سرخط خبرها

«جایزه ملی ادبیات حماسی» جنبشی تازه در فضای ادبیات داستانی ایجاد کرده است

  • کد خبر: ۲۹۲۹۵۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
«جایزه ملی ادبیات حماسی» جنبشی تازه در فضای ادبیات داستانی ایجاد کرده است
نفر اول چهارمین جایزه ملی ادبیات حماسی: جایزه ملی ادبیات حماسی به عنوان گامی بزرگ توانسته نویسندگان را به سمت معرفی قهرمانان جدید سوق دهد.

الهام اسماعیلی | امیرحسین دارابی در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره در گفتگو با شهرآرانیوز، درباره تغییراتی که این رویداد‌ها در فضای ادبیات داستانی ایجاد کرده‌اند، گفت: این جشنواره موفق شد یک جنبش حقیقی ایجاد کند. 

وی گفت: من رمان «مرد، نامرد، ترسو» را به این جشنواره آوردم و به نظرم برگزاری این جشنواره به عنوان گامی بزرگ توانسته نویسندگان را به سمت معرفی قهرمانان جدید سوق دهد و اهمیت این موضوع در جلوگیری از فراموشی این قهرمانان برای نسل‌های آینده است.

وی همچنین به تأثیر جایزه ملی جشنواره بر نویسندگان اشاره کرد و افزود: این جایزه می‌تواند دستاورد مهمی برای آینده حرفه‌ای نویسندگان باشد، به‌ویژه در شرایط فعلی ادبیات داستانی. همچنین این جشنواره واقعاً انگیزه‌ای بزرگ برای نویسندگان است تا قهرمانان داستانی و حماسی خود را خلق و به دنیا معرفی کنند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور نویسندگان پیشکسوت، اظهار داشت: جذابیت این جشنواره در این است که توجه نویسندگان به‌خصوص نویسندگان جوان را جلب کرده است. از حضور نویسندگان قدیمی هم خوشحالم و امیدوارم این حرکت ادامه پیدا کند.

دارابی همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد کیفیت آثار ارائه‌شده در سال‌های اخیر بالاتر رفته و بسیاری از هنرمندان و نویسندگان برای شرکت در این جشنواره‌ها از انگیزه بیشتری برخوردار شده‌اند.

وی در پایان گفت: من کیفیت آثار را در حال بهبود می‌بینم و اختتامیه جشنواره امسال مملو از آثار ارزشمند بوده است.

جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی از افتخارات ایران است

آناهیتا برزویی با داستان «میانداران» از کرمانشاه نیز یکی از برگزیدگان بخش داستان کوتاه چهارمین جشنواره جایزه ملی ادبیات حماسی بود.

وی در گفتگو با خبرنگار ما چنین گفت: این جشنواره فرصتی است برای نویسندگانی که داستان‌هایی برای کودکان می‌نویسند و افتخاری برای ایران به شمار می‌آید. 

وی افزود: از زمان نگارش شاهنامه فردوسی، ایران داستان‌های زیادی دارد که مردم را شگفت‌زده کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->