مناطق محدودی از زاگرس میانی و نوار جنوبی کشور حدود ۱ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق از نرمال تا ۲ درجه کمتر از آن پیش‌بینی شده است.

در هفته سوم بارش در استان‌های ساحلی خزر گرایش به کمتر از نرمال دارد. نوار شرقی و جنوبی کشور بی‌بارش و مقدار آن برای سایر مناطق کشور ناچیز است. بارش هفته چهارم در استان‌های نوار شمالی کشور نرمال، در امتداد زاگرس گرایش به کمتر از نرمال و سایر مناطق کشور بی‌بارش خواهد بود یا بارش آنها قابل توجه نیست. بارش انباشته با احتمال حدود ۵۰ درصد در بخش‌های محدودی از شمال غرب و دامنه شمالی کوه‌های البرز از ۲۵ تا ۵۰ میلیمتر برآورد شده است.

دمای هفته‌های سوم و چهارم در نیمه شمالی کشور ۱ تا ۳ درجه و سایر مناطق تا ۱ درجه بیش از نرمال خواهند بود.

انتظار می‌رود بارش در هفته‌های پنجم و ششم در یک سوم شمالی کشور و ناحیه زاگرس شمالی در محدوده نرمال باشد. بارش انباشته این مناطق با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد از ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است. سایر مناطق کشور گرایش به کمتر از نرمال خواهند داشت.

گفتنی است؛ دمای هوای هفته‌های پنجم و ششم برای کل کشور از ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->