کاهش ۲۰ درجه‌ای هوای مشهد و خراسان رضوی و بارش باران از اول آبان ۱۴۰۳ + نمودار تغییرات دما زلزله ۴ ریشتری حوالی گیان در مرز استان‌های همدان و لرستان را لرزاند (۲۵ مهر ۱۴۰۳) با نام خالق هستی و آب توسعه طب ایرانی به صورت علمی نیاز جامعه است+ فیلم تلاش برای افزایش ظرفیت اعزام زائران عمره به عربستان برخورد آموزش و پرورش با موسسه‌های غیرمجاز رئیس سازمان بازرسی کل کشور: مسدودسازی سپرده های بانکی خلاف قانون است چندوچون برخورداری از تغذیه سالم در سبد غذایی روزانه خانوار | نسخه رژیم روزانه تان را بپیچید راننده نوزده‌ساله و بدون گواهینامه، عامل تصادف کرج علت آتش‌سوزی بازار آهن شادآباد تهران مشخص شد تمامی دانشجویان دارای احکام انضباطی به کلاس‌های درس بازگشتند افتتاح مدرسه‌ای دیگر در حاشیه شهر مشهد، در طرح «سه‌شنبه‌های افتتاح» طبابت عمومی و طبابت سنتی-ایرانی فقط برعهده پزشکان است استعفای مدیر مدرسه‌ای که مادری به ازای شهریه فرزندش، آن مدرسه را نظافت کرد بازی با جان مردم، کاسبی مدعیان طب سنتی | افزایش جریمه پزشک‌نما‌ها به بیش از یک میلیارد تومان اطلاعات نادرست و وضعیت اقتصادی سبب شده تغذیه مشهدی‌ها ناسالم‌تر شود دستگیری سارق خارجی توسط پلیس مشهد برای چندمین بار تصمیم‌گیری برای وضعیت دریاچه ارومیه توسط سازمان حفاظت محیط زیست یک سوم بانوان در سنین بالای ۵۰ سال در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌گیرند کشف داروی خارج از شبکه توزیع در مشهد (۲۵ مهر ۱۴۰۳) زلزله شدید در ترکیه (۲۵ مهر ۱۴۰۳) + ویدئو وزیر بهداشت: میزان تقاضا تعیین‌کننده تأمین واکسن آنفلوانزا در کشور است توضیحات وزارت کشور در خصوص صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (چهارشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۳) | افزایش ۱۱ درجه‌ای هوا تا روز شنبه 
سرخط خبرها

واکسن آنفلوانزا زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیست

  • کد خبر: ۲۹۳۲۳۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
واکسن آنفلوانزا زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیست
رئیس اداره روابط عمومی مدیریت درمان خراسان رضوی: انواع واکسن آنفلوانزا اعم از ایرانی و خارجی، جزو تعهدات سازمان تأمین اجتماعی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با فیش واریزی دارو‌های دختر خردسالش به روزنامه شهرآرا آمده است تا به صدای مردم بگوید: این روز‌ها هزینه‌های دوا و درمان، کمرشکن است.

فردوسی‌پور می‌گوید: دختر هشت ساله‌ام، به دلیل وضعیت جسمانی‌اش، نیاز به دارو‌های مکمل و تقویتی دارد. از سوی دیگر چنین زمان‌هایی باید واکسن آنفلوانزا تزریق کند تا بتواند پاییز و زمستان بی‌دردسری را پشت سر بگذارد.
او در ادامه از تجربه سال گذشته‌اش می‌گوید و راهنمایی متصدی داروخانه که از او خواسته نسخه دختر کوچکش را پزشک متخصص بنویسد تا دارو‌ها را با بیمه و پرداخت هزینه کمتر دریافت کند.

این بیمه شده تأمین اجتماعی ادامه می‌دهد: امسال نیز توصیه متصدی داروخانه مدنظرم بود و به همین علت دخترم را برای چکاپ ابتدای فصل، پیش پزشک فوق تخصص کودکان بردم و او تشخیص داد که یاسمین باید در کنار دارو‌های دیگر واکسن آنفلوانزا نیز تزریق کند.

اما این پدر جوان با مراجعه به همان داروخانه، با پاسخ دیگری رو‌به‌رو می‌شود که غافل‌گیرش می‌کند. می‌گوید: موقع تسویه‌حساب دارو‌ها که رسید متوجه شدم که همه داروهایش به قیمت آزاد محاسبه شده است. حتی برای واکسن آنفلوانزا قسمت هزینه بیمه، عدد صفر در فاکتور آن درج شده است.

این شهروند گلایه‌اش این است: می‌خواهم بدانم اگر قرار نیست بیمه هزینه این دارو‌ها و واکسن آنفلوانزا، حداقل معادل هزینه ایرانی آن را پرداخت کند، چرا این قدر از حقوق افرادی مثل من بیمه کسر می‌شود؟ 
نکته دیگر آنکه چرا باید هزینه ویزیت پزشک متخصص پرداخت کنم وقتی می‌دانم دارو‌های دخترم، تقویتی است و همان دارو‌ها با هر بار مراجعه به پزشک، تکرار می‌شود؟

این شهروند ادامه می‌دهد: مگر نه این است که دریافت این دارو‌ها به نوعی پیشگیری از بیماری‌های بعدی است و از هزینه‌های اضافی درمان در مراحل بعدی و پیشرفته می‌کاهد؟
درددلش این است: وقتی ایران صاحب دومین فناوری تولید واکسن در دنیاست، این واکسن را همه افراد باید به صورت رایگان دریافت کنند نه اینکه بیمار هزینه چهارصدهزار تومانی برای آن بپردازد.

اظهارات پدر را بی‌کم‌و‌کاست با رئیس اداره روابط عمومی و امورفرهنگی مدیریت درمان خراسان رضوی در میان می‌گذاریم.

رضا خزاعی می‌گوید: ما طبق تعهدات و قوانین بیمه که از مرکز ابلاغ می‌شود، عمل می‌کنیم. اگر مقرر شود هزینه این واکسن یا دارو‌های تقویتی رایگان در اختیار بیمار گذاشته شود، به طورحتم از اختصاص آن به صورت رایگان برای بیمار دریغ نمی‌کنیم.
البته شهروندان این نکته را برای واکسن مورد اشاره نباید از یاد ببرند که انواع واکسن آنفلوانزا اعم از ایرانی و خارجی، جزو تعهدات سازمان تأمین اجتماعی نیست.

اما به گفته «خزاعی» یک گروه از این قاعده مستثنا هستند: کودکان دارای نقص سیستم ایمنی که بیماری فیبروزسیستیک یا (سی اف) دارند که در واقع نوعی اختلال ژنتیکی و ارثی ناشی از جهش در ژن CFTR است. افراد دارای این بیماری خاص که پرونده در سازمان تأمین اجتماعی دارند، می‌توانند این دارو (البته نوع ایرانی و دولتی آن) را رایگان تزریق کنند و دیگر گروه‌ها با پرداخت هزینه می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->