زمان عرضه ریمستر بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد + ویدئو استفاده پلیس از ابزار هوش مصنوعی که ۸۱ سال زمان حل پرونده‌ها را به ۳۰ ساعت کاهش می‌دهد سم آلتمن می‌گوید تا رسیدن به هوش مصنوعی بسیار پیشرفته فاصله زیادی نداریم فرانسه اولین کشوری که وزیر هوش مصنوعی دارد ویدئو | آیفون ۱۶ در یک قدمی واردات؟ استفاده‌نکردن از ظرفیت اینترنت اشیاء در گازسنجی معادن آموزش کامل بازی تلگرامی نات پیکسل (Not Pixel) + فیلم انفجار گلکسی بادز FE سامسونگ درون گوش یک کاربر + عکس پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳) سود میلیون دلاری در زنده کردن سلبریتی‌های مُرده با هوش مصنوعی ورود آیفون ۱۶ به ایران | موبایلی که همچنان رجیستر نمی‌شود ویدئو | سقوط موشک فضایی چین روی سکوی فرود آیا تلگرام شماره‌تلفن و IP کاربرانش را به دولت‌ها می‌دهد؟ زمان معرفی سری ردمی نوت ۱۴ رسماً اعلام شد + مشخصات در فصل اول «همستر کامبت» چند درصد کاربران واجد شرایط دریافت توکن شدند؟ + آمار و ارقام پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳) راهنمای دریافت کلید در مینی‌گیم جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳) توکن WAT بازی گیمی لیست شد + قیمت اولیه راهنمای برداشت توکن راکی رابیت + عکس
سرخط خبرها

استفاده پلیس از ابزار هوش مصنوعی که ۸۱ سال زمان حل پرونده‌ها را به ۳۰ ساعت کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۲۹۰۶۳۴
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
استفاده پلیس از ابزار هوش مصنوعی که ۸۱ سال زمان حل پرونده‌ها را به ۳۰ ساعت کاهش می‌دهد
برخی از مطرح‌ترین پرونده‌های حل‌نشده پلیسی را می‌توان با کمک یک ابزار هوش مصنوعی تنها در ۳۰ ساعت حل کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پلیس «آون و سامرست» بریتانیا در حال آزمایش فناوری‌ای است که می‌تواند سرنخ‌هایی را شناسایی کند که ممکن است در حین بررسی دستی شواهد پیدا نشده باشند.

ابزار Soze که فناوری آن در کشور استرالیا توسعه یافته، می‌تواند فیلم‌های ویدئویی، تراکنش‌های مالی، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و سایر اسناد را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کند.

یک ارزیابی نشان داده که این ابزار توانسته تنها در ۳۰ ساعت جزئیات شواهد را در ۲۷ مورد پیچیده بررسی کند. انجام این عملیات برای انسان تا ۸۱ سال طول می‌کشد.

گاوین استفنز، رئیس شورای رؤسای پلیس ملی بریتانیا می‌گوید که این فناوری می‌تواند برای کمک به بسته شدن برخی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین پرونده‌های حل نشده این کشور استفاده شود. او به خبرنگاران گفت: «با چیز‌هایی که مشاهده کردم می‌توانم ادعا کنم که این نوع فناوری واقعاً برای بررسی پرونده‌های پلیسی حل‌نشده مفید است. شما ممکن است یک پرونده قدیمی حل‌نشده داشته باشید که به دلیل مقدار شواهد و مدارک موجود در آن، حل کردن آن غیرممکن به نظر برسد. سپس آن را به فناوری مانند این می‌دهید که همه موارد را به بهترین شکل در نظر می‌گیرد تا ارزیابی آن را به شما ارائه دهد. این پیشرفتی واقعا مفید در حوزه کاری ما محسوب می‌شود.»

این خبر پس از آن منتشر شد که اسکای‌نیوز گزارش داده بود که شاهد کاهش مراجعه افسران پلیس بریتانیا به پرونده‌های قتل حل‌نشده هستیم، در حالی که هفته گذشته، کمیسر پلیس متروپولیتن، سر مارک رولی، اعلام کرده بود که نیروی او به طور خطرناکی مجبور به کار در جریان‌های مختلف و بسیار زیادی هستند.

آقای استفنز می‌گوید که ابزار Soze یکی از ده‌ها برنامه نوآورانه است که می‌تواند به زودی در سراسر بریتانیا اجرا شود. این برنامه شامل یک ابزار هوش مصنوعی برای ایجاد یک پایگاه داده ملی از تمامی چاقو‌های موجود در بریتانیا نیز می‌شود که می‌تواند برای فشار بر خرده‌فروشان مورد استفاده قرار گیرد و سیستمی که به مسئولین اجازه می‌دهد تا توجه خود را بر صحبت با قربانیان آزار خانگی متمرکز کند.

اگر تمام این ۶۴ برنامه در سراسر انگلستان و ولز به کار گرفته شود و دستاورد‌های مشابه نیرو‌های استفاده کننده از آنها را داشته باشد، چیزی در حدود ۱۵ میلیون ساعت بهره‌وری به دست می‌آید تا در مواردی مانند تحقیقات یا پاسخ به شرایط اضطراری صرف شود که معادل بیش از ۳۵۰ میلیون پوند هزینه است.

اما هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها مانند تشخیص چهره و رویه‌های اتوماسیون رباتیک جایگزینی برای پلیس نیستند و این افسر پلیس است که در تصمیم‌گیری‌های نهایی دخیل خواهد بود.

مسئولان ریاست نهاد‌های پلیسی همچنین می‌دانند که سرعت اجرای برنامه‌ها و شکل استفاده از آن باید مطابق با آنچه که برای مردم راحت است اتفاق بیفتد. آقای استفنز می‌گوید: «استفاده از این فناوری‌های نوین به معنی واگذاری مسئولیت‌های ما به فناوری نیست، بلکه این فناوری‌ها به ما کمک می‌کند تا بهتر کار خود را انجام دهیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->