اعلام نرخنامه مصوب ۱۴۰۳ خدمات روغن موتور، فیلترجات وتعویض روغن، شستشو و توقفگاه مشهد + نرخنامه شاخص کل بورس امروز (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) | ریزش بورس ادامه دارد بنزین توزیعی در کشور نیاز به مکمل ندارد با رب‌گیری در میادین میوه برخورد می‌شود توضیحات اتحادیه طلا و جواهر مشهد در به کارگیری اتباع غیر مجاز در این صنف | جریمه متخلفان چیست؟ نگاهی به نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار امروز (دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳) ۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط انبار شده است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز در بازار امروز (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) ۲۵۵ هزار هکتار اراضی خراسان رضوی زیر کشت پاییزه خواهد رفت کم‌درآمدترین و پردرآمدترین استان‌های کشور معرفی شدند | سهم استان خراسان رضوی از درآمد چقدر است؟ (۹ مهر ۱۴۰۳) افزایش حق مسکن ۹۰۰ هزارتومانی کمکی به اجاره‌بهای کارگر نمی‌کند قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) | ریزش قیمت خودرو‌های داخلی و صعود قیمت خودرو‌های مونتاژی + جدول قیمت‌ها هر تُن زغال سنگ تولید داخل ۶ میلیون تومان از معدن‌کار خریداری می‌شود | قیمت هر تُن زغال وارداتی چیزی حدود ۲۳ میلیون تومان نگاهی به وضعیت معادن استان خراسان رضوی از لحاظ فعالیت و ایمنی | فعالیت اکثر معادن زغال‌سنگ کشور سنتی است قبض‌های میلیونی برق برای چه مشترکانی صادر می‌شود؟ اصلاح ماده ۴۱ قانون کار از دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس، فعلاً خارج شد | مبنای تعیین حقوق کارگران در سال آینده چه خواهد بود؟ آغاز پیش‌فروش ۲ محصول از سایپا امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) نرخ گوشت قرمز در بازار امروز (۹ مهر ۱۴۰۳) از هر ۴ مشترک خانگی، یک مشترک پرمصرف وجود دارد آیا روز‌های قرمز بازار سرمایه ادامه دارد؟ | نگاهی به روند شاخص کل بورس از ابتدای امسال تاکنون (۹ مهر ۱۴۰۳) رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: محصولات غذایی رتبه نخست صادرات خراسان رضوی را دارد | تعهد ارزی سّدی برای رشد صادرات قیمت امروز موبایل‌های سامسونگ (۸ مهر ۱۴۰۳) حراج شمش طلا امروز (۸ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۳ (۸ مهر ۱۴۰۳) ترس بورس از جنگ | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ مهر ۱۴۰۳) تولید تخم‌مرغ در خراسان رضوی ۶ درصد کاهش دارد
سرخط خبرها

۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط انبار شده است

  • کد خبر: ۲۹۱۵۵۶
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط انبار شده است
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده از انباشت حدود ۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط کشور خبر داد.

 به گزارش شهرآرانیوز، مهران سالاریه در نشست مجمع انجمن صنفی خودرو‌های فرسوده کشور افزود: اسقاط خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۳، مثبت و افزایشی بوده و در مقایسه با سال گذشته روند جهشی داشته است که نشان از سرمایه‌گذاری و همکاری خوب مراکز اسقاط دارد. 

وی ادامه داد: روند افزایشی و جذابیت ایجادشده در بازار اسقاط خودرو باعث شده تا مراکزی که در سال‌های گذشته راکد و غیر فعال بودند و یا تمایلی به همکاری نداشتند دوباره فعال شوند و سرمایه‌گذاری در این زمینه در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. 

سالاریه به ریسک (خطرپذیری) سرمایه‌گذاری در این بازار اشاره کرد و ادامه داد: فعالان این صنعت باید به نحوی وارد بازار شوند که حضورشان مداوم و سودآور باشد، زیرا افرادی که برای کسب سود مقطعی وارد این بازار می‌شوند معمولا ضرر می‌کنند. 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده از تدوین آئین نامه‌ای با مشارکت انجمن و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه خبر داد و گفت: این آئین نامه بعد از تکمیل برای تصویب به هیئت دولت ارسال می‌شود. 

وی به حجم ۶۰ همتی بازار اسقاط خودرو‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد‌ها با سرمایه گذاری و گردش مالی در شش ماهه نخست امسال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان جذب این بازار شده است که با همت هر یک از فعالان این میزان قابل افزایش است. 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با بیان اینکه مسئولان این ستاد پای کار اسقاط خودرو‌های فرسوده هستند؛ گفت: خودروی فرسوده هرچه بیشتر از رده خارج شود می‌توانیم به تکلیف برنامه هفتم حتی اسقاط ۵۰۰ هزار خودرو در سال نخست اجرای آن دست یابیم. هر چند این عدد آرمانی است، اما برنامه ریزی ما این است که بتوانیم با اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو از حدنصاب سال ۱۳۹۳ عبور کنیم.

سالاریه با بیان اینکه ادامه این مسیر مستلزم تداوم همکاری است، گفت: خودرو سازان را برای ارائه گواهی اسقاط پای کار آورده‌ایم تا به جای پرداخت عوارض نقدی، گواهی اسقاط بدهند. بعد از این نقش و همکاری اعضای مجمع انجمن صنفی خودرو‌های فرسوده کشور را می‌طلبد که گواهی اسقاط‌ها را به اندازه کافی تولید کنند و موارد تولید، سرمایه گذاری، پذیرش و احراز اصالت شده را به تایید ناجا برسانند تا بتوانیم انباشت ۴۰ هزار خودرو فرسوده در مراکز اسقاط را که عدد کمی نیست حداقل به ۵۰ درصد و حتی کمتر کاهش دهیم. 

وی افزود: هر چه انباشت خودروی اسقاطی کمتر شود دست ما بازتر است و می‌توانیم خودروسازان را به مرحله‌ای برسانیم که ۱۰۰ درصد عوارض را به صورت گواهی اسقاط بدهند و این یک موقعیت و فرصت است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->