رکورد عجیب نکونام| تا لحظه آخر گردن نگرفت! نامه خداحافظی جواد نکونام از هواداران استقلال | می‌روم تا استقلال بیشتر لطمه نخورد داور بازی ایران و قطر مشخص شد برنامه سفر وزیر ورزش و جوانان به مشهد مشخص شد فیلم | پنالتی ثانیه آخر ایران به مراکش در مرحله حذفی جام جهانی فوتسال ازبکستان نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و مراکش در جام جهانی(۵ مهر ۱۴۰۳)| خجالت آور بودید آقای شمسایی! نکونام رسما استعفا داد پخش زنده بازی ایران و مراکش در جام جهانی فوتسال (۵ مهرماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پاداش ویژه دربی در جیب پرسپولیسی‌ها گاریدو به شاگردانش استراحت داد فوت هوادار استقلال بعد از باخت به پرسپولیس مخالفت میلانی‌ها با بازسازی سن سیرو بسترسازی نقش جهان تمام شد برند پرسپولیس ثبت شد رکورد منحصربه‌فرد عالیشاه در پرسپولیس جریمه ۳ میلیاردی استقلال بعد از دربی نکونام تمرین استقلال را تعطیل کرد (۵ مهرماه ۱۴۰۳) درد استقلال، درد بصل النخاع میثاقیان: همیشه برای سرگذشت فوتبال مشهد افسوس خورده‌ام بیانیه فیفا درباره تعلیق احتمالی رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

میثاقیان: همیشه برای سرگذشت فوتبال مشهد افسوس خورده‌ام

  • کد خبر: ۲۹۰۷۳۲
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
میثاقیان: همیشه برای سرگذشت فوتبال مشهد افسوس خورده‌ام
سرمربی این روز‌های تیم فوتبال سپیدرود رشت بازهم برای فوتبال مشهد و شرایطش دغدغه‌مند است.

به گزارش شهرآرانیوز، پیرمرد این روز‌ها کنار سپیدرود رشت روز و شب ندارد. او که در نوشهر کاری کرد کارستان، این بار در رشت می‌خواهد مردمی دیگر را دل شاد و با صعود به لیگ دسته اول کارنامه اش را درخشان‌تر کند. میثاقیان در‌ها را روی خودش بسته است. چون همیشه در فصل تیم بستن تلاش می‌کند لشکری جنگنده، دونده و برنده را مهیا کند. رشت شهری است که داشتن یک تیم در لیگ برتر حق مسلمش است؛ درست مثل مشهد؛ جایی که میثاقیان سال‌ها با ابومسلم برای مردمش خاطراتی شیرین ساخت. پگاه و سپیدرود رشت مدت هاست از سطح اول فوتبال ایران دور افتاده اند و حالا گیلانی‌ها چشم به هنر اکبر دارند تا تیمشان را پله پله بالا بیاورد. همین چندی پیش بود که میثاقیان موفق شد شهرداری نوشهر را به لیگ دسته اول ببرد و باز هم قدرت خود را در صعود‌ها به رخ همگان بکشد. سرمربی مشهدی سرانجام پای گفت ‎وگو با شهرآراورزشی می‌نشیند و از روز‌های پرهیجانی می‌گوید که شاید برایش در این سن وسال چالشی سخت و طاقت فرسا باشد، اما میثاقیان نشان داده است که از پس آن به خوبی برمی آید.

این روز‌ها تلفن جواب نمی‌دهید...

این اخلاق من است. در روز‌هایی که تیم می‌بندم، خیلی تماس‌ها را پاسخ نمی‌دهم تا تمرکزم به هم نریزد. می‌خواهم از همین اول همه توانم را برای مهیاکردن تیمی خوب به کار ببندم.

کار در رشت خیلی سخت است؟

من همیشه کار‌های سخت را انتخاب کرده ام. کارنامه مرا ببینید. تیم‌هایی را انتخاب کرده ام که یا می‌خواستند سقوط نکنند یا می‌خواستند صعود کنند. من حرفه‌ای هستم و از کارکردن سخت نمی‌ترسم. مدت هاست از این شهر به آن شهر می‌روم و خم به ابرو نمی‌آورم.

