درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی اینفلوئنسر‌های ایرانی اینستاگرام بسته ۱۷ اقدام بورس برای رشد بازار تا پایان ۱۴۰۳ آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳ پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۵ مهر ۱۴۰۳) هواپیمایی امارات استفاده از «پیجر» را ممنوع کرد ۳ آزمون کشوری توسط سازمان سنجش ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود به‌زودی قیمت خرید تضمینی برنج ابلاغ می‌شود بازگشت دوباره تالار مجازی بورس (۱۴ مهر ۱۴۰۳) آیا زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد؟ کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود بسیاری از کارگاه‌های مشاغل سخت و زیان‌آور مشمول طرح طبقه‌بندی نیستند قیمت رسمی ۲۰ قلم کالای اساسی اعلام شد برداشت زعفران از مناطق سردسیر خراسان رضوی آغاز شد | هنوز زعفران نوبرانه به بازار عرضه نشده است درخواست جامعه کارگری از مجلس: هرچه سریع‌تر تحقیق در خصوص اموال سازمان تأمین اجتماعی را آغاز کنید پیش‌بینی حجم و نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه فشار عرضه کنندگان در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مهر ۱۴۰۳) فرونشست در کمین ۳۵۹ دشت کشور شرایط فروش اقساطی X ۵۵ پرو مدیران خودرو با اقساط بلندمدت از امروز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) + جزئیات نوسازی ۸ هزار ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال ۱۴۰۲ | اسقاط بیش از ۱۶۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۳ یک پیش‌بینی دیگر از آینده قیمت ارز (۱۴ مهر ۱۴۰۳) «در صورت افزایش حقوق کارگران، کارفرما‌ها کارگران مازاد را اخراج خواهند کرد» یک نظریه اشتباه است با کمتر از ۲۰ میلیون تومان می‌توان گوشی آیفون خرید؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) توقیف بیش از ۲۰۰ هزار پاکت زعفران تقلبی در چاپخانه‌های مشهد ۹۶ میلیارد دلار فرصت انرژی در کشور از دست رفت آیا سهام عدالت به جاماندگان تعلق می‌گیرد؟ (۱۴ مهر ۱۴۰۳) خرید خودرو برای حفظ ارزش پول کار مناسبی است؟ | کدام بازار برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟
سرخط خبرها

آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۲۶۶۰
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
آخرین وضعیت تولید گاز برای زمستان ۱۴۰۳
آخرین وضعیت تولید گاز از پارس جنوبی نشان می‌دهند، هرچند حال و روز این ابر میدان با تخفیف، مساعد است، اما شرایط تجهیزی برخی از سکو‌ها متاثر از سومدیریت سه سال گذشته، چالش زا شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تغییرات الگوی آب و هوایی و شروع زودهنگام فراگیر شدن موج سرما در کشور بی شک بر افزایش زودهنگام مصرف گاز به ویژه در نیمه شمالی، اثرگذار است. این افزایش مصرف گاز بیشتر معطوف به بخش خانگی است، افزایش مصرفی که دود آن به چشم واحد‌های صنعتی مانند پتروشیمی ها، فولاد، ذوب آهن و ... می‌شود. چرا که به دلیل اولویت تخصیص گاز به بخش خانگی به ویژه در روز‌های سرد زمستان در نیمه شمالی کشور، این واحد‌های با محدودیت یا قطع مصرف گاز رو به رو هستند

عمده تولید گاز ایران از منطقه پارس جنوبی است. محدوده جغرافیایی که به گفته کارشناسان باید تمرکززدایی از آن در اولویت سیاست‌های گازی کشور قرار گیرد. در راستای بررسی وضعیت پارس جنوبی، امروز، محسن پاکنژاد، وزیر نفت راهی عسلویه، پایتخت گازی کشور شده تا ضمن بررسی میدانی این بخش، پای گلایه‌ها و چالش‌های احتمالی بنشیند.

گاز در پارس جنوبی

در حال حاضر ۳۷ سکو شامل ۳۲۶ حلقه چاه در پارس جنوبی در حال بهره برداری است که ظرفیت تولید گاز غنی از این تعداد چاه در روز ۷۲۰ میلیون مترمکعب است. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریبا حال اغلب فاز‌های پارس جنوبی خوب است، اما در بخش فاز‌ها و سکو‌های قدیمی مانند یک تا هشت افت تولیدی را شاهد هستیم. پیش بینی کارشناسان نشان می‌دهد که در فاز‌های ۱۲ و ۱۹ پارس جنوبی نیز روند تولید کاهشی باشد که علت این افت را می‌توان به دلیل مرزی بودن و پتانسیل اندک خود این فاز باشد.

نیم نگاهی به وضعیت باقی فاز‌های پارس جنوبی نشان می‌دهد، برای احداث چاه‌های اینفیل Infill (درون میدانی) که می‌تواند افزایش فشار را در پی داشته باشد، باید به سراغ فاز‌های یک و دوازده رفت که خوشبختانه این اقدام انجام شده چرا که طی ۲ ماه گذشته ۲ سکوی جهت حفاری در این بخش ها، مستقر شده است.

پس از استقرار سکوی ۱۲ سی روی بخش بی فاز ۱۱ پارس جنوبی شاهد تولید ۴۹۰ میلیون مترمکعب گاز و ۷ هزار بشکه میعانات گازی در روز از این بخش هستیم.

هرچند شرایط تعمیر و نگهداری فاز‌های مختلف پارس جنوبی به طور کامل و سر زمان تعیین شده پیش رفته و برای رو یا رویی با کار کردن با حداکثر توان در فصل سرما آماده است، اما طبق اطلاعات به دست آمده، شرایط در رایزر‌های ۶ سکو از فاز‌های پارس جنوبی که میان آنها یکی از فاز‌های تقریبا جوان نیز به چشم می‌خورد، دیده می‌شود. مقوله‌ای که به دلیل ضعف مدیریت شرکت نفت و گاز پارس در ۳ سال گذشته شاهد شکل گیری آن هستیم. البته طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است با استفاده از کامپوزیت، این خوردگی‌ها برطرف شود.

منبع: فرارو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->