گزارش تصویری بازی تیم‌های ملی افغانستان و پاراگوئه در جام جهانی ۲۰۲۴ جدول لیگ برتر فوتبال ایران پس از پیروزی پرسولیس برابر استقلال (۴ مهر ۱۴۰۳) | سرخ‌ها در یک قدمی سپاهان صدرنشین ویدیو خداحافظی بازیکنان تیم ملی افغانستان از هواداران پس از شکست در جام جهانی نتیجه دیدار تیم‌های ملی افغانستان و پاراگوئه در جام جهانی فوتسال (۴ مهر ۱۴۰۳) حمایت باشگاه استقلال از جواد نکونام کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و استقلال (۴ مهر ۱۴۰۳) | پنالتی پرسپولیس صحیح بود؟ بیژن حیدری برنده دربی ۱۰۴ ویدئو گل اول پرسپولیس به استقلال توسط کنعانی زادگان (۴ مهر ۱۴۰۳) | تیر خلاص مهری به نکونام جزییات جدید از ناپدید شدن ناگهانی دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا پخش زنده بازی پرسپولیس و استقلال (۴ مهر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس در دربی(۴ مهر ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌| قلب سرخ یاغی! ویدئو خلاصه بازی استقلال و پرسپولیس در دربی(۴ مهر ۱۴۰۳) دربی ۱۰۵ در ورزشگاه آزادی| وعده بزرگ دنیا مالی جدایی عباس زاده از نساجی + عکس یزدانی: از یک ماه دیگر فیزیوتراپی می‌کنم دوری سه‌هفته‌ای امباپه از میادین توافق هافبک سابق بارسلونا با زسکا چراغ سبز شزنی برای حضور در بارسلونا گلر سابق تیم ملی آلمان دستگیر شد بازگشت طارمی به ترکیب اصلی اینترمیلان
سرخط خبرها

بیژن حیدری برنده دربی ۱۰۴

  • کد خبر: ۲۹۰۶۴۷
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
بیژن حیدری برنده دربی ۱۰۴
بیژن حیدری با بهترین قضاوت ممکن دردربی ۱۰۴ به واقع برترین چهره این بازی بود. حیدری در تمام صحنه‌ها حی و حاضر بود و احتمالا آخرین تجربه قضاوت خود در دربی را با خوشی به پایان رساند.

به گزارش شهرآرانیوز، انتخاب داور دربی همواره با چالش‌هایی برای کمیته داوران فدراسیون فوتبال همراه است و گاه بحران‌هایی را برای عوامل برگزاری مسابقات لیگ برتر به وجود می‌آورد. تعدد گزینه‌های قضاوت، عملکرد نامناسب گزینه‌های قضاوت دربی‌ها در بازی‌های گذشته سرخابی‌ها و ملاحظاتی از این دست دشواری‌هایی را برای برگزارکنندگان لیگ برتر در راه انتخاب نام داور دربی ایجاد می‌کند که در آستانه تقابل صدویکم سرخابی‌ها نیز همین مصائب وجود داشت و بعد از انتخاب بیژن حیدری به عنوان داور این بازی تا حدی فضای قضاوت این بازی به سبب اعتراض‌های هواداران استقلال به حاشیه رفت که البته مصاحبه جواد نکونام ۲۴ ساعت قبل از بازی به نوعی آبی بود بر آتش نگرانی‌ها تا حاشیه امنیت فکری مناسب برای حیدری و برادرش به جهت قضاوت مناسب این بازی به وجود آید.

آرام سازی فضا برای حیدری و به موازات آن آمادگی و تجربه کافی نامبره برای قضاوت دربی سبب شد او احتمالا در آخرین تجربه قضاوت این بازی بزرگ، عملکرد مطلوبی را از خود به یادگار بگذارد. درنیمه اول بیژن حیدری فاصله مناسبی نسبت به صحنه‌ها داشت و با حرکات نرم و دوری از هیجان و شتاب زدگی بی مورد کوشید بازی در همان دقایق آغازین تحت کنترل خود درآورد. حیدری علاوه بر آن به موقع از آوانتاژ استفاده می‌کرد و گاه که بازیکنان دچار مصدومیت شدید شدند، به سرعت بازی را متوقف کرد تا خطری سلامت بازیکنان را تهدید نکند. به این موارد باید صبوری در استفاده از کارت زرد در مقابل بازیکنان را نیز افزود که در تمام دقایق این بازی کاملا مشهود بود و حیدری با یک انگیزه پنهان به دنبال اداره این بازی بود و فقط  بک بار در دقایق پایانی به گندروز کارت زرد نشان داد.

درتمام دقایق نیمه دوم حیدری از همین حربه‌ها به عالی‌ترین شکل ممکن استفاده کرد و حتی در لحظاتی که به سبب پرتاب اشیای گوناگون توسط هوادارن به داخل زمین، بازی به حاشیه کشیده شد، داورتمرکز خود را ازدست نداد. حیدری در لحظه اعلان ضربه پنالتی به سود پرسپولیس در دقایق پایانی نیز تسلط مشهودی روی تصمیم خود داشت و بی آنکه از کمک داور ویدئویی استفاده کند با یک نگاه خطار را تشخیص داد تا عملا تبدیل به مرد اول این بازی شده و شبی به یادماندنی را در تجربه داوری خود پشت سر بگذارد.

عملکرد حیدری به واقع کمیته داوران را برای تداوم استفاده از داوران ایرانی در مهم‌ترین بازی لیگ ایران ترغیب خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->