سن شما کمی برای این ماجراجویی‌ها بالا نرفته است؟

خودم می‌دانم که کنار خط زمین فوتبال می‌میرم. در همه این سال‌ها بار‌ها تا مرز سکته رفته ام، اما شکست نخورده ام. فوتبال زندگی من است و من بدون این فوتبال و کار‌های سخت می‌میرم. همسرم همیشه می‌گوید عاقبت این فوتبال کار تو را می‌سازد.

از صعود نوشهر به لیگ دسته اول بگویید.

نوشهر را به دلیل مالک شموشک همیشه دوست دارم و خانه خودم می‌دانم. برای همین هم قبول کردم تا در این شهر در لیگ دسته دوم بجنگم و دینم را به مردم این شهر ادا کنم. صعود سختی بود و اعتراف می‌کنم خدا در بازی پلی آف و ضربات پنالتی خیلی به من کمک کرد تا روسفید باشم. در شهرداری نوشهر وقتی کار را شروع کردیم، تیم دویست تماشاگر هم نداشت، ولی وقتی صعود کرد، شهر تعطیل شد و همه خوش حال بودند.

سپیدرود هم صعود می‌کند؟

اصلا برای همین کار من را استخدام کرده اند. حیف است که رشت در لیگ برتر نماینده نداشته باشد. این شهر کلی بازیکن در لیگ برتر دارد و سال‌ها با همین سپیدرود درخشیده است. خوشبختانه الان مالکان سپیدرود با برنامه درازمدت می‌خواهند پله پله تیم را به سطح اول برگردانند.

دلتان نمی‌خواهد در لیگ برتر مربیگری کنید؟

الان در لیگ یک و لیگ ۲ خیلی بیشتر لذت می‌برم. اگر در لیگ برتر باشم و تیمم دهم شود، چه فایده‌ای برای من دارد؟ قهرمان شدن و به دست آوردن موفقیت خیلی شیرین است و از اینکه هواداران یک تیم را خوش حال کنم، لذت می‌برم.

در هفته اول هم باید با خوشه طلایی مشهد روبه رو شوید. بازی با مشهدی‌ها چه حس وحالی دارد؟

واقعیت این است که من همیشه برای سرگذشت فوتبال مشهد افسوس می‌خورم. خیلی دلم برای بازی‌های ابومسلم و پیام تنگ شده است. من در مشهد با ابومسلم و پدیده روز‌های خیلی خوبی داشتم و معتقدم جای فوتبال مشهد در لیگ‌های پایین نیست. چون این شهر عقبه فوتبالی درخشانی دارد. در مشهد اگر همدلی وجود داشت و مسئولان به فکر فوتبال شهر بودند، الان باید ورزشگاه‌های شهر برای لیگ برتر پر می‌شد. با این حال، من مربی حرفه‌ای هستم و اکنون برای پیروزی سپیدرود همه تلاشم را می‌کنم؛ حتی مقابل تیم مشهدی.

الان هم قرار است ورزشگاه‌های مشهد برای تیم ملی و بازی‌های باشگاهی دیگرتیم‌ها پر شود. نظرتان چیست؟

همین اتفاقات است که مرا ناراحت و پر از افسوس می‌کند. مشهد با داشتن دو ورزشگاه مدرن که همه شهر‌ها آرزوی داشتن آن‌ها را دارند، باید مانند سال‌هایی که ما در ابومسلم و پدیده بودیم، مدعی لیگ برتر و جام حذفی باشد، نه اینکه فقط ورزشگاه اجاره دهد و تماشاگر بازی دیگرتیم‌ها باشد.

فکر می‌کنید روزگاری برسد که شما دوباره در مشهد سرمربیگری کنید؟

آرزوی من اول این است که مشهد به سطح اول فوتبال ایران برگردد؛ حالا هرکسی که می‌خواهد، سرمربی باشد. خودم هم آرزو دارم باز با تماشاگران مشهدی بتوانیم کار‌های بزرگ بکنیم؛ مثل رفتن به فینال جام حذفی و کسب عنوان بهترین تیم شهرستانی و حتی ایستادن در رده‌های بالای جدول. من همیشه برای خدمت به فوتبال مشهد آماده ام.

... و همچنان از خوردن ماهی سفید هم لذت می‌برید؟

بله، من با همین ماهی سفید توانستم زخم معده ام را درمان کنم. البته غذا‌های شمالی را همیشه دوست داشتم و دارم. من تقریبا غذا‌های نصف ایران مثل تبریز و کرمان و نوشهر را مزه کرده ام.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->