مجازات زورگیری چیست؟ افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای شهادت یک سرباز در پی صاعقه سردشت (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) بروز اختلالات خواب در ۴۷ درصد از زنان یائسه تاکید معاون رئیس جمهور بر نقش زنان در مدیریت تعادل بین کار و زندگی مهار آتش سوزی در «پارک ملی تندوره» درگز خراسان رضوی پس از ۸ ساعت تقدیر دهه هشتادی‌های مشهد از «وعده صادق ۲» پاسداران انقلاب اسلامی کشف جسد جوان افغان در جنوب تهران برخورد پراید با تیر چراغ برق در بلوار نماز مشهد + تصاویر (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) قتل خونین میهمان همسایه به بهانه یک پیاله ترشی زنجیره آسیب‌ها و آنچه سرقت را در راس بزه‌ها قرار می‌دهد آتش‌سوزی منزل مسکونی در چهارراه مجلسی مشهد + تصاویر (چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳) افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه معدن طبس به ۵۲ نفر دستگیری ۵ جوان شرور در شهرک رجائی مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) مسمومیت الکلی در مازندران ۱۳ فوتی برجای گذاشت (۱۱ مهر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است کمبود نیروی متخصص بیهوشی، از بزرگ‌ترین چالش‌های حوزه بیهوشی کشور است تیم دانش‌آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان ۲ مدال نقره کسب کردند ترافیک نیمه‌سنگین در بولوار سجاد، میدان قائم(عج) و تقاطع خسروی در مشهد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) حدود ۷۰ درصد سهم مالیات مودیان مالیاتی به مدرسه‌سازی اختصاص داده شده است تذکر دوباره قالیباف: دولت باید قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند + فیلم (۱۱ مهر ۱۴۰۳) درباره مهم‌ترین پیامد‌ منفی استفاده زیاد از گوشی تلفن همراه | همراه آزار چرا مردم از دسترسی به نان سالم و استاندارد، محروم هستند؟
سرخط خبرها

تاکید معاون رئیس جمهور بر نقش زنان در مدیریت تعادل بین کار و زندگی

  • کد خبر: ۲۹۲۱۷۰
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴
تاکید معاون رئیس جمهور بر نقش زنان در مدیریت تعادل بین کار و زندگی
معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده بر نقش کلیدی زنان در عرصه‌های تخصصی و مدیریت تعادل بین کار و زندگی تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا بهروزآذر روز چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ در نشست مشترک با سخنگوی دولت در جریان مسائل و دغدغه‌های زنان عضو سازمان نظام مهندسی قرار گرفت و حضور پررنگ زنان در عرصه‌های تخصصی و حرفه‌ای را نمادی از توانایی و پتانسیل زنان در جامعه و در حوزهٔ مهندسی عنوان کرد.

وی گفت: حضور زنان در رشته‌های مهندسی نه تنها افتخاری برای کشور، بلکه پیامی است که نشان می‌دهد زنان در هر عرصه‌ای قادرند تحولی عظیم ایجاد کنند.

بهروزآذر به ضرورت تقویت و حمایت وجود زنان در جایگاه‌های متنوع تخصصی و مدیریتی، اشاره کرد و افزود: حضور زنان در رشته‌های مختلف، از عمران و معماری گرفته تا مهندسی برق و مکانیک، نشانگر قدرت و گستردگی دیدگاه‌های زنان در این حوزه و به نفع جامعهٔ مهندسی است و راه را برای پیشرفت‌های بزرگتر و خلاقانه‌تر باز می‌کند.

به گفته وی، زنان به عنوان معماران، طراحان و مهندسان می‌توانند نقشی کلیدی در ایجاد و طراحی فضا‌های دوستدار کودک و خانواده ایفا کنند، زیرا دیدگاه و تجربهٔ زیستهٔ آنان در درک نیاز‌های کودکان و خانواده‌ها بسیار غنی و ارزشمند است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: از آنجایی که بسیاری از زنان خود مادر هستند یا تجربه‌های نزدیکی با فرزندان دارند، این موضوع به آنها این امکان را می‌دهد تا فضا‌هایی طراحی کنند که ایمن بوده و الهام‌بخش رشد جسمی و ذهنی کودکان باشد.

وی خطاب به حاضرین نشست گفت: شما زنان مهندس حاضر در این جمع، به عنوان سفیران پیشرو دو مأموریت اساسی بر عهده دارید: اول، مسائل و نیاز‌های زنان در حرفه و تخصص خود را شناسایی و به ما منتقل کنید تا بتوانیم برای رفع آنها تسهیل‌گری لازم را انجام دهیم. دوم، با دقت به مشکلات و چالش‌های زنان و خانواده‌هایی که از خدمات شما بهره‌مند می‌شوند، توجه کنید و راهکار‌های عملی برای حل آنها پیشنهاد دهید. این دو رویکرد، گامی مؤثر برای بهبود وضعیت زنان و خانواده‌ها در جامعه و رشد متوازن و عادلانه خواهد بود.

بهروزآذر ارتقای موقعیت زنان در محیط‌های کاری و تخصصی را یکی از اهداف معاونت زنان و خانواده در دولت دانست و گفت: ما متعهدیم که حمایت‌های لازم را برای شما فراهم کنیم تا بتوانید به قله‌های بلندتری در مسیر حرفه‌ای خود برسید. ایشان در ادامه به تقویت آموزش‌های مهندسی برای دختران و ایجاد فرصت‌های برابر شغلی اشاره کرد و گفت تلاش ما این است که زنان بتوانند در محیط‌هایی بدون تبعیض و با امکانات کافی به موفقیت دست یابند و استعداد‌های خود را به بهترین نحو رشد دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به نقش‌های مختلف زنان در زندگی‌شان، به اهمیت حفظ تعادل بین کار و زندگی اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های دولت، ایجاد شرایط مناسب برای زنان است تا بتوانند در کنار پیشرفت شغلی، از فرصت‌های مناسب برای رشد شخصی و خانوادگی و تجربه شیرین مادری بهره‌مند شوند.

فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت نیز در این نشست با اشاره به جریان‌سازی زنان در جامعه، گفت: زنان برای جامعه، جامعه برای زنان و زنان برای توسعه می‌توانند موثر باشند. مهاجرانی همچنین بر ضرورت شبکه‌سازی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی کارا میان زنان تاکید کرد. همچنین در ادامهٔ نشست، زنان مهندس دغدغه‌ها و مسائل خود را به ویژه در حوزهٔ حق‌الزحمه مهندسان و لزوم بازنگری در قوانین ایمنی ساختمان‌ها و راهکار‌های پیشرو مطرح کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->