سخنگوی دولت: فیلترینگ و پیوستن ایران به FATF در حال پیگیری است دبیر هیئت دولت: بودجه ۱۴۰۴ امروز بررسی نهایی می‌شود وزیر دفاع: موضوع سامانه ضدبالستیک تاد جدید نیست و جنگی روانی است + فیلم تهدید شیخ نعیم قاسم از سوی رئیس رژیم صهیونیستی هشدار عراقچی به همتای فرانسوی‌اش درباره ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی فعال شدن سامانه شفافیت آرا در مجلس دوازدهم سفرهای استانی رئیس جمهور با رویکردی متفاوت از قبل انجام خواهد شد بانک جهانی خسارت‌ ناشی از جنگ غزه را بین ۱۴ تا ۲۰ میلیارد دلار پیش بینی کرد شی جین‌پینگ: ما می‌خواهیم آمریکا شریک و دوست ما باشد «برنی سندرز» از بایدن خواست به اسرائیل سلاح نفرستد عراقچی در راس هیئتی عازم اردن شد دستور رئیس‌جمهور برای دسترسی به حساب شخصی بانکی مردم تکذیب شد قالیباف: ایران از هر تصمیم ملت و دولت لبنان حمایت می‌کند سازمان ملل: حمله مرگبار رژیم صهیونیستی در شمال لبنان باید مورد بررسی قرار گیرد جمهوری آذربایجان: اجازه تعرض به همسایگان از خاک کشورمان را نمی‌دهیم ابراز نگرانی روسیه در خصوص حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران (۲۴ مهر ۱۴۰۳) ۶ نظامی صهیونیست در حملات موشکی در شمال فلسطین اشغالی زخمی شدند (۲۴ مهر ۱۴۰۳) پورمحمدی: مسئولان به میدان‌های بزرگ ورود کنند اعتراف شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی: حزب الله ۱۷۰ موشک به سمت حیفا شلیک کرد موشک‌های مقاومت توانست برخی پروازها به سرزمین‌های اشغالی را تا سال آینده تعلیق کند اظهار نگرانی شدید یونیسف درباره وضعیت کودکان غزه مخالفت ایتالیا با عقب نشینی یونیفل: این کار یک اشتباه بزرگ خواهد بود
سرخط خبرها

جمهوری آذربایجان: اجازه تعرض به همسایگان از خاک کشورمان را نمی‌دهیم

  • کد خبر: ۲۹۴۷۳۲
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
جمهوری آذربایجان: اجازه تعرض به همسایگان از خاک کشورمان را نمی‌دهیم
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر امورخارجه کشورمان رویکرد باکو برای برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد جمهوری آذربایجان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد از قلمرو کشورش تعرضی به همسایگان صورت گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان روز سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه دیدار کرد.

عراقچی در این دیدار عزم کشور‌های منطقه برای حل و فصل مسائل از طریق مذاکره و نیل به توافق صلح را مثبت ارزیابی کرد و برای کمک در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین و لبنان که با حمایت برخی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد، بر ضرورت اقدام جهانی برای توقف این جنایات تاکید کرد.

عراقچی با اعلام مخالفت ایران با مداخلات کشور‌های بیگانه در قفقاز، لزوم بهره گیری از ظرفیت کشور‌های منطقه از جمله سازوکار مشورتی ۳+۳ را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت جمهوری آذربایجان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی همچنین نقش کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در این زمینه حائز اهمیت ذکر کرد.

در این دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با اشاره به ملاقات‌ها و مذاکرات مفید و سازنده با مقامات جمهوری اسلامی ایران، سفر خود و هیات همراه به تهران را نشانگر اهتمام کشورش برای توسعه روابط با ایران دانست.

شاهین مصطفی یف همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های تجاری، سرمایه گذاری، ترانزیت، برق، آب و نفت را مفید و سازنده توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های زیاد دو کشور، روند همکاری‌های دوجانبه در دولت جدید ایران بیش از پیش گسترش یابد.

وی با ارائه گزارشی از تحولات منطقه قفقاز، رویکرد باکو برای برقراری صلح در منطقه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد جمهوری آذربایجان به هیچ وجه اجازه نخواهد داد از قلمرو کشورش تعرضی به همسایگان صورت گیرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->